Gå til innhold

Hvilken bør jeg velge - Acer 5920G


Anbefalte innlegg

Jeg har planlagt å kjøpe meg en bærbar pc. Etter litt leting, har jeg nå landet på Acer Aspire 5920G.

Det jeg lurer på, er hvilke av disse tilbudene jeg bør velge.

Elprice selger pc-en til ca 6.000 mens mpx selger den til ca 8.000

 

Jeg lurer på om den oppgraderte versjonen til mpx er "verdt" 2000kr?

Vil man merke stor forskjell mellom disse maskinene, eller er forandringene små?

 

1) Elprice sitt tilbud

2) mpx sitt tilbud

 

 

Tusen takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du betaler vel ikke mer enn omkring en tusenlapp? er jo inkludert moms på mpx, men det er det ikke på elprice. Er vel skjermkortet og prosessoren som er oppgradert.

Samt at det er blue-ray spiller på den fra MPX. Kommer ann på om du er villig til å betale såpass. Men tilbudet så jo bra ut, hvis du spør meg.

Lenke til kommentar

Takk for svar, men slik jeg ser det, er også elprice sine priser ink. mva. (de oppgir den samme prisen i varekatalogene sine)

Det jeg lurer på er om denne oppgraderingen er verdt 2000kr, eller om det er snakk om så liten forskjell at man egentlig ikke er merkbart. Tenker da på prosessor/skjermkort.

 

Har ikke så mye peiling på dette, tusen takk for all hjelp

Lenke til kommentar

9500GS er et i bunn og grunn et 8600GS produsert med 65nm teknologi, dvs samme ytelse, men mindre varmeutvikling og strømforbruk.

Prosessoren er raskere, men ikke nok til å forsvare en pris på 2000,-

 

I praktisk bruk vil man nok heller merke at skjermkortet ikke henger med enn at prosessoren ikke henger med i spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...