Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er denne bilen grei?


M4ds

Anbefalte innlegg

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null

 

 

BMW 3-serie 1.8 Cabriolet 1994, 179000 km., kr. 49.000,-

 

 

Som førstebil, tror dere denne passer da? Jeg får, ifølge kjørelæreren, oppkjøring i september.

 

Jeg har også sett på hvordan Jonte har gjort det med sin bil, http://www.bilforumet.no/3-serien/46218-kj...-cabriolet.html.

 

Jeg tenkte å gjøre NOE av det samme, men ikke like mye.

 

Jeg tenkte å lakkere svart, eller rød.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe jeg ville ha satset på som førstebil i hvertfall.

Dyr forsikring, storservice står for døren (Om man gidder å følge slikt da), må til EU-kontroll om noen måner. Er bilen ungdomskjørt kan det bli en dyr affere.

 

Og sist men ikke minst... En 318 er heller lite poeng i å kjøpe da det blir alt for kjedlig i lengden;) En regel er vel at man aldri kjøper BMW uten sekser.

 

I følge annonsen står det helårsdekk på bilen som verken funker på sommer eller vinter etter min mening. RWD og helårs tror jeg er en heller dårlig kombinasjon på vinteren, i hvertfall for en nykommer på veien.

Lenke til kommentar

Det er det veldig vanskelig å si noe om. Det er så mange faktorer som spiller inn i det regnestykket, ikke minst hvilket forsikringsselskap du velger.

 

Uansett er denne bilen i utgangspunktet svært dyr å forsikre. Du, med dette som førstebil, vil få 1600 kr i ungdomstillegg, i tillegg til bare 20 % bonus. (Regner med du ikke er gammel nok til å slippe ungdomstillegget?)

 

Faren din, derimot, slipper ungdomstillegget, i tillegg til at fedre ofte har opp mot 80 % bonus.

 

Det vil altså være snakk om ganske mange tusenlapper du sparer på dette, uansett hvilket forsikringsselskap du velger.

Lenke til kommentar
Og sist men ikke minst... En 318 er heller lite poeng i å kjøpe da det blir alt for kjedlig i lengden;) En regel er vel at man aldri kjøper BMW uten sekser.
Sekseren drikker unødvendig mye, og det er lettere å kjøre seg i hjel med en 320 eller 325. Dermed passer egentlig 318 veldig bra som førstegangsbil. En cab trenger faktisk ikke så mye fart for å være morsom å kjøre. Men de pleier å være litt overpriset pga. cab'en.

Jeg har kjørt en slik 318 cab '94 noen ganger, og den er veldig grei å kjøre. Med taket nede og vindskjermen oppe er det en utrolig befriende følelse som du ikke finner i noen 320 eller 325 med tak.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Vindskjermen monteres over baksetet. Dvs. at du ikke kan ha folk i baksetet med vindskjermen på plass. De foran sitter lunt og godt omtrent uansett, men enda lunere med vindskjerm. De i baksetet har det ganske luftig, men ikke ubehagelig. Som alltid i en cab gjelder det å kle seg riktig. Kameraten min har alltid jakke og lue liggende i bagasjerommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...