Gå til innhold

Tråden for oss som spiller Runescape! :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jess, jeg vet, og jeg burde ha fikset det på youtube-videoen. Men jeg må si jeg bryr meg egentlig lite om jeg bruker 1 sekund lengre per runde. Jeg satt på msn og hørte på musikk mens jeg enda spilte.

 

Jeg tok ikke veldig hardt på "effektivitet".

Lenke til kommentar
Startet runescape her i høst, som man kan se tidligere i tråden, og har fått kjæreste som jeg møtte i RS/i denne tråden ;o Man vet aldri hvor man møter den rette altså :love:

 

Quest cape har jeg også fått :p

 

Sukk, så romantisk! :D

Farming lvl 90/99! *hoppe*

 

Gratulerer :D *hoppe på*

 

Farming lvl 90 er egentlig ganske fantastisk synes jeg :D

Lenke til kommentar

hei! jeg er "daddel7" på og er "member" på runescape! Fantastisk spill forresten.

Men jeg har ett stort problem som jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med.

det har seg sånn at jeg ikke kan skrive, ja du leste riktig, jeg kan ikke skrive noen ting (altså "mutet" på ettellerannet vis). når jeg trykker på tastaturet kommer det ingen verdens ting inn på spillet. jeg er ingen noob, så alle de vesentlige tingene har jeg skjekket, det er ikke en ban eller abuse mot meg. (accounten min er grønn). det er heller ingen innstillinger innpå spillet som hindrer dette. Så da var det vell eneste utvei på dette å skrive inn problemet mitt itl en eller annen moderator på forum, tenkte jeg. Men nei, jeg kan ikke "poste" heller, (på forum altså).

 

-Det hadde vært utrolig hyggelig om noen kunne ha hjulpet meg med dette problemet.

-en løsning kan være at en av dere som er member hadde formidlet på forum i en eller annen "thread" at jeg "daddel7" ikke kan skrive på spillet, og at daddel7 ikke har blitt mutet eller bannet på noen måte. om de kan sjekke etter på den accouten om det er noe som hindrer meg i det å skrive.

 

På forhånd Hjertelig Takk :yes:

Daddel7 "bare add meg"

Lenke til kommentar
Dette er IKKE ment som noe annet enn konstruktiv kritikk, men du kan f. eks. forbedre runecraftingen din ved å sette opp rc pouches som vist her;

 

http://img403.imageshack.us/img403/3888/rcsetup100619.png

 

På denne måten kan du tømme pouchene en god del fortere, og du får dermed kjappere xp osv. :)

 

Er det ikke tilsammen fire pouches? Small, medium, big og large eller noe? Eller er jeg på jordet nå? :hmm:

Lenke til kommentar
hei! jeg er "daddel7" på og er "member" på runescape! Fantastisk spill forresten.

Men jeg har ett stort problem som jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med.

det har seg sånn at jeg ikke kan skrive, ja du leste riktig, jeg kan ikke skrive noen ting (altså "mutet" på ettellerannet vis). når jeg trykker på tastaturet kommer det ingen verdens ting inn på spillet. jeg er ingen noob, så alle de vesentlige tingene har jeg skjekket, det er ikke en ban eller abuse mot meg. (accounten min er grønn). det er heller ingen innstillinger innpå spillet som hindrer dette. Så da var det vell eneste utvei på dette å skrive inn problemet mitt itl en eller annen moderator på forum, tenkte jeg. Men nei, jeg kan ikke "poste" heller, (på forum altså).

 

-Det hadde vært utrolig hyggelig om noen kunne ha hjulpet meg med dette problemet.

-en løsning kan være at en av dere som er member hadde formidlet på forum i en eller annen "thread" at jeg "daddel7" ikke kan skrive på spillet, og at daddel7 ikke har blitt mutet eller bannet på noen måte. om de kan sjekke etter på den accouten om det er noe som hindrer meg i det å skrive.

 

På forhånd Hjertelig Takk :yes:

Daddel7 "bare add meg"

Kan du ikke fysisk skrive på forum? Det MÅ du. Du får jo en beskjed opp at du "ikke får lov til å skrive her" om det er noe med accounten din. Om ikke, må det være noe feil med java'en din, eller rett og slett tastaturet. Har selv vært muted før, og du kan skrive, men du får ikke lov å sende det.

 

Og btw, jeg tror accounten din står som grønn om du er muted. Sjekk på www.runescape.com og deretter Account -> Appeal Bans & Mutes, og sjekk historien din der, om du kanskje er blitt muted. Jeg visste det ikke før jeg ikke kunne skrive at jeg var blitt muted. ^^

 

Skulle jort det viss jeg var memeber ;) Ilsaldur? Lite pålogget på RS? :o

Tja, har sluttet omtrent. Det ble rett og slett kjedelig. Må nok få meg ett skikkelig mål om jeg skal begynne igjen.

 

2-3 mnd'ene før jeg sluttet spilte jeg helt sykt mye. Aldri spilt så mye i hele mitt liv før. Fikk omtrent 700K-1M thief xp hver dag i 14 dager. Så gjorde jeg endel runecrafting, og litt annet stasj.. Ble uhyre mye tilslutt, og jeg spilte meg lei. Neste mål er nok 99 magic og 99 firemaking, om jeg begynner å spille igjen. Selvom det hadde vært morsomt med 91 runecrafting.

 

Dette er IKKE ment som noe annet enn konstruktiv kritikk, men du kan f. eks. forbedre runecraftingen din ved å sette opp rc pouches som vist her;

 

http://img403.imageshack.us/img403/3888/rcsetup100619.png

 

På denne måten kan du tømme pouchene en god del fortere, og du får dermed kjappere xp osv. :)

 

Er det ikke tilsammen fire pouches? Small, medium, big og large eller noe? Eller er jeg på jordet nå? :hmm:

Det er 4 poucher ja, og det var jo rart ikke "Taslee" bruker 4, siden han er 97 runecrafting. Det kan jo selvfølgelig være et gammelt bilde. :p

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke et gammelt bilde. 3 pouches er faktisk raskere enn 4 og her er hvorfor (Kopiert fra Zarfot's Mega Runecrafting Guide 4 - http://forum.runescape.com/forums.ws?98,99...530389,goto,1):

 

Ja, dette er en relativt lang tekst, og ja den er definitivt verdt å lese hvis du er en runecrafter. Zarfot vet hva han snakker om, han er antageligvis den personen du burde høre på hvis du vil spille effektivt. :p

 

 

1. Pouch placement and Number of pouches

 

Earlier, in the Abyss Runecrafting Strategy, I discussed the pros and cons of pouches in the top-left versus pouches in the sixth row, and decided that pouches in the top-left is better, except that the use of the Abyssal Lurker complicated things a bit. With Graahk runecrafting, however, that bit about the Abyssal Lurker does not apply, of course. If you were to use all four pouches, I would suggest that you put all four of your pouches in the top-left corner of your inventory, like this:

 

GLpp

SMpp

pppp

pppp

pppp

pppp

pppp

 

If you were to use this formation, you would empty your pouches in two groups- Giant-Small and Large-Medium, upper pouch first and then lower pouch. When banking, fill in groups of 2 as well. You can fill either horizonally or vertically, but I'd suggest horizontally because it gives you more freedom if you make the "withdraw-10" mistake while banking (one of your fills is only 9 ess anyway).

 

However, I do not suggest that you use all four pouches! Instead, I suggest you use three.

 

Since Graahk run times are shorter, the time saved by doing 2 banks and crafts rather than 3 is proportionally more than with Abyss runecrafting.

 

3-pouching the best way involves having a Giant, Large, and Medium pouch (it is important to be using Medium, not Small), preferably arranged like this:

 

Mppp

Lppp

Gppp

pppp

pppp

pppp

pppp

 

When banking, simply bank your runes, withdraw ess, fill your Medium pouch and Large pouch, put your remaining 10 ess in your Giant pouch, bank again, and withdraw a super energy (if needed) and ess. X out the bank and teleport. When banking your runes and when withdrawing ess, you may wish to use the mousekeys method (which is described in the Abyss Runecrafting Strategy on page 9).

 

After drinking the super energy while running to the nature altar, you can drop the vial and take an ess out of your Giant pouch.

 

At the altar, craft your 25 inventory ess, then empty your Medium and Large and 9 ess out of your Giant pouch (remember that natures take up one space and appear after the first crafting ) and craft them. Teleport back to Castlewars.

 

Here is an alternative pouch placement for 3 pouches. You may wish to use this if you want to empty your pouches more easily.

 

pppp

pppp

pppp

pppp

Mppp

LGpp

pppp

 

Now, the question is: Is 3 pouches better than using all 4 pouches?

 

With 3 pouches, you can craft 98 natures (49 ess) per Graahk trip, but with 4 pouches, you can craft 107 natures (53.5 ess, considering the super energy pot) per Graahk trip. That is a difference of 4.5 ess per trip.

 

If you're crafting around 3000 ess per hour, that would be an average of 1.2 seconds per ess, so you'd have to save over 5.4 seconds per run for 3 pouches to be better.

 

I used to think that using 3 pouches saves 3 seconds in the altar and 2 seconds in the bank, making 4 pouches the same or better than using 3 pouches. However, this is a situation where extremely accurate timing is very important. I was able to do some more accurate timing and get 4.24 seconds saved in the altar, assuming no mistakes. With banking, there are almost always mistakes, but the maximum bank speeds are 1.82 seconds apart, so I'll use that number. Therefore, using 3 pouches saves 6.06 seconds per trip, and is worth it!

 

In addition, you can do 2 more trips before repairing if you are using 3 pouches. Your giant pouch still degrades at the same time, but you can use your medium pouch at full capacity for 2 trips and still craft 98 nats for those trips.

Endret av Taslee
Lenke til kommentar
hei! jeg er "daddel7" på og er "member" på runescape! Fantastisk spill forresten.

Men jeg har ett stort problem som jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med.

det har seg sånn at jeg ikke kan skrive, ja du leste riktig, jeg kan ikke skrive noen ting (altså "mutet" på ettellerannet vis). når jeg trykker på tastaturet kommer det ingen verdens ting inn på spillet. jeg er ingen noob, så alle de vesentlige tingene har jeg skjekket, det er ikke en ban eller abuse mot meg. (accounten min er grønn). det er heller ingen innstillinger innpå spillet som hindrer dette. Så da var det vell eneste utvei på dette å skrive inn problemet mitt itl en eller annen moderator på forum, tenkte jeg. Men nei, jeg kan ikke "poste" heller, (på forum altså).

 

-Det hadde vært utrolig hyggelig om noen kunne ha hjulpet meg med dette problemet.

-en løsning kan være at en av dere som er member hadde formidlet på forum i en eller annen "thread" at jeg "daddel7" ikke kan skrive på spillet, og at daddel7 ikke har blitt mutet eller bannet på noen måte. om de kan sjekke etter på den accouten om det er noe som hindrer meg i det å skrive.

 

På forhånd Hjertelig Takk :yes:

Daddel7 "bare add meg"

Kan du ikke fysisk skrive på forum? Det MÅ du. Du får jo en beskjed opp at du "ikke får lov til å skrive her" om det er noe med accounten din. Om ikke, må det være noe feil med java'en din, eller rett og slett tastaturet. Har selv vært muted før, og du kan skrive, men du får ikke lov å sende det.

 

Og btw, jeg tror accounten din står som grønn om du er muted. Sjekk på www.runescape.com og deretter Account -> Appeal Bans & Mutes, og sjekk historien din der, om du kanskje er blitt muted. Jeg visste det ikke før jeg ikke kunne skrive at jeg var blitt muted. ^^

 

Skulle jort det viss jeg var memeber ;) Ilsaldur? Lite pålogget på RS? :o

Tja, har sluttet omtrent. Det ble rett og slett kjedelig. Må nok få meg ett skikkelig mål om jeg skal begynne igjen.

 

2-3 mnd'ene før jeg sluttet spilte jeg helt sykt mye. Aldri spilt så mye i hele mitt liv før. Fikk omtrent 700K-1M thief xp hver dag i 14 dager. Så gjorde jeg endel runecrafting, og litt annet stasj.. Ble uhyre mye tilslutt, og jeg spilte meg lei. Neste mål er nok 99 magic og 99 firemaking, om jeg begynner å spille igjen. Selvom det hadde vært morsomt med 91 runecrafting.

 

Dette er IKKE ment som noe annet enn konstruktiv kritikk, men du kan f. eks. forbedre runecraftingen din ved å sette opp rc pouches som vist her;

 

http://img403.imageshack.us/img403/3888/rcsetup100619.png

 

På denne måten kan du tømme pouchene en god del fortere, og du får dermed kjappere xp osv. :)

 

Er det ikke tilsammen fire pouches? Small, medium, big og large eller noe? Eller er jeg på jordet nå? :hmm:

Det er 4 poucher ja, og det var jo rart ikke "Taslee" bruker 4, siden han er 97 runecrafting. Det kan jo selvfølgelig være et gammelt bilde. :p

 

Historien min der er ingenting, det står at allt er i oreden. Men jeg tror jeg er "temporarly muted". derfor kan jeg ikke poste i forum eller skrive på rs. men jeg har ikke gjort noe som har fortjenet det. og jeg har absolutt ingen mulighet for å utale meg på runescape. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...