Gå til innhold

Multicom Xishan M740 Centrino 2


Oook

Anbefalte innlegg

Jeg plagdes med det en hel dag, og fant ingen løsning i XP.

Testa vista og da fungerte det med en gang.

 

Er rimelig forbanna selv. Sendte mail til multicom mens jeg plaged med XP, enda ikke fått svar. Skal gi de litt tid så sende ny mail.

 

En av grunnene til at jeg kjøpte maskin fra multicom var for å slippe OS med på kjøpet, alle inkluderer jo vista nå til dags. Nå som jeg faktisk må kjøre vista uansett, er jeg langt i fra fornøyd.

 

Skal holde dere oppdatert på saken og hva multicom svarer etterhvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg plagdes med det en hel dag, og fant ingen løsning i XP.

Testa vista og da fungerte det med en gang.

 

Er rimelig forbanna selv. Sendte mail til multicom mens jeg plaged med XP, enda ikke fått svar. Skal gi de litt tid så sende ny mail.

 

En av grunnene til at jeg kjøpte maskin fra multicom var for å slippe OS med på kjøpet, alle inkluderer jo vista nå til dags. Nå som jeg faktisk må kjøre vista uansett, er jeg langt i fra fornøyd.

 

Skal holde dere oppdatert på saken og hva multicom svarer etterhvert.

 

Jeg gjorde akkurat det same for å løse problemet.

En ting jeg bet meg merke i er at det står et slikt gult utropstegn på pci express porten i device manager i windows xp. Og at det ikke kommer opp et skjermkort i det hele tatt i dev man. Ikke engang et standard vga uten driver.

Har installert både intel chipset og vga driver fra cd, clevo web, og fra intel sin hjemme side. Ingenting funka.

 

Jeg sendte epost til alle support avdelingene til clevo, samt multicom. Hakke fått svar.

 

Men vi kan vel egentlig konkludere m740 ikke støttet windows xp på nåværende tidspunkt.

Lenke til kommentar

Da ser det ut til at jeg er overbevist. Bestilling er sendt, og jeg venter spent. :whistle:

 

Hadde uansett planer om å oppgradere (etter hva jeg har lest; kanskje ikke riktig ord når man går fra XP...) til Vista x64 for å kjøre 64-bit Lightroom 2.0 (óg Photoshop CS4 når den kommer).

Lenke til kommentar

Windows-opplevelsesindeks i vista:

CPU (P8600): 5,1

RAM (4GB): 5,9

Grafikk: 3,5

Spillgrafikk: 4,7

Harddisk (7200RPM): 5,9

 

Kan ellers poste tester fra everest eller lignende om noen bryr seg om det.

Kjører "laptop battery tester" akkurat nå, kan komme tilbake med resultatet på den senere.

 

edit: Batteri-test-reslutater Bruker vista 64bit, profilen "strømsparer" er brukt her.

Slutta vel på 1,7 timer, ganske dårlig i grunn...

http://img182.imageshack.us/img182/1048/autosaveih2.png

Endret av silvio_
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Prøvde å spille av en sample, gikk forsåvidt, men hørtes ut som lyden hakket litt etterhvert.

 

Hadde en kompis med samme problem, som spurte meg om hjelp. Da fant jeg en innstilling i bios som sa hvilket operativsystem som var i bruk. Denne var satt til Vista. Når jeg da skiftet denne til WinXP fungerte det fint. Kanskje det er en løsning for flere her.

Lenke til kommentar
Prøvde å spille av en sample, gikk forsåvidt, men hørtes ut som lyden hakket litt etterhvert.

 

Hadde en kompis med samme problem, som spurte meg om hjelp. Da fant jeg en innstilling i bios som sa hvilket operativsystem som var i bruk. Denne var satt til Vista. Når jeg da skiftet denne til WinXP fungerte det fint. Kanskje det er en løsning for flere her.

 

Prøvde det også.

Jeg mistenker mer og mer at det er noe galt med den pc-en jeg har hatt med å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...