Gå til innhold

Får penger tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra initiativ av eVGA og XFX, men skulle dette gjelde kun USA og Canada, så er det bare helt latterlig. Er deres penger og interesse mer verdt enn oss andres? Virker sånn i mange situasjoner iallefall.

Skrevet

Jeg kjøpte jo seff skjermkortet mitt 15 juni da...Nytter ikke...Hadde vel ikke fått noe tilbake selv om jeg hadde kjøpt kortet 1 dag senere ...hehe :hmm:

Skrevet

Dette virker som en rimelig desperat sjarmoffensiv fra eVGA og XFX. Mon tro om Nvidia har noen finger med i spillet siden det skjer samtidig med to kortprodusenter og har samme datoer. Disse er jo trofaste Nvidia-partnere (i motsetning til noen andre produsenter) så det kan tenkes at Nvidia står bak refunderingen.

 

Har USA eller Canada noe lignende norsk angrerett?

Skrevet

Jeg synes at Nvidia burde påta se å tilbakebetale differansen, ikke bare par enkelt partnere. Det er latterlig at et produkt kan falle 40% i løpet av 4 uker.

Skrevet
Dette virker som et rimelig desperat tiltak fra Nvidia.

 

Jeg kan ikke se at det er NVidia som betaler det tilbkae heller? Er det ikke disse to produsentene?

Skrevet

Entusiaster burde ikke få en kr tilbake. De skal ha det beste og forsvarer prisen de har betalt med nebb å klør. La det svi pengboka så de føler de har gjort et dårlig kjøp :p

Skrevet
Dette virker som et rimelig desperat tiltak fra Nvidia.

Jeg kan ikke se at det er NVidia som betaler det tilbkae heller? Er det ikke disse to produsentene?

Ja, du har rett i det. Beklager feilen. Jeg skal redigere innlegget mitt og legge til litt mer tekst.

Skrevet
Ja det haddet jo ikek gjort spesielt vondt, har skrevet en e-mail til Komplett for å høre om dette blir gjeldene i Norge også.

 

Kjøpte mitt kort og på komplett, håper di fikser en ordnig også :)

Skrevet
Det er latterlig at et produkt kan falle 40% i løpet av 4 uker.

Det er en naturlig konsekvens av markedskreftene og den sunne konkurransen. Når konkurransen endrer seg drastisk så må de endre prisene sine drastisk for å henge med. Jeg blir ikke overrasket om Nvidia og partnerne varsler dårligere kvartalsresultat enn tidligere ventet.

 

Hvorfor gjør de det? Av rein godvilje? Det fungerer jo bra som PR.

Antagelig både for å blidgjøre de som angrer på kjøpene sine nå og for PR. Blidgjøringen fungerer sikkert som smøring for å holde på kundene til neste gang de skal kjøpe. 125 dollar er omtrent 635 kroner

Skrevet
Jeg synes at Nvidia burde påta se å tilbakebetale differansen, ikke bare par enkelt partnere. Det er latterlig at et produkt kan falle 40% i løpet av 4 uker.

 

Det har alltid vært slik at de ivrigste får produktet først til en "dyrere" pris, så tar det en liten stund, etterspørselen synker, prisene går ned og vanlig dødelige kjøper produktet. Det er prisen du må betale for å ha ting før alle andre. Nylig i AoC ble mounten 50% billigere, sånt skjer.

 

Skal vente et par måneder til før jeg kjøper en ny maskin, prisene blir å synke som de alltid har gjort.

Skrevet
Bra initiativ av eVGA og XFX, men skulle dette gjelde kun USA og Canada, så er det bare helt latterlig. Er deres penger og interesse mer verdt enn oss andres? Virker sånn i mange situasjoner iallefall.

 

Er helt typisk. De får alt først, får best onlinetjenester, og "alle" konkurranser er kun for dem. Europa er størst, men amerikanerne er de som klager mest.

Skrevet
Bra initiativ av eVGA og XFX, men skulle dette gjelde kun USA og Canada, så er det bare helt latterlig. Er deres penger og interesse mer verdt enn oss andres? Virker sånn i mange situasjoner iallefall.

 

Er helt typisk. De får alt først, får best onlinetjenester, og "alle" konkurranser er kun for dem. Europa er størst, men amerikanerne er de som klager mest.

 

Grunnen er vel at mange av disse selskapene har hovedkontor i USA, og flere amerikanske kunder. Husk at selv om Europa har flere innbyggere, så er det mange av de europeiske landene som har langt lavere kjøpekraft enn amerikanere. I tillegg er det langt enklere å organisere tilbakebetaling i USA enn i Europa som har ørten forskjellige valutaer og banksystemer.

 

Dette er jo en frivillig ekstraservice fra produsentene, så man har ikke "krav" på noe som helst.

 

Jeg synes at det finnes langt viktigere forbrukersaker å irritere seg over enn at de som med full viten og vilje betalte 4-5k for å få det hotteste iløpet av 48 timer etter release skal få rabatt.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...