Gå til innhold

Lage seriøst og profesjonelt nettsamfunn


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er interessert komme i kontakt med folk eller firma som kan hjelpe meg lage et nytt Nettby, Blink eller Biip.no

 

Ser det er ekstremt mye UFERDIG community software rundt om på nett, og det er som regel bugs og dårlig hastighet på det meste.

 

Orker ikke styre og bruker 3000 timer på å problemløse og fikle med templates osv så jeg blir HELT fornøyd med systemet.

 

Noen som kan guide meg, tipse meg i riktig retning til folk som kan hjelpe meg å produsere noe såpass profesjonellt, stabilt og raskt som de nettsamfunnene jeg nevnte over?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok.

 

Tips til firma eller CMS-løsning som det kan sees nærmere på ?

 

Seriøst interessert komme meg videre på dette. Gode ideer er det nok av!

 

Og som dere ser så skifter populariteten rundt nettsamfunnene mye raskere enn før nå. Hvem er det som egentlig bruker Myspace særlig aktivt av mainstream folk nå?

 

Facebook, Facebook.. Blink har hatt en nedgang. Nettby også, men er vel kanskje mer aktivt enn Blink?

 

Uansett, supert om dere kjenner til utviklere eller firma som har skills og gode nok løsninger.

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar

Er jo alltids gøy å svinge innom sider, og hvis du har en idè på tunga, så er jeg spent på denne.

Tror neppe det kommer en dag der folket går tom for ideer.

 

For èn god oppfinnelse, kreves det UTROLIG mange dårlige oppfinnelser, så hvilken side du havner på, er jeg jo spent på.

 

Gleder meg! Kjør på!

Lenke til kommentar

Ok, takker for tipset om Joomla og Community builder.

 

Får ta kontakt med litt firma selv her, takk for praten... OG det ER defintivt mulig lage noe nytt på denne planeten.

 

Husker faktisk når de var i gang med dette her forumet... Hardware.no! Da var det absolutt ingen som hadde troen på denne siden... :s Sent 90-tallet på IRC. Hvorfor skulle noen gidde å diskutere på nett når det var USENET som den gang var tingen?!

 

Så ting tar også tid, og IKKE crawl back in your nest/ass eller whatever pga det er mange hindringer for å få realisert det. Jobb som farkjen! Sett deg mål - og nå de. Er ideen god nok så kommer nok investorerene og annonsørene krypende rimelig kjapt også.

 

Tips om alle leverandører og enkeltpersoner som kan lage noe tilsvarende godt som Blink og Nettby, mottas med takk. Evt. profesjonelt community system som utgjør et like godt utgangspunkt.

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar
Ja, det internet har nå er helt klart en mangel på "sosiale" nettsider :p

 

Er det ikke Open Social som skulle gjøre det letter for å lage slike ting?

 

Kommer mye greier snart... Har en 3-4-5-6-7 ideer til nye norske og internasjonale nettsamfunn og nisjesider.

 

Er jo basicly bare til å ta ut det BESTE fra det beste og forme det slik du selv vil ha det. Går du god for det selv, så BURDE det også være greit for andre ?

 

Titt ut vår nye chatteside som vi holder på å rulle ut her (ikke KVERK profilsystem ennå, for det er ikke helt klart, men kom gjerne med konstruktive tilbakemeldinger), => Chatplanet.no

 

Finnes det altså noe Open Source Community system på samme måte som Joomla ? Som de jobber LIKE mye med..?

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar
Husker faktisk når de var i gang med dette her forumet... Hardware.no! Da var det absolutt ingen som hadde troen på denne siden... :s Sent 90-tallet på IRC. Hvorfor skulle noen gidde å diskutere på nett når det var USENET som den gang var tingen?!

 

Tanken bak usenet er fortsatt like genial, desverre så aldri folkene bak webforumene noe behov for og koble usenet med webforumene, hadde de det hadde aldri jeg gidet og sitte i en webleser pjattet.

Lenke til kommentar
Husker faktisk når de var i gang med dette her forumet... Hardware.no! Da var det absolutt ingen som hadde troen på denne siden... :s Sent 90-tallet på IRC. Hvorfor skulle noen gidde å diskutere på nett når det var USENET som den gang var tingen?!

 

Tanken bak usenet er fortsatt like genial, desverre så aldri folkene bak webforumene noe behov for og koble usenet med webforumene, hadde de det hadde aldri jeg gidet og sitte i en webleser pjattet.

Aiight ;-) hehe ... du er nostalgiker? Er vel fremdeles liv i USENET?

 

Mer ryddig og ingen reklame, samt ofte mer seriøse folk bruker USENET - eller er den tid forbi ?

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar

Det er liv i usenet, på den norske delen av det så er det vel ofte de samme som for 10 -12år siden da jeg begynte som fortsatt er aktive, jeg er nok en frafallen og har knapt posten ett innlegg på årevis. tror jeg var ganske lang oppe på postingsstatestikken, husker ikke om jeg karret med på ti på topp men var hvertfall ganske nær.

Det er stort sett bare seriøse igjen, jyplingene som lager bråk har aldri hørt om news og nevner du det så skjønner de det ikke. sannheten er så enkel at man kan ikke tjene penger på news i og med all kommersiell virksomhet i form av reklame anses som spam og er veldig uønsket. Dessuten så er det jo bare rein tekst og er lite sexy visuellt for og si det pent.

Lenke til kommentar
Det er liv i usenet, på den norske delen av det så er det vel ofte de samme som for 10 -12år siden da jeg begynte som fortsatt er aktive, jeg er nok en frafallen og har knapt posten ett innlegg på årevis. tror jeg var ganske lang oppe på postingsstatestikken, husker ikke om jeg karret med på ti på topp men var hvertfall ganske nær.

Det er stort sett bare seriøse igjen, jyplingene som lager bråk har aldri hørt om news og nevner du det så skjønner de det ikke. sannheten er så enkel at man kan ikke tjene penger på news i og med all kommersiell virksomhet i form av reklame anses som spam og er veldig uønsket. Dessuten så er det jo bare rein tekst og er lite sexy visuellt for og si det pent.

 

genialt... er jo ikke såååååååå ille på disse webforumene heller da. mange fordeler her, men genialt med USENET også.

 

var vel mest i begynnelsen når folk bare hadde ISDN og modemlinjer at USENET var praktisk pga svært lav datamengde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...