Gå til innhold

PES 08 - Hjelp til diverse (x360)


Anbefalte innlegg

Hei har akkurat fått meg pes08 til xbox 360, er ikke så kjent med xbox360 og heller ikke spillet.

 

Så til dere som har peil på dette spillet:

 

Hvordan kan jeg sikte inn/ treffe målet på skudd/frispark. Skuddet blir jo alltid for hardt uanz. Ellrs blir det forsvakt og midt på keeper.

 

Den ene gangen så skjøt jeg 1 meter fra mål på åpent mål rett over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt gratla me PES; )

 

Når jeg skyter frispark pleier jeg alltid å holde styreknappen (pil opp) fram, så blir skuddet ekstra hardt. Angående hvor hardt du skal skyte så hold deg alltid under midtlinjen, helst treff midt på streken så får du bra skudd.

 

Menne bare prac litt så komme det seg.

Endret av mesha
Lenke til kommentar

Anbefaler frisparktrening under "training" og å lese i bruksanvisningen hvordan du skyter frispark fra ulike distanser for å treffe best mulig, det er nemlig ganske avansert, men desto mer fantastisk tilfredsstillende første gangen du skrur ballen over muren og i vinkelen fra 26 meter.

Det svaret du fikk i forrige innlegg er ikke et fullgodt svar, da det å ta stikka fremover sørger for at du skyter alt for hardt på de fleste frispark, med unntak av langdistanse, hvor opp på stikka i kombinasjon med "y" etter at du har sluppet "x" (skyteknappen) gir de hardeste frisparkene. Men en grei kjøreregel er: Slipp "x" alltid når søylen (som viser hvor hardt du skyter) er ganske nøyaktig i midten. Først når du blir ekstremt dreven kan du begynne å eksprimentere med andre varianter.

 

På skudd varierer det veldig på ulike spillere hvor hardt de skyter, så her gjelder det å finne sitt lag, gjerne kjøre treningsmoduset hvor du spiller kun med ditt lag mot keeper, og lære deg hvordan de ulike skyter fra ulike distanser. Husk også at å holde inne RT mens du trykker lett på "x" gir et bredside-skudd, som ofte er anvendelig om du er alene med keeper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...