Gå til innhold

Metallica - Death Magnetic: hva mener du?


Marbash

Anbefalte innlegg

Tror ikke man klarer å høre forskjell fra det til orginal CD med tanke på hvor høy bitrate albumet er rippet i.

Med litt trening så hører du forskjell mellom mp3@høy bitrate og cd'n.

Prøv å hør en sang fra CD eller i flac og deretter i vba ~ 320 så hører du forskjellen, og jo bedre anlegg du spiller på desto bedre kommer forskjellen frem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At man kanskje kan høre små forskjeller er jeg enig i. Er ikke uten grunn jeg ripper alt i FLAC selv. Anlegget står det ihvertfall ikke på (er rimelig hifi og hjemmekino frelsk). Det jeg mente var at man kan ikke forvente at selve CD'en er MYE bedre enn den rippen som er ute nå, med tanke på hvor høy bitrate det er rippet i. Skal selvsagt ha det på CD selv, å rippe det i FLAC å legge på PC'en min, men ser ikke for meg at jeg pluttselig får en veldig WOW opplevelse kvalitetsmessig opp fra det jeg har nå.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Mens dere diskuterer lyden på Death Magnetic, tenker jeg alltid på lyden i "Are You Dead Yet?" til Children Of Bodom. Har de brukt samme metode som Metallica? For den er jo ekstremt høy i forhold til de andre cdene jeg har.. Jeg venter til CDen kommer uansett.. men, er det noen som kan si hvordan Unforgiven III er?:p Er så sykt nysgjerrig:P

Lenke til kommentar
Mens dere diskuterer lyden på Death Magnetic, tenker jeg alltid på lyden i "Are You Dead Yet?" til Children Of Bodom. Har de brukt samme metode som Metallica? For den er jo ekstremt høy i forhold til de andre cdene jeg har.. Jeg venter til CDen kommer uansett.. men, er det noen som kan si hvordan Unforgiven III er?:p Er så sykt nysgjerrig:P

 

Unforgiven III er en perfekt oppfølger til de 2 andre! Mer enn det er det ikke å si om den saken!

 

Gled deg!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Mens dere diskuterer lyden på Death Magnetic, tenker jeg alltid på lyden i "Are You Dead Yet?" til Children Of Bodom. Har de brukt samme metode som Metallica? For den er jo ekstremt høy i forhold til de andre cdene jeg har.. Jeg venter til CDen kommer uansett.. men, er det noen som kan si hvordan Unforgiven III er?:p Er så sykt nysgjerrig:P

 

ja til COB, ref. men det er ikke en metode, alle gjør det, men det kommer ann på hvor mye de gjør det, noen overdriver litt,

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd å fordøye det som kan fordøyes. Synes at refrengene er noe av det beste. Før har det vært riffene som har truffet meg midt i hjerterota, nå er det vokalen i refrengene til Judas Kiss og All Nightmare Long.

 

Forresten er bare å gi opp onanering. Istedenfor kan man begynne å høre på 06:54-06:58 på All Nightmare Long, det holder lenge for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...