Gå til innhold

iPhone for MEG?! (spørsmål om funksjoner)


Anbefalte innlegg

Regner med at alt her har vært oppe i forskjellige tråder, men hadde vært greit å få det bekreftet helt.

 

Er altså på jakt etter ny telefon for å erstatte min SE K610i (som har vært en god venn de siste par årene). Hadde håpet på å få erstattet min iPod Nano 1G i samme slengen, da det er styr med to forskjellige enheter.

 

Min plan var en Nokia N78, men som vi så så var jo det en fiasko.

 

Kravene mine er/var som følger:

WLAN for å ha mulighet å lytte til nettradio

Enkel og grei å bruke

???

 

Og det var egentlig det, Nokia så jeg litt mørkt på da jeg ikke hadde bruk for noen smarttelefon, og var redd det kom til å bli en ny SE uten noe mer spennende, inntil jeg leste Sigmund_Freud' store hat-tråd om iPhone ( :p ), og innså at dette kanskje var det jeg egentlig var ute etter.

 

-God mp3-spiller med mer plass enn Nanoen min

-WLAN (og utfra ett av svarene i tråden, mulighet for å lytte til nettradio)

-Godt sammenskrudd

-Lett å bruke

-Ikke på størelse med en Leca-blokk

-GPS (elsker gadgets)

 

Spørsmålene mine er da: Kan noen bekrefte at det er mulig å lytte til en mp3-stream fra nett via WLAN (f.eks. http://scfire-ntc-aa02.stream.aol.com/stream/1003 - stream fra DI.fm).

 

Hva vil den koste meg, etter å ha sagt opp abbonementet fra Netcom og satt inn mitt eget Telenor SIM-kort?

 

Eventuelt noe jeg har glemt?

 

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(..) Hva vil den koste meg, etter å ha sagt opp abbonementet fra Netcom (..)

 

Priser tatt fra NetCom.no

 

Om jeg har regnet riktig her så blir dette prisene;

 

iPhone 3G 8GB

 

iTalk Small: kr 1.390 (for iPhone) + 2.400 (for å bryte binding) + 399 (første måndes avgift)

= 4189,- kr.

 

iTalk Medium: kr 690 (for iPhone) + 3.000 (for å bryte binding) + 699 (første måndes avgift)

= 4389,- kr.

 

iTalk Large: kr 1 (for iPhone) + 3.500 (for å bryte binding) + 1.099 (første måndes avgift)

= 4600,- kr.

 

 

iPhone 3G 16GB

 

iTalk Small: kr 2.290 (for iPhone) + 2.400 (for å bryte binding) + 399 (første måndes avgift)

= 5089,- kr.

 

iTalk Medium: kr 1.590 (for iPhone) + 3.000 (for å bryte binding) + 699 (første måndes avgift)

= 5289,- kr.

 

iTalk Large: kr 890 (for iPhone) + 3.500 (for å bryte binding) + 1.099 (første måndes avgift)

= 5489,- kr.

 

edit: glemte første måndes avgiften

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

Er det slik at man kan bryte bindingen med en gang man har kjøpt tlf, slik at man faktisk får seg en iPhone uten abb. for 3500 kroner?

 

iPhone 8GB = 4189,- uten ab.

iPhone 16GB = 5089,- uten ab.

 

Ingen som kan nekte deg og si opp bindingen din uansett om du har hatt den i 6 sekunder eller 6 månder. :)

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

Hm, ja det var jo endel.

 

Er vel gjerne slik med Iphone at den ikke konkurer på "samme" marked som resten av telefonene som finnes, altså at den ikke vil falle i pris med tid tilsvarende en hvilken som helst annen telefon?

 

Var 16GB utgaven jeg tenkte på, men ser ut som jeg må se litt mer på dette.

 

Hvis noen kan si noe om de andre spørsmålene så hadde jeg satt pris på det og. :)

Lenke til kommentar

Nei, den er ikke billig :)

 

_______________________________________________________

Spørsmålene mine er da: Kan noen bekrefte at det er mulig å lytte til en mp3-stream fra nett via WLAN (f.eks. http://scfire-ntc-aa02.stream.aol.com/stream/1003 - stream fra DI.fm).

_______________________________________________________

 

Det er er mulig om du bruke en tjeneste som f.eks http://orb.com/

Les mer på http://forums.di.fm/showthread.php?t=126882

 

Er også laget et prorgram for aol stasjoner

http://www.applegazette.com/iphone/aol-rad...-iphone-review/

 

_______________________________________________________

Er vel gjerne slik med Iphone at den ikke konkurer på "samme" marked som resten av telefonene som finnes, altså at den ikke vil falle i pris med tid tilsvarende en hvilken som helst annen telefon?

_______________________________________________________

 

Fleste telefoner faller litt i pris når de ikke regnes som nye lenger, eller at det kommer en nyere modell som tar over, men det er begrenst hvor mye de faller i pris. iPhone faller sikkert litt i pris, men ikke så fryktlig mye tror jeg.

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

Kjempefint, takk for svar! :)

 

Hvordan er det med batteritiden om man slår av 3G og GPS og går med telefonen i lommen å hører på musikk via WLAN?

Og hvordan er batteritiden for ren musikkavspilling?

 

Noe jeg absolutt ikke hadde trodd, men kan virke som dette er en telefon som passer meg.

Lenke til kommentar

Jeg var så anti-iPhone som du fikk det før, men så prøvde jeg den èn gang, og da skjønte jeg at det var en telefon jeg måtte ha. En uke senere så hadde jeg en importert ifra statene i henda. Det var i Februar, og nå har jeg solgt den iPhonen til fordel for iPhone 3G og kan ikke si at jeg angrer èt sekund! :)

Lenke til kommentar

Hehe, godt å høre.

Har egentlig holdt et ganske nøytralt forhold ovenfor Apple, men jeg misliker dem som forguder maskinene og Mr. Jobs.

 

Men er ikke tvil om at de kan det å lage god hardware, har selv kun prøvd iPod Touch, men det var nok til å overbevise meg om at det ikke bare er enda en telefon med touch-skjerm og mp3-spiller.

 

Får se om det ikke blir en slik til når jeg kommer hjem av ferie. :)

Lenke til kommentar

ville egentlig fraråde deg fra iphone siden den ikke er så god i grunn, kanskje gå får en sonyericson walkphone eller den jeg skal kjøpe, noe freerunner gta02 (er laget en egen tråd for denne telefonen der du ser spesifikasjonene)

 

ps. den siste telefonen koster bare 399$ og er FULL av gadget slik som gps og wi-fi

Lenke til kommentar

Nå kjøper jeg ikke en telefon utelukkende på grunn av gadgets (ref. N78). GPS er i mine øyne bare tull, men er jo alltids kjekt å ha. Det jeg er ute etter er en telefon som er av god kvalitet, og er lett å bruke.

Kvaliteten til Neo Freerunner skal jeg ikke uttale meg om, men når det begynner å bli snakk om drivere til touch-skjermen og compiling av kernels (...), samt at bildene av telefonen utelukkende består av printkort.

 

Tviler ikke på at det kan bli bra, men det er ikke det jeg er ute etter, og SE kan gå å legge seg. Kan like godt beholde iPoden og K610, vil jo ikke bli noen forskjell (og har fortsatt ikke WLAN).

Samt at det fortsatt ikke finnes noe som kommer i nærheten av iPhone sin touchskjerm.

 

Hver sine interesser ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...