Gå til innhold

Test ut Norton 2009


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

Norton bruker ikke mer systemressurser enn andre antivirus, bortsett fra NOD32 da. Ressursbruken er på lik linje som andre antivirus, som f.eks. F-Secure. Det at Norton heller ikke finner eller fjerner virus er bare tull, da Norton ofte ligger veldig høyt oppe på Av-Comparatives tester hver eneste gang. Dette er ikke vanntett informasjon selvfølgelig, men gir veldig godt inntrykk i forhold til andre.

 

Det som er med denne Norton-bølgen er at folk henger seg på den, selv om de ikke har testet Norton på 3-4 år. De siste versjonene er mye mer brukervennlig, mindre ressurskrevende og raskere enn tidligere versjoner. Spesielt 2008-versjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg testet sist Norton-programvare rett før jul, får jeg lov til å komme med en spydig kommentar da?

 

 

Test ut Norton 2009

 

Min gjennomtenkte, spydige og ikke minst morsomme kommentar: "Hvorfor i all verden skulle jeg gjøre pc'en min så vondt?"

 

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Blant semi-proffe og entusiaster sliter Norton forsatt med merkenavnet, fordi programmet har vært helt håpløst på ressursbruk og interface tidligere. Hvis det har blitt bedre etter 360 er jo det toppers.

 

Men ellers henger jeg meg på bølgen som lovpriser NOD32. Jeg tror det er to grunner til at NOD32 ikke er mer utbredt på tross av kvaliteten:

 

1: Har inntil ganske nylig ikke hatt en total sikkerhetspakke inkl. egen firewall. Det finnes nå, men den tidligere mangelen har forhindret ESET i å få skikkelig fotfeste, fordi de fleste bedrifter ønsker minst A.V., antispyware og personlig brannmur.

2: Mangel på supportapparat. Iallfall her til lands er det opp til selger å utføre support. Dette er en total showstopper for mange bedrifter.

 

NOD32 har faktisk vært så uaktuelt for bedriftsmarkedet at jeg har snakket med tekniske selgere i store IT-leverandører som Ementor som ikke engang har hørt om programmet.

 

Men når det er sagt er NOD32 enkel å rulle ut og vedlikeholde for den som tør. Dessuten har den historisk sett blant de høyeste suksessratene på tester hos Virus Bulletin og Av-Comparatives. I tillegg har programmet lav false positive rate.

 

Kort sagt: Kjør NOD32.

Endret av angry_norwegian
Lenke til kommentar
Ressursbruken er på lik linje som andre antivirus, som f.eks. F-Secure.

 

Det som er med denne Norton-bølgen er at folk henger seg på den, selv om de ikke har testet Norton på 3-4 år. De siste versjonene er mye mer brukervennlig, mindre ressurskrevende og raskere enn tidligere versjoner. Spesielt 2008-versjonen.

F-secure ga meg også en god del prakk da jeg testet den, og du har sikkert rett i at Norton ikke er så mye værre. Derfor bruker jeg heller ikke F-Secure.

 

Sist jeg benyttet Norton (ufrivillig) var i Mars på en 1 år gammel maskin. Jeg har testet flere versjoner av Norton og når man har irritert seg mange nok ganger over samme greiene er man jo ikke så tåpelig at man kjøper det? Ved hver eneste release har de lovd at det er "raskere og bedre". De har vel gjort den samme bommerten som Microsoft og satset på at forbedret hardware skulle kompensere.

 

Jeg aner ikke om 2009-versjonen er raskere eller ei, men jeg vet at de ikke har levd opp til forventningnene tidligere og jeg vet at mitt behov dekkes av av gratisløsningene eller NOD32. Så hvorfor i alle dager skal jeg betateste 2009versjonen? Jeg skal jo ikke kjøpe noe av Norton allikevel - og gidder ikke prakket med å bli kvitt det.

Lenke til kommentar
Norton bruker ikke mer systemressurser enn andre antivirus, bortsett fra NOD32 da. Ressursbruken er på lik linje som andre antivirus, som f.eks. F-Secure. Det at Norton heller ikke finner eller fjerner virus er bare tull, da Norton ofte ligger veldig høyt oppe på Av-Comparatives tester hver eneste gang. Dette er ikke vanntett informasjon selvfølgelig, men gir veldig godt inntrykk i forhold til andre.

 

Det som er med denne Norton-bølgen er at folk henger seg på den, selv om de ikke har testet Norton på 3-4 år. De siste versjonene er mye mer brukervennlig, mindre ressurskrevende og raskere enn tidligere versjoner. Spesielt 2008-versjonen.

Hør hør. Denne mannen snakker fornuft. Tviler ikke på at en del ikke har belegg for å kritisere Norton, da de kanskje ikke har testet de nyeste versjonene.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Jeg har selv brukt Norton i flere år og mine erfaringer med Norton har vert gode. Det har tatt hånd om det meste som dukket opp tidligere og til tross for å være noe seig i fisken har programmet alltid vert stabilt. Per i dag bruker jeg AVG sammen med den integrerte brannmuren i Windows og har gjort det i noen år. Jeg er veldig fornøyd med denne løsningen og jeg kommer nok aldri til å gå tilbake til Norton. Jeg føler at sikkerheten per i dag, med AVG og integrert brannmur, er mer enn tilstrekkelig. Virus har jeg ikke hatt på årevis, og med noen lunde oppegående bruk ser jeg ikke at det skulle bli et problem i fremtiden heller. Så er det bare å håpe at årsaken til mitt problemfrie forhold til virus de siste årene ikke skyldes at AVG ikke oppdager noe som helst.. :fun:

Lenke til kommentar

Ser det er mange "flamekids" her som har mener noe om et produkt de gjerne ikke har prøvd på flere år. Nå er det tid for en liten faktarunde:

 

- De nyeste utgavene av Norton Antivirus og Norton Internet Security har kommet seg kraftig når det gjelder installasjonstid, ytelse og bruk av systemressurser.

 

- Vanskelig å avinstallere? Norton har lagt ut et verktøy for nettopp dette på sine egne sider, og det er ikke akkurat dagens nyhet. Avinstallasjon gjøres nå på sekunder. Dette gjelder, så vidt jeg vet, alle versjoner.

 

- Ja, Norton legger et eget "lag" med systembeskyttelse på maskinen, som erstatter Windows' egen brannmur, anti-spyware, internettbeskyttelse osv., men dette gjelder alle sikkerhetspakker. Hvis man vil ha et antivirus-program kjøper man et antivirusprogram. Hvis man vil ha en sikkerhetspakke kjøper man en sikkerhetspakke.

 

- Det fungerer.

 

- Jeg er i prinsippet ikke tilhenger av at det bundles tidsbegrensede utgaver av NIS på nye bærbare maskiner, men dette er en "stygg" løsning på et reelt problem; Amatører kjøper maskiner som blir infisert og infiserer videre. Enten det er Norton, McAfee eller Norman, så finner man slike pakker på de aller fleste nye maskiner. Etter min mening hadde det vært tilstrekkelig med et antivirusprogram, men pengene styrer...

 

 

Og "for the record": Jeg kjører NOD32 og AVG 8.0 på hhv. stasjonær-maskina og laptopen.

Lenke til kommentar
Ser det er mange "flamekids" her som har mener noe om et produkt de gjerne ikke har prøvd på flere år.
Å bruke begrep som "flamekids" for å insinuere motdebattanters EVENTUELLE uerfarenhet virker mot sin hensikt og senker verdien av argumenter som ellers kunne ha blitt vektlagt.

 

Det er en del av en debatteknikk som går ut på å styrke egne argumenter ved "å ta mannen fremfor ballen" Det er dårlig debatteknikk og slår bare tilbake på en selv.

Lenke til kommentar

Dette virus programmet er det siste jeg villa ha brukt på min pc da, har selv brukt Kaspersky i nå ca 10år og det tar alt som kommer på min pc og kommer til og bruke det i 10 år til da.

Så det TUNGE Norton er ikke mitt ynglings program nå det gjelder virus program da, vet om mange andre som har brukt dette og har det på pc`en i ca 14 dager så er det vekk fra deres pc da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...