Gå til innhold

Multicom Xishan M740 Centrino 2


Oook

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk min maskin i dag. Er greit fornøyd med kvaliteten på selve kassen.

 

MEN; jeg har enda ikke fått til skjermkortdrivere!! Kjører win xp med sp3, maskinen finner ikke noe nvidia-skjermkort å installere drivere til. Ingenting vises i enhetsbehandling av skjermkort. Når jeg trykker på plata "install video drivers" får jeg melding om at maskinvaren ikke finnes eller er deaktivert. Klikka meg inn på plata og starta selve setup-fila, det installeres, men kommer ikke opp med noe mer på skjermkort. Har i tillegg lasta ned nyere drivere fra clevo.com uten at det fungerte noe bedre.

 

Forslag?

 

Tester annen windows-versjon nå.

Endret av silvio_
Lenke til kommentar
Er dette en maskin fra Clevo? Heter den i så fall Clevo M740, eller heter den Clevo Xishan M740?

 

Lurer på litt det samme. Jeg skal laste ned driverene, og integrere de inn i windows cd-en. Men hvilke av disse alternativene er riktig?

Den du har markert der er den rette.
Lenke til kommentar
Jeg får has på et eksemplar i morgen, så jeg skal prøve å komme inn her å skrive noen ord om den.

Er det noen ønsker om hva jeg skal teste/se spesielt på?

For min del, ting som teller om den blir brukt som studiemaskin. Batterilevetid, støy, tastatur og touchpad (kvalitet og støy), hvordan den vil tåle å bli tatt ut av en sekk flere ganger daglig i tre år. Vel, forsåvidt det det folk flest bryr seg om. Har bestilt meg en XPS M1330, men grunnet veldig sein ETA ser jeg fortsatt etter alternativer, og denne frister.

Lenke til kommentar
Jeg får has på et eksemplar i morgen, så jeg skal prøve å komme inn her å skrive noen ord om den.

Er det noen ønsker om hva jeg skal teste/se spesielt på?

For min del, ting som teller om den blir brukt som studiemaskin. Batterilevetid, støy, tastatur og touchpad (kvalitet og støy), hvordan den vil tåle å bli tatt ut av en sekk flere ganger daglig i tre år. Vel, forsåvidt det det folk flest bryr seg om. Har bestilt meg en XPS M1330, men grunnet veldig sein ETA ser jeg fortsatt etter alternativer, og denne frister.

 

Helt klart at man skal vurdere slike ting når det kommer til studiemaskin. Selv hadde jeg en Multicom "aopen" maskin for 4-5 år siden. Den var svært god og jeg var veldig fornøyd med den. Ikke minst var den stille og rolig. Merket etterhvert at maskinen ble slarkete og at jeg måtte stramme skruene på den.

 

Det finnes vel svært få maskiner som kan matche f.eks Lenovo N200 eller Lenovo generelt når det gjelder byggekontruksjon. Dell opplevde jeg det samme med som med Multicom sine maskiner. Jeg måtte også her stramme slark etterhvert. Begge maskinene ble brukt på skole.

 

Vet ikke hvordan XPS1330 blir etter litt bruk, men jeg vil tro at det er noenlunde samme kvalitet på både Multicom og Dell. Uten at jeg har foretatt noen tester for å bygge på den antagelsen.

Lenke til kommentar

Endelig fikk jeg til maskinen min. Skjermkortet fikk jeg ikke til å fungere før jeg bytta over til vista fra XP. Fikk det akkurat til så har ikke testa med noe særlig programmer til nå.

 

Tastatur: Bra å skrive på, tastene er på rett plass, bråker ikke noe særlig.

Touchpad: Helt grei, litt stive knapper i forhold til den jeg er vant til, men helt ok.

Støynivå: Grei dur av vifta, men maskinen har en silent-funksjon som stopper vifta og det blir helt stille. Regner med ytelsen går ned og varmen opp kraftig da, men dette liker jeg.

Varme: Vifta på sida kjører ut masse varme, men maskinen kjennes relativt grei ut under.

Det ytre: Finnes nok maskiner som er mer solide og tåler mer bruk, men den er helt grei for meg i hvert fall. Det blanke topplokket blir det kanskje fort riper i, men, men.

Lenke til kommentar

Har aldri brukt vista før selv, men den lager en profil av maskinen varen, om den kvalifiseres til vista eller noe;

 

i hvert fall får jeg rundt 5,5 på det meste, utenom skjermkortet som får 1. Er det så dårlig? :O

 

Skal prøve meg på windows vista 64bit i morgen, tenker jeg :)

 

En liten ting jeg merka nå: Hvis jeg sitter med maskinen på fanget f.eks og flytter rundt på den så blir det en ulyd av vifta eller harddisken. Holder jeg maskinen skrått så høres det til tider ut som noe går borti vifta. Merkelig.

Lenke til kommentar
Har aldri brukt vista før selv, men den lager en profil av maskinen varen, om den kvalifiseres til vista eller noe;

 

i hvert fall får jeg rundt 5,5 på det meste, utenom skjermkortet som får 1. Er det så dårlig? :O

 

Skal prøve meg på windows vista 64bit i morgen, tenker jeg :)

 

En liten ting jeg merka nå: Hvis jeg sitter med maskinen på fanget f.eks og flytter rundt på den så blir det en ulyd av vifta eller harddisken. Holder jeg maskinen skrått så høres det til tider ut som noe går borti vifta. Merkelig.

 

Om du får 1 på skjermkort, så har du ikke riktig installerte drivere. Da er det noe gæærnt. Selv kompisen min med det kjipeste ATI kortet du får kjøpt, 2400 el.no, fikk 2,3... Hehe..

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått pcen! Det gikk mye kjappere enn forventet. Bestilte egentlig en dell xps m1330 først, men da de forskjøv leveringstiden for 3 gang uten å oppgi noen grunn avbestilte jeg den og bestilte fra multicom.

 

Førsteinntrykket er veldig bra! Bestilte med vista, og alt av drivere og sånn var installert (veldig kjekt for meg som aldri har gjort det før), så det var bare å skru på pcen så var jeg i gang. Rask oppstart, trodde det skulle gå litt treigt siden det er vista, men det gjode det ikke i det hele tatt. Ingen problemer.

 

Batterilevetiden vet jeg ikke noe om ennå.

 

Tastaturet bråker kanskje litt når jeg skriver fort, men ikke mye hvis man ikke trykker så hardt. Det er godt å skrive på

 

Touchpaden synes jeg kanskje er litt liten, men det funker greit når jeg skrur opp hastigheten på den. Enig i at knappene er litt harde. Men dette er nok en vanesak.

 

Vifta lager litt lyd når en kjører programmer.

 

Pcen blir ganske varm på venstre side.

 

Den virker solid, tror det skal gå bra å bære den rundt om kring, den ser også bra ut selv om jeg kanskje hadde foretrukket en matt overflate, det blir fort fingermerker (egen klut følger imidlertid med)

 

Det er bare å spørre hvis det er noe mer dere lurer på.

Lenke til kommentar
MEN; jeg har enda ikke fått til skjermkortdrivere!! Kjører win xp med sp3, maskinen finner ikke noe nvidia-skjermkort å installere drivere til. Ingenting vises i enhetsbehandling av skjermkort. Når jeg trykker på plata "install video drivers" får jeg melding om at maskinvaren ikke finnes eller er deaktivert. Klikka meg inn på plata og starta selve setup-fila, det installeres, men kommer ikke opp med noe mer på skjermkort. Har i tillegg lasta ned nyere drivere fra clevo.com uten at det fungerte noe bedre.

 

Forslag?

 

Tester annen windows-versjon nå.

 

 

Hvordan gikk det med deg? Jeg fikk akkurat samme feilen. Herregud hvor irriterende!

 

" Device was not found. Please enable it before installing it's driver"

 

Rimelig retarded...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...