Gå til innhold

[Slippes 19. nov] Xbox Live Dashboard Update 08 tråden


Anbefalte innlegg

Tenkte kanskje det kunne vært greit å lage en egen tråd kun for dashboardoppdateringen, siden det kommer til å skje ganske mye der.

 

Her er iallefall det vi vet sålangt:

 

From an official Microsoft Press Release:

 

· Play from hard drive. Copy your games from the game disc and play directly from the hard drive. Not only will the drive not spin, but load times are quicker, as well. Of course, you will still need the disc in the tray to prove you own the game.

 

· Access Xbox LIVE Marketplace on the Web. Browse and purchase Marketplace content whenever you want from Xbox.com and it downloads automatically to your console. Purchase that new map, television episode, the latest Xbox LIVE Arcade game or set up a movie to watch when you get home from work.

 

· Dashboard built into the new Xbox Guide. For everyone who loves the blades interface, it’s not going away; they are now built directly in to the new Xbox guide. Every feature and option is available right from the guide. You can even access your full games library at all times. No matter where you are (in dash or in game), immediately call up your games played list and directly launch a game.

 

· LIVE Party system. Create a party of up to eight friends, and stay with them from one game to another, or watch a Netflix movie together, or share a slideshow of your personal photos. It works with all Xbox 360 titles, not just upcoming games. LIVE Party allows up to eight people to chat in the dashboard, so you can meet up before playing.

 

· Xbox LIVE Primetime. This whole new category of games is going to give you more reasons to get online with your friends. Games will support everything you’d expect, like Achievements and leader boards, but many of these games will include real prizes. You can invite your friends, and even set a reminder for an upcoming show. Each game is broadcast simultaneously, so everyone is answering the same questions. Many events will have a live host, calling the shots as they happen.

 

· Avatars. Your online identity started as a Gamertag - it then grew into a personalized Gamercard. Now, it has evolved even further into avatars. You can express your style, check out new outfits and share this with the community. Avatars will also be integrated into Xbox LIVE Arcade games, LIVE Party, as well as retail games.

 

· New display support. Because you asked for it, we are adding 16X10 over VGA or HDMI, and support for 1440x900 or 1680x1050.

 

This is only the beginning. Over the next few months, we will share more details on the upcoming changes.

 

Videoer av hvordan det vil fungere

 

Nye hjemme siden for "New Xbox Experience"

 

Oppdateringen er nå bekreftet til 19 Nov.

 

 

For meg personlig er den største/beste oppdateringa å kunne kopiere spillene til HDD'en for å slippe bråk og sette ned loadetider, men er mye annet spennende på menyen og.

 

Skal oppdatere lista når flere ting blir offentliggjort.

Endret av lektroluv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Party system! Yay! Hvis det blir implementert i spill også (feks hoppe rett fra Halo 3 til CoD4/Gears2 uten å måtte gå ut av gruppechatten) så blir XBL en helt ny opplevelse!

Edit: og det ser det ut til at det blir! Dette blir forbanna fett!

Endret av Laland
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

skal bli deilig å kunne kopiere spill over på hdd. håper også på mulighet for å kunne kjøpe spill via live og så laste de ned for å spille de (tenker på nye 360 spill ala gears of war og lignende). synes den funksjonen med avatarer ser spennende ut. greit det er blå kopi av hva wii har, men den ser så mye bedre utført ut. håper vi får et fungerende markedplace her til lands også, eller at de fjerner sperrene til det amerikanske.

Lenke til kommentar

Ahh.. Må si jeg likte denne Dashboarden mye mye bedre enn det lille jeg har sett av det forrige blade dashboardet. Tydeligvis at MS ønsker seg litt bort fra Glorykidgreenplayleketøys konseptet. En xbox 360 Elite svart og denne updaten så begynner jo ting å se litt stylish ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg har veldig blandede følelser rundt dette nye dashboardet, da jeg synes det ser fryktelig rotete og tregt ut. Det er dog liten tvil om at dagens dashboard virkelig trenger en oppdatering, men jeg vet ikke om denne Apple/Nintendo-kopien de nå har vist frem er et steg i riktig retning.

 

Blir vel langt enklere å bedømme det når oppdateringen kommer, jeg antar de vil jobbe hardt med produkttesting og videreutvikling fremover slik at det vi får ved neste update er ett stort steg fremover fra både det som ble vist på E3 og det vi har i dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Etter å ha sett videoen ble jeg ennå mer skeptisk, jeg synes dette virker utrolig rotete og tregt. Håper virkelig Microsoft revurderer dette og kommer med noe som ser bedre ut og som er langt mer funksjonellt innen updaten kommer.

Lenke til kommentar
Kan jo legge til at party systemet også innebærer chat, så man kan altså ha private chat med opp til 8 spillere.

...i dashboard. Tror ikke man vil kunne kommunisere i annet enn lobbyene hvis man er i et Live-enabled spill. En Xbox-live utvikler lagde en laang artikkel om emnet, som jeg ikke gidder linke til.

Lenke til kommentar
Ahh.. Må si jeg likte denne Dashboarden mye mye bedre enn det lille jeg har sett av det forrige blade dashboardet. Tydeligvis at MS ønsker seg litt bort fra Glorykidgreenplayleketøys konseptet. En xbox 360 Elite svart og denne updaten så begynner jo ting å se litt stylish ut.

 

Jeg er forsåvidt litt enig. Man kan dog alltids skifte tema. Men for all del, forandring og nye valgmuligheter er en god ting.

 

Håper forresten at Sony gjør det samme. Er litt lei av de overminimalistiske og knotete menyene til den støvete brødboksen min.

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...