Gå til innhold

Tips: Kjøp Nikon Capture NX2 rimelig...


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Nå har jo Capture NX2 kommet, og Nikon og norske nettbutikker vet å ta se betalt... For fullversjonen tar de 1690,- og oppgraderingsversjonen 895,-.

 

Men hvorfor ikke kjøpe på nett fra Canada? Du bestiller, betaler og laster ned. Jeg kjøpte i sin tid Capture NX derfra, og nå har jeg nylig kjøpt en oppgradering til NX2 derfra.

 

Og her er prisene,

 

Fullversjon: $179, omregnet til ca. 911 i norske kroner.

Oppgradering: $109, omregnet til ca. 554 i norske kroner.

 

Nettbutikken heter ImageMixer, og du finner den her.

 

God shopping :D

Endret av martinz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte oppgradering + Color Efex Pro 3.0 fra Nix - nedlastbare versjoner.

http://www.niksoftware.com/index/usa/entry.php

Har testet disse filtrene ei stund (forrige versjon og med CNX 1.3) - og vil ikke være foruten.

 

De var ikke akkurat billige disse filterne, 100 dållars for den med 35 filtere og 180 dållars for complete filter set. Har brukt color efex 2, innrømmer at de gir en ny dimensjon til redigering av bildene.

Lenke til kommentar

Opplevde forresten noe rart!

Jeg får ikke installert Capture NX2 på denne PC'n.

Tror det har med at den har Norsk XP.

Derimot gikk det glatt på engelsk XP og norsk Vista.

 

Har vært borti lignende med et program for et måleinstrument.

Der fikk jeg imidlertid innstallert når jeg forandret språket, det gikk ikke på Capture NX2 - har ikke prøvd så my da jeg reiser bort i morgen tidlig :-)

 

Fikk testet litt med Color Efex3 på laptopen (den med norsk Vista)

og den ser bedre ut enn 2'ern (hadde på prøve)

Lenke til kommentar

Ingen beskjed, det bare slutter å virke. Dette skjer når en trykker på knappen DEMO og får opp åpningsbildet.

 

Har installert/avinstallert mange ganger med engelsk og norsk som språk på pc'n - alltid samme resultat (brukte veiledninga også tilsutt :-)).

PC'n er nyinstallert og har SP3, så det er neppe krøll i registret.

Husk på at på de to andre pc'ene går det som en drøm.

(På Vista installerte jeg med AVG virus på - no problems.)

 

Jeg tror problemet er bruk av komma og punktum i tabeller.

Lenke til kommentar

Hm, ved førstegangs installering vil installeringsprogrammet laste ned og installere nødvendige tillegg. Husker ikke ordlyden på disse, men i hvertfall ett av disse ser ut til å være ferdige selv om det ikke er det, og man kan da prøve å starte CNX2 for tidlig i sin iver etter å prøve det. Dette gjør at installeringen av tillegget blir avbrutt og korrupt, med påfølgende krasj. Vet ikke om det er tilfellet ditt, men her er en tråd på Nikon Café som omhandler krasj ved oppstart.

 

Hvis du fortsatt har problemer, anbefaler jeg at du registrer deg på Nikon Café, og lufter problemet ditt der (så vidt meg bekjent, den største samlingen av seriøse Capture NX1/2 brukere på nettet).

 

Edit; nei, man må ikke slå av antivirusprogrammet (AVP), men jeg har registrert av installeringen går til dels mye raskere når det er avslått, spesielt Adobe programmer som tar sju evigheter å installere er ferdig på nesten halve tida. Tror også det er nevnt på Nikons nettsider at det er anbefalt at AVP er av ved installering. Det er vel også rapportert at AVP kan lage krøll ved installering av ny programvare.

Endret av Oceanborn
Lenke til kommentar

Har installert og avinstallert en rekke ganger.

Så på Nikon Cafe at folk med Fransk XP hadde problemer også.

 

Jeg får se litt nærmere på det når jeg kommer hjem.

 

Husker ikke ordlyden på disse, men i hvertfall ett av disse ser ut til å være ferdige selv om det ikke er det, og man kan da prøve å starte CNX2 for tidlig i sin iver etter å prøve det. Dette gjør at installeringen av tillegget blir avbrutt og korrupt, med påfølgende krasj

Kan hende ved det var slik ved første installasjonsforsøk - men det burde ordnet seg neste gang hvis avinstalleringa tar alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...