Gå til innhold

Svake farger i alle bildene mine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg også har kommet til. Bruker nesten ikke noe annet enn Curves når jeg konverterer RAW-JPG eller annet format. Curves er utrolig kraftig verktøy. Saturation bruker jeg kun om motivet skal ha ekstra mye eller jeg skal fjerne fargemetning.

Typisk arbeidsflyt er:

- Camera Raw - Hvitbalanse om den skulle være feil

- CR - Beskjære, rette opp horisont (Align)

- CR - Curves

- PS - Unsharp mask (60-70%, Radius 0,6-0,8, Threshold ca 1)

- Lagre

 

Så i praksis de 2 første er å rett opp feil - Hvitbalansen er kameraets feil i tilfelle, rette opp bildet er han bak kameraet sin feil.. Så 3 step totalt.

Endret av trulsant
Lenke til kommentar
Nest best er "Levels", som er enklere å bruke, men uten mulighet for finjustering.

 

Det var da en merkelig beskrivelse av "Levels" :). I "Levels" justerer man skygge, mellomtoner og høylys... og man kan selvsagt finjustere.

Du tenkte kanskje på "Auto-levels"?

Lenke til kommentar

Jeg fikk mye sterkere farger når jeg bytte fra kitobjektivet til Tamron 17-50mm f/2.8. Kjenner også en som fikk mye bedre farger ved å bytte fra Canon 50mm f/1.8 til Canon 50mm f/1.4. Så hvis du har muligheten så kan du prøve med et annet objektiv :)

Lenke til kommentar

Det står da svart på hvitt rett under bildet at det er et resultat av mye etterbehandling..

 

"Armed with the proper tools, I went back to my favorite HDR location last night hopefully to get a little inspiration. Knowing the right spots this time, I got lazy and stopped exploring and started exploiting my favorite spot with my dirty car.

 

It took me a while and 2 attempts to get the post processing of this to look the way I anticipated. Although this may still not be perfect, but it made to my personal favorite HDR shot I've made so far. It took me a while to get the color to look right fumbling with my D70 at night (even after the fact that I snapped 10 shots to try to get the color balance right, it still came out to be off), but then I think the effort is well worth it."

Lenke til kommentar
Det står da svart på hvitt rett under bildet at det er et resultat av mye etterbehandling..

 

"Armed with the proper tools, I went back to my favorite HDR location last night hopefully to get a little inspiration. Knowing the right spots this time, I got lazy and stopped exploring and started exploiting my favorite spot with my dirty car.

 

It took me a while and 2 attempts to get the post processing of this to look the way I anticipated. Although this may still not be perfect, but it made to my personal favorite HDR shot I've made so far. It took me a while to get the color to look right fumbling with my D70 at night (even after the fact that I snapped 10 shots to try to get the color balance right, it still came out to be off), but then I think the effort is well worth it."

Ja.... :p

 

Resultat av overdrevet HDR :cool:

Men hva er HDR?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...