Gå til innhold

Zepto slipper "design-bærbar"


Anbefalte innlegg

Er jeg den eneste som synes designet (slik det fremstår på illustrasjonsbildet) på den Zepto-laptoppen var direkte heslig?

Kanskje...

Designet var bra den, men skulle vært svart istedetfor hvitt, synes jeg.

Maskinen du leter etter heter NOX på zepto sine sider

 

Enig med Fargoth. Maskinen var stygg, og det kunne ikke det elendige bildet av den skjule. Legg til latterlig skjermoppløsning og mangel på styrepinne og du får en maskin som er totalt uaktuell.

Vil man ha bedre skjerm så er det bare å velge det, koster 600kr, ikke vanskelig

Og vær ærlig nå, hvor vanlig er styrepinne utenfor thinkpad nå for tiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er problemet med denne maskinen er jo den latterlig lave oppløsningen på skjermen. Min 15,4" har like mange punkter i høyden som denne har i bredden.

 

Og når det gjelder om en MBP er overpriset eller ei så er det jo likegyldig hva som følger med. Skal en ha en god maskin med 15" skjerm må en ut med rundt 15.000kr for mac, eller 5000-10.000 for en PC. Skal en ha ny bil så hjelper det jo ikke at scania leverer en topp lastebil som er svært rimelig i forhold til hva som følger med. Den er dyr i forhold til behovet uansett.

Lenke til kommentar
Macbook (Pro) er i allfall langt finere. MBP designet er jo til og med flere år gammelt.

Men så var det signalene man sender til omverdenen ved å bruke en mac da. Trekker en ellers god pc ned.

 

Vet ikke hvordan verden du kommer fra, men i min verden er er fan-boi signalene mye verre. :)

 

Og Apple/Mac brukere oppfører seg ikke som Fanbois?

 

On topic: Tja, veldig liten skjermoppløsning...

Lenke til kommentar
Hvis man kjøper Mac rett etter hardware oppdatering, er det ikke (mye) dyrere enn andre tilsvarende ferdigpakker. Vanlig Macbook er vel kanskje den eneste maskina som er prisa litt i overkant.

Som du selv sier, så kan man ikke sammenlikne 2 maskiner direkte på HW, man må se helheten. Jeg kjøpte nettopp ny bærbar selv og endte opp med en Macbook. Poenget er at man jo får en maskin som bare fungerer, man trenger ikke ekstra drivere, oppgradere BIOS eller liknende for å få den til å fungere ordentlig. Har selv slektninger som har kjøpt billigere PCer og har masse småproblemer, enten det nå er HW relatert eller Windows relatert. Jeg betaler gjerne noen lapper for en maskin som er testet med OSet den leveres med. Jeg har ingen forestillinger om at Macbooken er perfekt, det er den ikke, men det jeg kan si er at den fungerer bra og uten problemet til mitt formål.

 

Jeg ville nok ha kjøpt Macbook Pro med alu chassis dersom de hadde hatt en modell med mindre skjerm enn 15.4"(anser ikke Air som ett alternativ). Den hvite plasten er kanskje ikke det mest praktiske på en bærbar, men det er bra plast da :) Årsaken til at jeg ikke kjøpte den sorte Macbooken var ene og alene at eneste forskjell er 160GB disk versus 250GB disk, da synes jeg prisforskjellen på gode 1500kr er noe drøy :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...