Gå til innhold

Racingsimulator til 360 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Herlig å få dette bekreftet!

La oss håpe dette blir en såpass stor suksess for Simbin at de kommer seg opp av den økonomiske hengemyra de har vært i en stund.

Sikkert kjøp for mitt vedkommende i alle fall.

 

Er SimBin i trøbbel?

 

Det gikk i alle fall i motbakke for de for litt over et år siden og de var nært avhengig av et oppkjøp for å klare videre drift.

I den perioden var de i samtaler med et par-tre større aktører rundt et oppkjøp, men hvordan enden på visa var vet jeg ikke.

Dette var ikke noe som ble gjort offentlig, men kildene mine rundt dette er sikre.

 

Skal ikke glemme at SimBin utvikler spill for ett relativt snevert publikum mtp realismenivået og salgstallene ofte blir deretter.

Lenke til kommentar
oioioi... spennende! Finnes dette spillet allerede på pc, er det sånn å forstå?
Vel, de har resirkulert det 5 ganger allerede uten å forandre oppskriften noe særlig.
* 2005 – GTR - FIA GT Racing Game

* 2005 – GT Legends

* 2006 – GTR 2 - FIA GT Racing Game

* 2006 – RACE - The Official WTCC Game

* 2007 – RACE 07 - The Official WTCC Game

Lenke til kommentar

Gjesp.

 

Hvor mange racingspill i året går det an å spy ut før folk blir drittlei egentlig? PGR 1-2-3-4, Forza 1-2-3, Grid, NFS ProStreet osv osv. Jeg har da ingenting med denne sjangeren og spiller det selv, men det er vel andre temaer å bruke i et bilspill... så jeg synes ikke det hadde skadet med litt variasjon. Gi oss heller noe à la gammel NFS eller TDU, det er i det markedet det er voldsom mangel på spill. Og det er jo et stort publikum for det også.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar
Det kan godt være, men hvorfor nevner du det i en tråd om en simulator?

 

Hvilke andre tema enn racing tenkte du på? Hekling med Mazerati?

Simulator på 360? Jeg har fremdeles til gode å spille en skikkelig simulator på en konsoll, men det kommer an på hva du legger i ordet...

 

Hekling med Mazerati? WTF? Jeg nevnte jo gammel NFS-serie, og TDU. Det er altfor få spill (ett??) på 360 som tilbyr å kjøre ekte sportsbiler mot andre konkurrenter ute i naturen, utenfor en bane. Det er derimot vanvittig mange racingspill, og harry gatebilspill basert på trimming, klistremerker og annet "kult". Jeg merker også at det er relativt få rallyspill. DIRT er veldig godt etter min mening, men innholder også mye racing i tillegg til rally. TDU er glimrende, og har hatt stor suksess selv om spillet mangler variasjon... Likevel er det det eneste spillet som er igjen i sjangeren. Helt ufattelig.

 

Derfor lurer jeg litt på hva utviklerne tenker på når markedet er allerede saturert for racingspill, og "gatebil"-spill. Trenger vi flere? Tja... Det hadde ikke plaget meg med flere slike titler så lenge vi fikk andre typer bilspill i samme slengen, men det er absolutt ikke tilfellet.

Lenke til kommentar
Som Tordenflesk påpeker, bilspill er ikke nødvendigvis bilspill. TDU er ren arcade, så hvorfor skulle en produsent som SimBin begynne med det? (Om de ikke er desperate da)

Jeg hadde ikke vært imot en mer realistisk versjon av TDU, tvert imot! Men som sagt er det bare ett spill igjen i denne sjangeren... så det er ingen valg på den fronten.

Det er uansett lite sannsynlig at vi får et realistisk spill med ekte sportsbiler. Drømmebiler skal ikke ødelegges, vet du :hrm:

Lenke til kommentar
Derfor lurer jeg litt på hva utviklerne tenker på når markedet er allerede saturert for racingspill, og "gatebil"-spill. Trenger vi flere? Tja... Det hadde ikke plaget meg med flere slike titler så lenge vi fikk andre typer bilspill i samme slengen, men det er absolutt ikke tilfellet.

Nå skulle jo GTR utgis på 360, men det gikk i dass. Så de har sikkert gjort en god del av jobben med å lage spillet allerede. Så hvorfor skulle SimBin scrappe alt arbeidet, og gi ut et rallyspill (f.eks) i stedet? Jeg holder ikke pusten for dette spillet på konsoll heller akkurat. Det er vel GTR evolved (som er Race 07 med med et par fantasybiler og en ny bane), så jeg avventer heller og holder meg til å spille RBR, GTR2 og GTL de neste årene som jeg har gjort de tidligere årene. Hvis GTR evolved skulle vise seg å være et lurt kjøp, så blir det på pc for mitt vedkommende i alle tilfelle. Jeg er for bortskjemt med innstillingsmulighetene til rattet på pc til å gå for "enten 180 eller 900 grader". Jeg spiller med 540 grader.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...