Gå til innhold

Fotokonkurranse v.5 Runde 11: Gamle dager


Gamle dager  

94 stemmer

  1. 1. Gamle dager

    • Bergmannens reisevei
      25
    • Dagens og gårsdagens teknologi
      1
    • Det glade 20-tallet
      4
    • En gang var disse kraftige
      1
    • Har sett bedre dager
      16
    • Ingen adgang
      4
    • Klasseskille
      2
    • Lenge siden krigen
      6
    • Minolta
      1
    • Reserve
      4
    • Rusty old van
      12
    • Tidløs
      18


Anbefalte innlegg

I ellevte runde av v.5 er temaet:

 

Gamle dager

 

Bildene må være tatt i tidsrommet fredag 25. juli - søndag 10. august 22.00.

Dere har altså én uke mer enn vanlig!

Bildene blir deretter lagt ut med poll for avstemmingen fram til torsdag 14. august kl 21:00.

 

Nye deltagere bør spesielt lese reglene, og forstå dem.

 

Innleveringsfrist: søndag 10. august kl 22.00.

 

Regler du MÅ lese og forstå før du kan delta:

1. Du kan kun benytte ett bilde i konkurransen. Du må være fotografen bak bildet og det må være tatt i den aktuelle tidsperioden.

2. Du står fritt til å tolke temaet.

3. Stemmefisking er ikke tillatt.

4. Bildets lengste side skal ikke være mer enn 1280 piksler og filstørrelsen maksimalt 450kb

5. Bilder som har signatur, bilder som er postet tidligere, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder på diskusjon.no mens konkurransen pågår, vil bli diskvalifisert.

6. Brukernavnene til de som kommer på de 3 første plassene vil bli offentliggjort.

7. Deltagerene gir Akam.no rett til å publisere bildet i den hensikt å promotere fotokonkurransen, samt legge det inn i galleriet på Akam.no.

 

Regler du må lese og forstå dersom du vinner (det kan være lurt å se gjennom disse før du sender inn et bidrag, sånn at du vet hva du forplikter deg til):

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor8. Vinneren av konkurransen velger tema for neste runde og kungjør dette innen 24 timer etter at vinneren er kungjort. Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde dersom vinnerne ikke blir enige seg imellom. Dersom nytt tema ikke er kungjort innen 24 timer, skal den som kom på 2. plass komme med nytt tema.

9. Når arrangøren har opprettet tråd med kungjøring av tema for ny runde, skal moderator varsles om at den nye tråden skal stickyes, og den gamle unstickyes. Faaeri og Aetitus i Akam-redaksjonen skal varsles om vinneren av forrige runde, og med link til den nye tråden, slik at de kan oppdatere Akam.no-forsiden.

10. Innleveringsfrist for bidrag er kl. 22 tredje søndag etter at temaet er kunngjort. Bidragene skal publiseres i konkurransetråden så fort som praktisk mulig og ikke mer enn 24 timer etter innleveringsfristen. Dersom dette ikke er praktisk mulig er det arrangørens ansvar å sørge for at en annen overtar ansvaret for publiseringen.

11. Avstemning pågår til kl. 21 påfølgende torsdag.

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenforAdministrative regler, som du egentlig ikke trenger å bry deg om:

12. 1. plass premieres med 4 poeng, 2. plass med 2 og 3. plass med 1 poeng i sammendraget.

13. Etter 13 runder utropes en samlet vinner, og en ny "hovedrunde" begynner.

14. Ved poenglikhet i sammendraget er det den med flest seire, deretter andreplasser osv. som vinner sammenlagt.

 

Bildene sendes til meg som PM sammen med bildets tittel, dato og klokkeslett for når bildet er tatt og helst EXIF. Alle som leverer vil få en bekreftelse på PM om at bildet er mottatt. Har du levert bilde, men ikke fått bekreftelse når konkurransen nærmer seg slutten, ta kontakt så vi kan få ordnet opp tidsnok.

 

Lykke til!

 

---

 

Denne rundens bilder:

 

Bergmannens reisevei

post-126935-1218396011_thumb.jpg

 

Dagens og gårsdagens teknologi

post-126935-1218395881_thumb.jpg

 

Det glade 20-tallet

post-126935-1218396068_thumb.jpg

 

En gang var disse kraftige

post-126935-1218396142_thumb.jpg

 

Har sett bedre dager

post-126935-1218396193_thumb.jpg

 

Ingen adgang

post-126935-1218396217_thumb.jpg

 

Klasseskille

post-126935-1218396252_thumb.jpg

 

Lenge siden krigen

post-126935-1218396270_thumb.jpg

 

Minolta

post-126935-1218396293_thumb.jpg

 

Reserve

post-126935-1218396319_thumb.jpg

 

Rusty old van

post-126935-1218398226_thumb.jpg

 

Tidløs

post-126935-1218396348_thumb.jpg

Endret av macfjott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har det vært litt rot. Jeg fikk en PM fra kimare med hva han ville ha som emne neste gang (Låttittel) dersom han vant, men så er det to vinnere da, og begge to er bortreist, ser det ut til.

 

Det jeg vil dere skal komme til enighet om snarest mulig er følgende:

 

1) Hvilket bilde skal jeg legge på forsiden?

 

2) Skal vi beholde "Gamle dager" som emne?

 

3) Hvis ikke, skal vi da bruke "Låttittel"?

 

4) Hvis ikke, hva da?

 

5) Bør man tenke på å endre reglene dithen at de er mer fleksible for fravær og ferieavvikling? Evt ta sommerfri neste sommer?

Lenke til kommentar

Dette skal vi finne ut av. Vennligst vent med på sende inn bidrag til til dette er sortert ut. Tar nok ikke så lang tid.

 

Edit: Jeg har påtatt meg ansvaret med å arrangere, så jeg arrangerer. Jeg har heller ingenting i mot å bytte tema; men jeg har allerede mottatt et bidrag, så jeg synes at h*n må ha et ord med i laget.

 

Hvilket bilde som bør komme på forsiden, det kan ikke jeg avgjøre. Forslår enkelt og greit kron/mynt. Alternativt først innlevert.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Første innlevert var snodig. Han har også flest stemmer nå. Sånn sett burde han være på forsiden.

 

Bytter vi derimot til kimares tema, blir det litt dumt om han ikke blir stående på forsiden.

 

For min del kan vi gjerne bytte tema og putte kimares bilde på forsiden.

 

Men Tom arrangerer som planlagt.

Lenke til kommentar

Jeg har gått et par runder i tenkeboksen og har kommet frem til at jeg beholder mitt tema. Dette bla. fordi det er snart et døgn siden jeg postet og jeg har allerede mottatt bidrag.

 

I og med at dere ikke har plass til mer enn et bilde på forsiden, så må vi finne en måte å løse dette på. Hva med å legge de inn ala en animert gif - 30s per bilde ?

 

Når det gjelder valg av arrangør, så må det også noen oppjustering av reglene. Jeg synes man skal ha lov til å delta selv om man ikke er tilstede for å arrangere neste runde. I såfall så går oppgaven til neste på lista. Kan ikke den deltageren, så jobber man seg nedover til man finner en som kan arrangere. Hvis det viser seg at det ikke er mulig, så får man vente til vinneren er tilbake.

 

Arrangerer man ikke runden, så kan man heller ikke bestemme tema. Sorry for Kimare, men jeg mener at slik må det være.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Bare for å få det på det tørre: Jeg er ikke på ferie, men reiser på ferie på onsdag så hadde blitt en lang periode om jeg skulle ha arrangert. For min del kan denne tråden gjelde.

Jeg er klar over at du skal på ferie, så da blir det jo ugreit å arrangere.

 

Det er nok en ide at man lar konkurransen gå over en lengre periode nå i ferien; det er dog en dårlig ide å ta fullstendig pause.

 

Tom

Lenke til kommentar
Jeg syns reglene er for vage mtp ansvar for å arrangere påfølgende konk, de bør være mer konkrete. Kanskje er det en god idè å ha en konk som varer hele ferieperioden, f.eks fra hele juli og halve august med en forhåndsbestemt tema (samme tema) hver sommer..

Food for thought ...

Lenke til kommentar

Nå har vi fått sortert ut misforståelsene, og tema er forstatt Gamle dager. Jeg drar til Notodden for å høre på en stor dose Blues, så dere som sender inn bidrag; må vente til søndags kveld eller mandag før dere får en bekreftelse på at bidraget er mottatt. Men svar skal dere få.

 

Vil også minne på at fristen er først den 10. august, så det er god tid til å planlegge og utføre.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...