Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig bestemt meg for å kjøpe 450d. Jeg liker faktisk grepet, jeg har bittesmå hender. Nå har jeg ikke tatt noe særlig i noen Nikon-kameraer, men jeg synes f.eks det er vanskelig å bruke Canon 20d på grunn av størrelsen. Men så er jeg blitt litt i tvil nå som Nikon d80 selges såpass billig rundt omkring. Er det et vesentlig bedre kamera enn Canon-modellen?

 

Jeg vet at kit-objektivene til Canon ikke er så veldig gode, og folk sier at Nikons er mye bedre. Er dette sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ergonomien generelt er bedre - men på funksjoner så skal de være tilnærmet like. Siden de byttet kitobjektiv når de lanserte 450d er jo kitobjektivet på 450d godt og.

 

Liker du grepet på 450d bør du ikke spekulere i å kjøpe d80 uten først å ha kjent på grepet. husk også at d80 blir tyngre og litt større.

Lenke til kommentar
Jeg vet at kit-objektivene til Canon ikke er så veldig gode, og folk sier at Nikons er mye bedre. Er dette sant?

450D har vel bra kit-objektiv. Jeg har 400D og er veldig godt fornøyd med den. Skiftet ut kit objektivet, og har anskaffet en del andre objektiver..men størrelsen på Canon EOS passer meg godt.

RandiA

Lenke til kommentar

Det er langtfra vesentlig dårligere. Bildekvaliteten er bedre eller dårligere avhengig av personlig smak. Men selve huset er nok bedre på D80, og det gjelder funksjonaliteten også (trådløs blits etc). Men passer 450D hendene dine perfekt så vil jeg anbefale det. Med sitt nye kitobjektiv ser jeg ikke lenger noen grunn til å ha alvorlige reservasjoner mot konsumentkit-ene.

Lenke til kommentar

Men du vokser ikke mer med større søker. Trådløs blits kan få deg til å begynne med å vokse som blitsfotograf, men er du seriøs så får du også muligheten til det med ekstrautstyr. Men som fotograf vokser du ikke mer med noe kamera egentlig. Kan du fotografere så kan du fotografere med hva som helst. Og da kan man lære å fotografere med nesten hva som helst. Og det er det som er å vokse. Og resultatene blir likevel like bra, avhengig av optikk.

Lenke til kommentar
Hei! Takk for svar.

 

Hva vil dere si er det største plusset med d80 kontra 450d, og omvendt? Kan jeg vokse mer som fotograf med d80 enn 450d?

 

Siden jeg hadde anledning å prøve begge samtidig denne helgen så vil jeg definitivt si at 450D er mere kamera for pengene enn d80 og det selv med mine store hender.

Nei det betyr ikke at d80 er et dårlig kamera langt derifra,men 450D er et nytt kamera med forbedringer som tross alt mangler på en "aldrene" d80 som nok snart er på tur ut av produksjon.

Nok en gang, dette er min mening etter å ha fått prøve begge samtidig denne helgen.

Lenke til kommentar
Hei! Takk for svar.

 

Hva vil dere si er det største plusset med d80 kontra 450d, og omvendt? Kan jeg vokse mer som fotograf med d80 enn 450d?

 

Siden jeg hadde anledning å prøve begge samtidig denne helgen så vil jeg definitivt si at 450D er mere kamera for pengene enn d80 og det selv med mine store hender.

Nei det betyr ikke at d80 er et dårlig kamera langt derifra,men 450D er et nytt kamera med forbedringer som tross alt mangler på en "aldrene" d80 som nok snart er på tur ut av produksjon.

Nok en gang, dette er min mening etter å ha fått prøve begge samtidig denne helgen.

 

Så bra! For nå har jeg bestilt det. Hadde sikkert blitt fornøyd med begge, men uansett.

Lenke til kommentar

Det er det som er greien. De er begge to utstyrt med ok optikk, og de er fine hus som du kan vokse til himmelen med. Jeg selv hadde valgt 450D, men det er på grunn av at jeg bruker de egenskapene Canon har bevisst i bildene mine. For andre er D80 et bedre valg, og det kan man ikke vite når man er ny. Og da blir sikkert smaken påvirket av det første man bruker. Og du har ingen grunn til å ikke like bildekvaliteten i 450D.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Canon 400d og 20d på skolen i to år, så jeg er ikke helt nybegynner. Jeg kjøper ikke kameraet for å bruke autofunksjonen. Jeg har ikke råd til ytterligere optikk nå, men jeg har tenkt å investere i flere linser når økonomien tillater det.

 

Nå gleder jeg meg til å utforske det nye kameraet mitt. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hei! Takk for svar.

 

Hva vil dere si er det største plusset med d80 kontra 450d, og omvendt?

D80 er noe mer robust konstruert og har mer omfattende kontroller (to kontrollhjul, skjerm på toppen for innstillinger etc.). Dessuten er det større og har et fyldigere grep, noe som kan være et pluss eller kan være et minus.
Lenke til kommentar
D80 eksponerer MYE bedre og har en god del bedre støyegenskaper. Det er litt overpriset noen steder, men når de skal tømme lagerene etter D90 blir nok dette et ekstremt bra kamera til en nybegynner til en forhåpentligvis liten pris. :)

 

Tror også at 450D faller i pris når 50D kommer i slutten av September! Synest det er riktig å velge det man føler for! Begge de to kamerane er veldig gode , men det ender med å velge det kameraet som du har mest lyst på. Da blir det også gode bilder! Det er det jeg tror da.

Håper det blir 450D på meg snart nå ,hehe har pratet om dette i snart 7 måneder ganske komisk. Men har så utrolig lyst på kameraet fordi jeg liksom vart avhengig av det når jeg først såg det kan du si. Hørest merkelig ut men det er slik jeg føler det.

 

Mvh Riffe

Mulig endel skrivefeil :whistle:

Endret av riffe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...