Gå til innhold

Et fornuftig friår ?


Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen som har erfaring med å ta et friår? Hva har dere fylt tiden deres med? Har dere jobbet? Evt. når sendte dere søknad, og hvor jobbet dere? Har dere tatt enkeltemner som for eksempel ex.phil., eller har dere reist? Er det noen som har forslag til hva man kan fylle tiden sin med i et helt år?

 

Jeg ønsker å få gjort noe fornuftig, gjerne få litt jobberfaring, muligens få tatt ex.phil bare for å bli ferdig med det. Folkehøyskole er nok ikke aktuelt fordi jeg ikke ønsker å punge ut over 60 000 kr av mine egne sparepenger. Og Forsvaret, ja, ehh...litt for feig! Og litt for sent ute.

 

Så, noen forslag fra noen som har tenkt å ta et friår eller har tatt det tidligere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta noen måneder og jobb som frivillig - opplevelse for livet!

 

Sjekk ut atlantis.no og andre lignende nettsteder. Da kan du kombinere det med å lære språk (spansk i de latinamerikanske landene.) Det er jo ikke gratis, men ikke så innmari dyrt heller. Tror det koster omtrent 16.000 for 4 mnd og da er kost og losji inkludert (mulig der er noen tusen dyrere/billigere, husker ikke helt!) og atlantis fikser alle papirer etc og skaffer deg jobb. Jobb kan du velge selv, finnes en lang liste.

 

Man kan ha ferie mens man er der nede også, det er ikke noe problem å ha ferien midt inni eller etter at man har jobbet. Det er sikkert ganske lett å finne billige flybilletter når man er i latinamerika og ta turen rundt til noen land! :)

 

Tror man kan være der nede fra 2 mnd og så lenge man vil, så man kan jo kombinere dette med andre kjekke ting i friåret. Evt. jobbe først for å tjene litt penger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...