Gå til innhold

Hva om bibelen...


Anbefalte innlegg

...er satans verk? hva om satan skrev bibelen men utga seg for å være gud/jesus for å lure alle godtroende folk til en falsk himmel. hvorfor skulle bibelsens gud ellers være så opptatt at en må tilbe h*n. det kan også forklare hvorfor han kan tilgi alt (mord,voldtekt ect) og slippe hvem som helt inn til himmelen bare de tror på han.

 

slik gud oppfører seg i dag (usynlig/fraværende fra den fysiske verden) ville det ikke ha vært mer sannsynlig at h*n hadde holdt seg i bakgrunnen?

 

jeg synes at anklageren/satan som blir nevnt i bibelen ikke gjør så mye ondt i forhold til den guden som blir nevnt. anklageren gav oss til og med mer kunnskap da han sa at eva skulle spise eple. ville den god gud sagt at det er bedre å ikke vite? ikke stille spørsmål?

 

er det en mulighet for at alle som følger bibelen har blitt lurt og ender opp i helvete (gitt at det finnes en gud)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom bibelen er Satans verk så endrer vel ikke dette så veldig mye, i og med at Satans eksistens medfører at det også eksisterer en Gud. Gud vil nok uansett belønne de på grunnlag av at de handlet i god tro.

 

Det er vel som om en blind Rosenborg-supporter skulle gått med Brann-drakt gjennom hele livet uten å være klar over det.

Lenke til kommentar
Dersom bibelen er Satans verk så endrer vel ikke dette så veldig mye, i og med at Satans eksistens medfører at det også eksisterer en Gud. Gud vil nok uansett belønne de på grunnlag av at de handlet i god tro.

 

Det er vel som om en blind Rosenborg-supporter skulle gått med Brann-drakt gjennom hele livet uten å være klar over det.

 

så hvis du ikke tror på gud men handler i god tro så vil du bli belønnet av gud? da har jeg jo ingen ting å tape :)

Lenke til kommentar
Dersom bibelen er Satans verk så endrer vel ikke dette så veldig mye, i og med at Satans eksistens medfører at det også eksisterer en Gud. Gud vil nok uansett belønne de på grunnlag av at de handlet i god tro.

 

Det er vel som om en blind Rosenborg-supporter skulle gått med Brann-drakt gjennom hele livet uten å være klar over det.

 

så hvis du ikke tror på gud men handler i god tro så vil du bli belønnet av gud? da har jeg jo ingen ting å tape :)

 

Du har misset poenget her tror jeg. Det er alle de ANDRE bibelene som er satans verk! Det er kun en som er skrevet av Gud Inc and Son og det er bibelen. Begynner å miste mye troverdighet etterhvert som oppslagsverk og livssyns rettesnor da vi finner ut at mer og mer er det reneste oppspinn, men det hindrer ikke at flere milliarder fremdeles tror på dette, gjør det vel? No sir!

 

Men det er jo satans verk at vi finner ut at boka bare er oppspinn også når alt kommer til alt tenker jeg..... :nei:

Endret av RWS
Lenke til kommentar
så hvis du ikke tror på gud men handler i god tro så vil du bli belønnet av gud? da har jeg jo ingen ting å tape :)

Ja, det vil jeg da tro. Dersom Bibelen ikke er en avskrift av Guds ord så forsvinner jo hele verdi-/trosgrunnlaget til den kristne tro. Man kan vel ikke straffe de som har prøvd?

 

Jeg havner nok uansett i Helvete, så for min del spiller det liten rolle. Heldigvis er det kulere å dele rom med Freddie Mercury enn Creed.

Lenke til kommentar
Du har misset poenget her tror jeg. Det er alle de ANDRE bibelene som er satans verk! Det er kun en som er skrevet av Gud Inc and Son og det er bibelen. Begynner å miste mye troverdighet etterhvert som oppslagsverk og livssyns rettesnor da vi finner ut at mer og mer er det reneste oppspinn, men det hindrer ikke at flere milliarder fremdeles tror på dette, gjør det vel? No sir!

 

Men det er jo satans verk at vi finner ut at boka bare er oppspinn også når alt kommer til alt tenker jeg..... :nei:

 

eller de andre hellige skriftene kan være en del av den samme kampanjen som satan satte igang. om en skrift ikke lurte deg så kan det hende at en anne gjør det. så satan kunne ha vært smart og helgardert seg.

 

de sier jo at satan er slu og overbevisende, så hvorfor ikke? :)

 

den riktige guden holder seg kanskje i bakgrunnen og belønner de som er så smarte at de ikke blir lurt av djevelen.

det er jo sånn mange oppdrar barn. om de velger det største kakesykket får de tildelt det minste.

Lenke til kommentar
Og hva om månen var en gul ost og hva om jorda egentlig var lagd av brunost?

 

Tja, hadde du pakket det inn i passende tåkete ordlag, sånn at de måtte TOLKE det, skal du ikke se bort i fra at du også kunne hevet lønn fra staten i form av stats støtte. "De svevende osters forening av de siste osters hellige" eller noe i den duren. :)

Joda, lett trodde fjols hadde gått rett på og forbydd Tine meierier, med flere. å selge deres hellige oster som mat, da ost skal tilbes, ikke spises også videre og så videre...

 

Mulighetene er der :)

 

Kunne lett blitt en skikkelig oste krig av dette, da de som tilber ostepop ikke ble enige med de som også har dratt inn løk i osten... for ikke å snakke om skinke ost tilbederne!

 

Huff :no:

Lenke til kommentar
Og hva om månen var en gul ost og hva om jorda egentlig var lagd av brunost?

Nah, vi har sjekka, sånn røffly, og kommet frem til at brunostinnholdet til denne planeten er forholdsvis lavt.

I følge Tine ja, men det er fordi de vil ha all osten for seg selv..... :p

Lenke til kommentar
...er satans verk? hva om satan skrev bibelen men utga seg for å være gud/jesus for å lure alle godtroende folk til en falsk himmel. hvorfor skulle bibelsens gud ellers være så opptatt at en må tilbe h*n. det kan også forklare hvorfor han kan tilgi alt (mord,voldtekt ect) og slippe hvem som helt inn til himmelen bare de tror på han.

 

slik gud oppfører seg i dag (usynlig/fraværende fra den fysiske verden) ville det ikke ha vært mer sannsynlig at h*n hadde holdt seg i bakgrunnen?

 

jeg synes at anklageren/satan som blir nevnt i bibelen ikke gjør så mye ondt i forhold til den guden som blir nevnt. anklageren gav oss til og med mer kunnskap da han sa at eva skulle spise eple. ville den god gud sagt at det er bedre å ikke vite? ikke stille spørsmål?

 

er det en mulighet for at alle som følger bibelen har blitt lurt og ender opp i helvete (gitt at det finnes en gud)?

 

hehe..

ja det florer av slike konspirasjonsteorier på youtube ;)

var vell noe med at gud/jesus og mange andre bibelske karakterer ikke kan dokumenteres, men historiene, egenskapene, mytene og tidsepoken til disse karakterene stemmer meget bra med bla. egyptiske faraoer og gudene i sumeria (annunaki)

 

Disse skikkelsene er i følge abrahamittisk tro antikrist/lusifer/satan

 

En annen ting som trådstarter også nevner er at gud/god utviser mye mere destruktiv adferd en satan/ond

minner meg igrunn litt om kampen mot terror...

 

Så det er ikke noe rart at JV blir forvirret av denne grauten og utroper paven (x-hitler Yout) som antikrist :D

popesignbig.jpg

Lenke til kommentar

Jeg ser sorte engler male hvite skyer på himmelen

og hvite engler kaste skygger på jorden

Jeg ser noen beundre skyene på himmelen

og andre forbanne mørket på jorden

 

De blinde kan se med hjertet i hånden

de som ser kan miste synet i lyset

Den som åpner sin munn og ler av andre

har munnen full av blod og hjerte fullt av luft

Lenke til kommentar
Jeg ser sorte engler male hvite skyer på himmelen

og hvite engler kaste skygger på jorden

Jeg ser noen beundre skyene på himmelen

og andre forbanne mørket på jorden

 

De blinde kan se med hjertet i hånden

de som ser kan miste synet i lyset

Den som åpner sin munn og ler av andre

har munnen full av blod og hjerte fullt av luft

 

den første delen rimet iallefall...

Jeg kan også rime :blush:

 

Jeg ser en fattig enke brette sammen duken

og sliten bonde kaste møkk på jordet

Jeg ser bonden søler kaffe på .....

og og en rik enke som er ....

 

-Hva var poenget egentlig?

Guds vei er uransakelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...