Gå til innhold

Etterspørsel: iPhone vs. HTC Diamond


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et svært usaklig inlegg, samt tre innlegg som svarer på dette er slettet. Vi trenger ikke innlegg kun ment for å provosere. Forumet er til for å diskutere, men man skal alikevel utvise en viss grad av folkeskikk. Retningslinjene punkt to sier det greit:

 

2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel.

 

Å si at en mobil pisser på en annen faller ikke under verken saklig eller høflig.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9ISx64Kq

Når det kommer til funksjoner er det ikke til å komme utenom at HTC Diamond banker Iphone.

Her er noe av det du finner på HTC som Iphone ikke har:

 

FM-radio

MMS

Fildeling

Stereo Bluetooth

Tekstbehandling

Videoopptaker

3,2 megapiksler kamera

Kompakt størrelse

Messenger-klient

Videosamtalemulighet

Full multitasking

Fritt operatørvalg uten avtalebrudd

Nedlasting og lagring av filer

Fritt valg av tredjepartsapplikasjoner

Valgfritt og komplett navigasjonssystem (ikke bare et kart)

Java

Flash

Kan brukes som modem til laptoppen

 

Listen over Iphone-funksjoner du ikke finner i HTC Diamond er atskillig kortere:

Stor skjerm

Dual touch

Gjennomført berøringsnavigasjon

Integrert applikasjonsbutikk

3,5 mm tilkoblingsport

Lenke til kommentar

Er det noe jeg savnet på ipod touch så var det muligheten til å laste ned og lagre filer og bilder fra nettet. hvis jeg ønsket en ny bakgrunn, måtte jeg hente ned bildet på min egen pc, og så overføre...tungvint.

 

Har installert TOMTOM 7 med kart over scandinavia, og funker som bare det i bilen.

Lenke til kommentar

Syns HTCen er meget sluggish. Og scrolle muligheten i telefonkatalogen ved å dra fingeren nedover er ufattelig jalla.

 

Syns også at touchfølelsen går fortsatt under trykkfølsom istedenfor berøring da man faktisk må"trykke" litt for at den reagerer (Dette sammenlignet med iphone sin følsomhet).

Lenke til kommentar
Når det kommer til funksjoner er det ikke til å komme utenom at HTC Diamond banker Iphone.

Her er noe av det du finner på HTC som Iphone ikke har:

 

FM-radio

MMS - Dette kan iPhone

Fildeling - vet ikke helt hva du tenker på her, men man lett hente filer inn og ut av denne telefonen

Stereo Bluetooth

Tekstbehandling

Videoopptaker - Dette kan iPhone

3,2 megapiksler kamera

Kompakt størrelse

Messenger-klient - Dette kan iPhone

Videosamtalemulighet

Full multitasking

Fritt operatørvalg uten avtalebrudd - Dette er da ikke feature!

Nedlasting og lagring av filer - Dette kan iPhone

Fritt valg av tredjepartsapplikasjoner - i version 2.0 kommer det egen SDK så har blir det snart andre boller.

Valgfritt og komplett navigasjonssystem (ikke bare et kart)

Java

Flash

Kan brukes som modem til laptoppen

 

Listen over Iphone-funksjoner du ikke finner i HTC Diamond er atskillig kortere:

Stor skjerm

Dual touch

Gjennomført berøringsnavigasjon

Integrert applikasjonsbutikk

3,5 mm tilkoblingsport

- Bred tilgjengelighet av produkter

- Mange produsenter lager ipod/iPhone støtte for bil/stereo/pc og mer.

 

Vel, dette stemmer da ikke så veldig. Masse av dette kan lett fikses. Har redigert litt på lista di.

 

Og det finnes garantert mer som HTC kan og ikke iPhone (og motsatt).

Lenke til kommentar

I bunn og grunn er det helt forsjellige mobiler og bruk vi snakker om.

Har en HTC sjøl fordi jeg føler at Iphone har blitt en motesak og er egentlig en MP3 spiller med mobil og kamera!

Det er snakk om begrensinger med lagring i Diamond men ser ikke dette som ett problem. Har ikke tenkt og fylle opp telefonen med allslags ubrukelige program. Dette er noe man legger opp til sjøl.

 

M

Lenke til kommentar

Forøvrig har iPhone enda værre batterikapasitet enn Diamond, og her er det ikke muligheter for utvidet batteri heller.

 

Men i bunn og grunn er det som flere sier to forskjellige telefoner det er snakk om. iPhone er mer enn mediatelefon med herlig mp3/video spiller, mens Diamond er mer enn proff-telefon

Lenke til kommentar

Proff og proff, det kan vel begge kalles når 2.0 kommer med SDK. Gleder meg til å prøve å utvikle verktøy som jeg kan bruke selv mtp jobb osv.

Selv om majoriteten av iPhone brukere er ungdommer så sikter faktisk Apple mot det mere proffe markede nå. Om jeg også husker rett så skal de nå også ha full sync og Outlook støtte.

Lenke til kommentar
Å skrive "dette kan iphone" fordi man kan jailbreake den og legge inn ekstra-greier blir feil...

 

Hvorfor blir det feil når 1G i utgangspunktet MÅ jailbreakes for at den skal fungere i Norge med norske operatører? Og prøver du å si at telefonen ikke kan sende f.eks mms?

 

Det er jo akuratt som om du må legge inn et OS på en nyformatert PC...

Lenke til kommentar
Å skrive "dette kan iphone" fordi man kan jailbreake den og legge inn ekstra-greier blir feil...

 

Hvorfor blir det feil når 1G i utgangspunktet MÅ jailbreakes for at den skal fungere i Norge med norske operatører? Og prøver du å si at telefonen ikke kan sende f.eks mms?

 

Det er jo akuratt som om du må legge inn et OS på en nyformatert PC...

 

Vel man forventer vel å kunne bruke produktet orginalt slik som det er! På Iphone må du jailbreake orginalen for at det skal fungere optimalt.

Endret av The_Majestic
Lenke til kommentar

Nå skal det også sies at iPhone har elendig batterilevetid ved normal bruk. Med Diamond kan du ihvertfall kjøpe et utvidet batteri, mens på iPhone kan du ikke bytte det eksisterende en gang.

 

Jeg mener fortsatt at Diamond er telefonen for "proffbrukeren", mens iPhone er telefonen for de som vil ha en elegant, lekker telefon som er suveren på musikk og media. Den faller dog for kort på SMS og Mail da du verken kan søke i mail, sende kontaktinfo, sende SMS til flere kontakter (uten 3. parts programvare), ingen copy/paste, ingen redigering av officedokumenter, og ingen synkronisering av notater med outlook. Dette er detaljer som for mange ikke betyr noe særlig, men for andre kan dette være deal breakers

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg utelukker iPhone rett og slett fordi det ikke er en WM-basert telefon. :)

 

EDIT: Og jeg vil også legge til at en mindre skjerm med stor oppløsning er bedre enn en større skjerm med liten oppløsning. Det er jo bare å scrolle litt på Diamond'en for å zoome, det blir jo nesten det samme som å ha en stor skjerm..?

Endret av Gissan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...