Gå til innhold

Xbox 360 på 32" bilderør-TV?


Okrepp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spilte mitt første år med 360 på en 32" bilderør tv. Det funket helt greit, bilde får ikke den samme skarpheten som du får med en HDTV, men det er langt i fra dårlig. Når det er sagt, så kan jeg ikke si at overgangen t 50" pioneer plasma gjor ting verre.. :p Du får uten tvil en bedre opplevelse med HDTV. Men det er fullt spillbart med 32" bilderør tv, jeg overlevde hvertfall et år uten egentlig å tenke noe særlig over det. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Alt man trenger er en TV egentlig, samma hva.. men hvis du er litt blind er det jo bedre med HDTV.. Skal man ha enda skarpere bilder må man se det på pcen.. fordi full HD er ikke Full hd slik du tror..

 

Har du ett godt nok grafikkkort som den nye geforce 280 serien, skal man greit kunne se filmer opp i 2560 x 1600 oppløsning på en data flatskjerm. Selfølgelig mest bilder som finnes i slik oppløsning ennå men snart kommer det nok på filmer også.. jeg kaller det Super HD. mye bedre enn Full HD 1080i da dette skjermkortet klarer 1600i trenger jeg si mer?

Lenke til kommentar
Alt man trenger er en TV egentlig, samma hva.. men hvis du er litt blind er det jo bedre med HDTV.. Skal man ha enda skarpere bilder må man se det på pcen.. fordi full HD er ikke Full hd slik du tror..

 

Har du ett godt nok grafikkkort som den nye geforce 280 serien, skal man greit kunne se filmer opp i 2560 x 1600 oppløsning på en data flatskjerm. Selfølgelig mest bilder som finnes i slik oppløsning ennå men snart kommer det nok på filmer også.. jeg kaller det Super HD. mye bedre enn Full HD 1080i da dette skjermkortet klarer 1600i trenger jeg si mer?

Blu-ray har jo akkurat etablert seg på markedet med maks 1080p, TV-apparater som blir solgt i dag har nativ oppløysing på 720p eller 1080p. Eg har ikkje erfaringar sjølv, men har lese at oppløysing over 1080p på ein 32" er bortkasta.

 

Me kjem neppe til å sjå noko høgare oppløysing enn 1080p på laaaang tid.

Lenke til kommentar
Alt man trenger er en TV egentlig, samma hva.. men hvis du er litt blind er det jo bedre med HDTV.. Skal man ha enda skarpere bilder må man se det på pcen.. fordi full HD er ikke Full hd slik du tror..

 

Har du ett godt nok grafikkkort som den nye geforce 280 serien, skal man greit kunne se filmer opp i 2560 x 1600 oppløsning på en data flatskjerm. Selfølgelig mest bilder som finnes i slik oppløsning ennå men snart kommer det nok på filmer også.. jeg kaller det Super HD. mye bedre enn Full HD 1080i da dette skjermkortet klarer 1600i trenger jeg si mer?

Nei, du trenger ikke si mer. Det der var et fryktelig tullete utsagn. Han skal spille Xbox 360, sist jeg sjekket har det svært lite å si hva slag maskinvare du har når du kobler konsoll til dataskjerm. Et lite tips er at du setter deg ned å leser litt mer om dette før du kommer med slike påstander. Du kan ikke sammenligne en liten dataskjerm med en god plasma/LCD. Å hvertfall ikke kun utifra hvilke oppløsninger skjermen kan vise. Det er litt mer faktorer med i bilde.

Lenke til kommentar
Alt man trenger er en TV egentlig, samma hva.. men hvis du er litt blind er det jo bedre med HDTV.. Skal man ha enda skarpere bilder må man se det på pcen.. fordi full HD er ikke Full hd slik du tror..

 

Har du ett godt nok grafikkkort som den nye geforce 280 serien, skal man greit kunne se filmer opp i 2560 x 1600 oppløsning på en data flatskjerm. Selfølgelig mest bilder som finnes i slik oppløsning ennå men snart kommer det nok på filmer også.. jeg kaller det Super HD. mye bedre enn Full HD 1080i da dette skjermkortet klarer 1600i trenger jeg si mer?

 

Anbefaller at du sjekker ut følgende dings da.

 

Mitsubishi LCD Quad 56P-QF60LCU Monitor

Size: 56" Quad LCD

Resolution: 3840 x 2160 ( Super-duper HD )

 

http://www.mitsubishi-megaview.com/product...6P-QF60LCU.html

Endret av pepe2000
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
Alt man trenger er en TV egentlig, samma hva.. men hvis du er litt blind er det jo bedre med HDTV.. Skal man ha enda skarpere bilder må man se det på pcen.. fordi full HD er ikke Full hd slik du tror..

 

Har du ett godt nok grafikkkort som den nye geforce 280 serien, skal man greit kunne se filmer opp i 2560 x 1600 oppløsning på en data flatskjerm. Selfølgelig mest bilder som finnes i slik oppløsning ennå men snart kommer det nok på filmer også.. jeg kaller det Super HD. mye bedre enn Full HD 1080i da dette skjermkortet klarer 1600i trenger jeg si mer?

 

Anbefaller at du sjekker ut følgende dings da.

 

Mitsubishi LCD Quad 56P-QF60LCU Monitor

Size: 56" Quad LCD

Resolution: 3840 x 2160 ( Super-duper HD )

 

http://www.mitsubishi-megaview.com/product...6P-QF60LCU.html

 

synes jeg får bra nok bilder på en sånn skjerm jeg... men elendigheten kommer når man prøver å se vanlige DVD filmer.. kvaliteten er som om det kommer fra en tv med dårlige signaler. Nye spill ser ut somåtte år gamle spill på høye oppløsninger fordi alt blir så strukket.

 

http://www.gateway.com/programs/widescreen/30_overview.php det er en ivestering

 

I fremmtiden blir 1440P og 1600P den nye HD standaren, man må sitte ganske nærme for å se de store forkjellene alikavel.

 

Går bra med spill som WoW alikavel, siden alle video kilder blir utvidet av skjermen til å passe 1600P, og ja det kalles Quad LCD.(Det Betyr 4 ganger 720P)

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...