Gå til innhold

Fotokonkurranse v.5 Runde 11: Gamle dager


Gamle dager  

94 stemmer

  1. 1. Gamle dager

    • Bergmannens reisevei
      25
    • Dagens og gårsdagens teknologi
      1
    • Det glade 20-tallet
      4
    • En gang var disse kraftige
      1
    • Har sett bedre dager
      16
    • Ingen adgang
      4
    • Klasseskille
      2
    • Lenge siden krigen
      6
    • Minolta
      1
    • Reserve
      4
    • Rusty old van
      12
    • Tidløs
      18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et par spørsmål nå som konkurransen er avsluttet. Jeg deltok for første gang i disse konkurransene. Det står at de som kommer på de øverste plassene får offenltigjort hvem de var. Har jeg nå lov til å avsløre hvilket bilde som var mitt? Jeg lurer nemlig på hvorfor de som valgt å stemme på mitt bilde gjorde det og hva de likte med bildet

Lenke til kommentar

Okay.

 

Jeg vil karakterisere meg som en ekstremt nybegynner når det gjelder fotografering, men helgen som var så hadde jeg tilgang til et D80 som jeg dro ut til Tangen fort i Langesund og lekte meg litt med. Akkurat mens jeg holdt på å ta bilder av en gammel installasjon kom det et gammelt ektepar og satte seg på den ene gamle kanonstillingen. Resultatet ble "Lenge siden krigen"-bildet. Ser jeg har fått fire stemmer og jeg stemte faktisk ikke på meg selv så jeg lurte egentlig på hva de som stemte på det bildet likte med det.

Lenke til kommentar

Jeg stemte ikke på deg, men jeg synes bildet ditt var fint. En tydelig krigsruin som hovedmotiv, og et eldre ektepar litt uklart i bakgrunnen hvor han tilsynelatende forteller konen om sine opplevelser under krigen. Veldig fin stemning. Du kunne med fordel ha vridd vinkelen litt mer mot venstre slik at du hadde fått med mindre av plasten og fått mer luft foran ekteparet. Dessuten hadde det gjort seg med litt mer kontrast i bildet, spesielt kanskje på himmelen.

Lenke til kommentar

Det med kontrast på himmelen tenkte jeg også på. Er bare skikkelig n00b på Photoshop også. Plasten følte jeg at måtte være med for å få forskjellen mellom dagen i dag og "gårsdagen", men jeg skjønner hvor du vil. Desverre så var det litt vanskelig å flytte meg til noen av sidene pga. ting som var i veien. Men dette var som sagt mitt første forsøk på litt mer proffe bilder hehe. Forventet faktisk ikke noen stemmer. Det som irriterte meg er at jeg klarte å få fokus på bunkeren og ikke ekteparet. Tror det hadde sett bedre ut med de i fokus fremfor betongen.

 

'Kanskje jeg skal opprette en egen kritikktråd for bildet så jeg ikke kaprer denne tråden helt. :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg må faktisk innrømme at jeg kom litt sent inn i avstemningen denne gangen (den var faktisk avsluttet!). Åkke som - gratulerer så mye til vinnerene, det var utvilsomt mange flotte motiver som ble valgt ut denne gangen også! :thumbup:

 

Men med det sagt; må jeg også få lov til å berømme innsenderen av "Det glade 20-tallet" - som var det motivet som fikk meg til å smile bredest av dem alle. En liten crop på venstre side, og fjerning av "unødvendig sjø" = vola; happy, HAPPY times ;)

 

EG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...