Gå til innhold

Mobil med operatørlås/forbrukerrett


Anbefalte innlegg

Beklager om denne er postet feil. Problemet er som følger: Jeg hadde endelig fått kvittet meg med mitt abonnement hos Tele2, og skiftet til OneCall. Da jeg fikk kode tilsendt av Tele2 for å løse opp operatørlåsen, får jeg på displayet at koden er feil( jeg er helt sikker på at jeg tastet rett kode). Videre tar jeg kontakt igjen med Tele2, og blir henvist til forhandleren, som heller ikke får låst opp telefonen. Tar IGJEN kontakt med Tele2, som forklarer dette med at telefonen sannsynligvis har en teknisk feil. Får beskjed om at den må sendes inn på service, og dette kan "ta en tid" (i følge forhandleren fra et par uker til et par måneder, og i følge Tele2, "et par dager".) Jeg har overhodet ikke har mulighet til å vente så lenge. At selskapet har låst telefonen min uten å kunne låse den opp igjen er heller ikke mitt problem, og ikke noe jeg skal måtte lide for. Har allerede brukt utrolig mye tid og penger på dette. Så spørsmålet er om jeg har rett til å kreve en ny telefon, eller hvilke andre rettigheter jeg eventuelt har i denne saken. Blir utrolig takknemlig hvis noen gidder å hjelpe!

 

"Tele2, the company that fucks up your phone..." :wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rett på ny telefon har du desverre ikke. Eneste retten du har her er at du kan kreve at de sender den på service, som de tilbyr deg og gjøre.

 

Er flere telefon modeller som må inn til service for å fjerne operatørlåsen. Tror det som regel skyldes programfeil i telefonen(e).

 

:)

Lenke til kommentar
Ok.. Da får jeg vel bare belage meg på en lang periode uten mobil. Jeg håper virkelig ikke det tar mer enn en måneds tid, for i og med at jeg skal flytte da må den eventuelt sendes over halve jordkloden :cry:

 

Tar det mer enn en måned så ville jeg krevd pengene igjen, eventuelt poengtert til forhandler at dette haster pga flytting. Uansett er forhandler på villspor om de tror de kan bruke flere måneder på dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Da var problemet løst :D Anbefaler alle med liknende problemer unlockshop.no, fremfor å sende den inn til service. Tror det er få som har hørt om de, dessverre. Meget god service, og ikke minst helt utrolig raskt levering :thumbs:

 

www.unlockshop.no fikser det meste raskt :)

 

Seriøs side, har handlet der flere ganger, super rask service.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...