Gå til innhold

Norges beste band?


tadcomp

Anbefalte innlegg

Hva synes dere er Norges beste band? De trenger bare å være fra Norge, men da må alle medlemmene være herifra... Min personlige favoritt er Kaizers Orchestra. Evig pint er jo konge!!!

 

Støttar deg i det, dei har levert to knall album og er vanvittig artige å sjå live..... :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan anbefale Lame Ducks.

 

Ska/hardcore/punk. Å si hvem som er Norges beste band om dagen er ikke lett, men disse gutta er geniale i sin sjanger. Masse konserter om dagen, bør sjekkes ut. Nylig sluppet sitt andre album og har fått mye bra kritikk.

 

Dogpile

 

Punk rock. Har endelig kommet seg på beina igjen og slapp en ny EP før jul.

Lenke til kommentar
Hva synes dere er Norges beste band? De trenger bare å være fra Norge, men da må alle medlemmene være herifra... Min personlige favoritt er Kaizers Orchestra. Evig pint er jo konge!!!

 

Støttar deg i det, dei har levert to knall album og er vanvittig artige å sjå live..... :yes:

 

Takk for det. Visste du forresten at de hadde/har (ikke helt sikker på om de har det ennå) en avtale med Statoil? De skulle få et oljefat pr. konsert, mot noe annet reklamegreier eller noe. Nikita - Ralph Myerz and The Jack Herren Band er jo konge da. Diggbar melodi... Sånn du kan gå å nynne på overalt :D

Lenke til kommentar
Ingenting
hehe...ingenting er ganske bra faktisk, selv om jeg bare har hørt 1 plate med dem.

 

De som ikke har hørt Ingenting har IMO gått glipp av noe stort. Genial musikk. Går aldri lei. Er bare en sang jeg hater: Ikke kødd med nissen. Grusom sang. Ellers musikk fra øverste hylle :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt søkt å putte diamentralt ulike sjangre i samme båt.

 

DDE, Turbonegro og Röyksopp har SVÆRT få naturlige sammenligningspunkter....

 

Men skal en velge en har vi (altså:jeg, for de som ikke er bekvemme med flertallsform for førsteperson entall...) en kort liste over potensielle kandidater:

 

Gåte

D'Sound

Dronning Mauds land

Kaizers

Bel Canto

 

Men øverst over alle, faktisk i en klasse for seg:

 

Khmer

 

Nils Petter Molvær er, ved siden av Solveig Kringlebotn, diverse 666-disippler og noen andre jazzere, en av særs få norske musikanter som har noe å si utenfor steinrøysa. Det er det en grunn til.

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...