Gå til innhold

Nytt gamingoppsett til rundt 11-12k


Anbefalte innlegg

Er nå ute etter en ny gaming PC da den jeg har begynner å ta kvelden. Det jeg skal bruke PC'n til blir for det meste gaming som sagt. Jeg vil likevel ha muligheten til å ha en PC som er grei til bilde redigering, altså photoshop og 3dsmaks lignende applikasjoner. Vil også bruke den til en del film titting, så blir vel mer en all-round multimedia PC. Hovedsaklig vil den likevel bli mest brukt til spill though (den må være i stand til å takle kommende spill som Starcraft 2, og Diablo 3).

Har et oppsett med deler jeg har plukket ut, og setter gjerne pris på tilbakemeldinger! (:

Kjøler til CPU har jeg, så det har jeg latt være ute av handlevognen.

 

gamingoppsett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet ditt støtter kun x8 på crossfire. Gå for et litt dyrere X38/X48 HK og du får x16 på crossfire. Jeg ville også vurdert en litt større PSU, for å være fremtidsrettet (PSU er omtrent det eneste som kan overføres til en ny PC). Til spilling er en 2-kjerneprosessor bedre enn en 4kjerneprosessor.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Hovedkortet ditt støtter kun x8 på crossfire. Gå for et litt dyrere X38/X48 HK og du får x16 på crossfire. Jeg ville også vurdert en litt større PSU, for å være fremtidsrettet (PSU er omtrent det eneste som kan overføres til en ny PC). Til spilling er en 2-kjerneprosessor bedre enn en 4kjerneprosessor.

 

 

Har du noen komponenter å anbefale?

Vil helst holde meg innenfor 12000kr, da dette er det jeg har å rutte med.

Hvorfor er 2-kjerneprosessor bedre enn 4-kjerneprosessor til spilling forresten? Spør av ren nysgjerrighet.

Takker for svar :)

Endret av Andy200
Lenke til kommentar
Hovedkortet ditt støtter kun x8 på crossfire. Gå for et litt dyrere X38/X48 HK og du får x16 på crossfire. Jeg ville også vurdert en litt større PSU, for å være fremtidsrettet (PSU er omtrent det eneste som kan overføres til en ny PC). Til spilling er en 2-kjerneprosessor bedre enn en 4kjerneprosessor.

 

 

Har du noen komponenter å anbefale?

Vil helst holde meg innenfor 12000kr, da dette er det jeg har å rutte med.

Hvorfor er 2-kjerneprosessor bedre enn 4-kjerneprosessor til spilling forresten? Spør av ren nysgjerrighet.

Takker for svar :)

 

Fordi de fleste spill idag bare støtter 2 kjerner. Men du vil få bruk for 4 kjerne i fremtiden.

Lenke til kommentar

Foreløpig (kan endre seg i fremtiden) er det kun GHz som har noe å si for spilling, og en firekjerneprosessor har mindre GHz enn tokjerneprosessor (med tilsvarende pris). En Intel Core 2 Duo E8500 3.16 GHz vil yte bedre enn Intel Core 2 Quad Q9450 2.66 GHz. Tror også at E8500 er lettere å overklokke. Tror man kan overklokke den til over 4 GHz med god kjøling. Med pengene du evt. sparer på å kjøpe en tokjerner kan du kjøpe et X38/X48-kort. Quad-core er kanskje mer fremtidsrettet, men jeg tror at man uansett må oppgradere PCen før quad-core er støttet av alle spill.

 

Forslag til HK: Gigabyte-kort eller Asus-kort

Lenke til kommentar
Foreløpig (kan endre seg i fremtiden) er det kun GHz som har noe å si for spilling, og en firekjerneprosessor har mindre GHz enn tokjerneprosessor (med tilsvarende pris). En Intel Core 2 Duo E8500 3.16 GHz vil yte bedre enn Intel Core 2 Quad Q9450 2.66 GHz. Tror også at E8500 er lettere å overklokke. Tror man kan overklokke den til over 4 GHz med god kjøling. Med pengene du evt. sparer på å kjøpe en tokjerner kan du kjøpe et X38/X48-kort. Quad-core er kanskje mer fremtidsrettet, men jeg tror at man uansett må oppgradere PCen før quad-core er støttet av alle spill.

 

Forslag til HK: Gigabyte-kort eller Asus-kort

 

Okay, da forstår jeg. Har byttet ut de delene du fortalte meg nå, mulig det er bedre kanskje?

Gikk for en 1000w PSU fra mist da jeg har hørt mye bra om MIST sine strømforsyninger.

Håper dette ser bedre ut. En ting jeg lurer på er rammen jeg har valgt ut, duger den til spill?

nyvogn

Endret av Andy200
Lenke til kommentar

Den PCen der vil ikke ha noen problemer med Crysis på Very High. Den duger så visst til spilling! Ser bra ut nå. Hvis du skal overklokke kan du vurdere et enda dyrere HK, f.eks Asus Rampage Formula, men tror nok det du har nå duger. For alt jeg vet kan det være det ikke duger, for jeg har ikke lest noen tester av det. Ville ventet med å bestille til noen andre har uttalt seg om HKet.

 

EDIT: Merker nå at det ble litt frem og tilbake med hovedkortet. :p Jeg TROR det er bra, men kan være greit å sjekke før du bestiller.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Den PCen der vil ikke ha noen problemer med Crysis på Very High. Den duger så visst til spilling! Ser bra ut nå. Hvis du skal overklokke kan du vurdere et enda dyrere HK, f.eks Asus Rampage Formula, men tror nok det du har nå duger. For alt jeg vet kan det være det ikke duger, for jeg har ikke lest noen tester av det. Ville ventet med å bestille til noen andre har uttalt seg om HKet.

 

EDIT: Merker nå at det ble litt frem og tilbake med hovedkortet. :p Jeg TROR det er bra, men kan være greit å sjekke før du bestiller.

 

Den er grei. Tror jeg leser noen reviews av den før jeg bestiller, så jeg er på den sikre siden. Setter stor pris på hjelpen du ga meg (:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...