Gå til innhold

9800GTX vs GTX260. Hva er best etter mine krav?


morgus

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Driver å skal bytte ut mitt 8800GT skjermkort. Jeg kjøpte dette med en gang de kom ut, fra Gainward, så dette var før de fiksa nye vifter på kortene. Som mange sikkert vet, så bråker disse viftene noe grasalt, og jeg klarer ikke å leve med den mer, blir bare irritert når jeg spiller...

 

Så, det er lenge siden jeg har fulgt med på hw fronten, gått mest i bil i det siste, men ettersom jeg har skjønt så har det kommet en ny generasjon med gfx. Jeg har tittet litt på komplett i 1500-2000ish klassen, og kommet fram til følgende kort som alternativer.

Enten 9800GTX til ca 1600 med frakt, eller GTX260 til litt over 2000 med frakt.

 

Hvilket lønner det seg å gå for?

Er GTX260 verdt de 400+ ekstra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å ødelegge valgene dine, men;

 

ATi Radeon HD 4850 = bedre enn 9800GTX til en billigere penge!

ATi Radeon HD 4870 = bedre enn GTX260 til en billigere penge!

 

Bare å bruke google, så finner du fort ut i review og tester at det jeg sier er tilfelle.

 

EDIT: Ser du sitter med et SLI hovedkort, så hvis SLI er av interresse så vil jeg si at GTX260 er det beste valget... men som sakt, hvis du driter i SLI så vil jeg heller mye mer anbefale HD4870 for å spare penger og få mer ytelse.

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar

Jeg gikk for eet GTX 260 kort. Angrer ikke ett eneste sekund. Verdt hver eneste krone. Har spilt drøssevis med forskjellige spill de siste dagene, og enda ikke funnet et spill som får kortet til og knele.. Ville valgt dette hvis jeg var deg! Greit og ha en del ram ekstra på lur, ettersom nyere spill vil i fremtiden kreve mer ram av skjermkortet.

Endret av andr3asb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...