Gå til innhold

Generation Kill - Ny TV-serie fra The Wire-skaperne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå kommet 4 episoder, og jeg må si at jeg er helt besatt :p

Har sett alle 4 episodene minst 2 ganger, men så har jeg også lest ut boka, og er generellt hekta på alt med krig å gjøre, BoB anyone?

 

Sikkert noen som lurer på boka, så kan jo si noen ord:

Serien ligger veldig tett opp mot boka, de eneste "feilene" jeg fant, var at de har byttet om på hvem som sier hva -noen få ganger-.

I boka får vi riktignok mer innblikk i hvordan de enkelte opplever invasjonen, og vi får kjennskap til litt flere personer og mer kjennskap til våpnene.

 

Boka ble lest ferdig på ei helg, selv om den er på 450 sider. Anbefalt lesning!

Kan også opplyse at Lt.Fick har skrevet en bok selv, den går litt mer på treningen har jeg forstått det som (er bestillt).

--> http://www.amazon.com/One-Bullet-Away-Maki...r/dp/0618773436 <-- Boka

Lenke til kommentar
Det kommer sjelden 1080i/p releaser av serier :)

Noen ganger finner man RAW Transport Streamen på usenet, men det går vanligvis en stund før det skjer, hvis det skjer i det hele tatt...

Njaa, må si meg sterkt uenig der :)

Og hvor får du så disse fra?

Snakker scene-releaser, HDTV altså, ikke bluray...

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar

Artig serie. Får et lite innblikk i hvordan militæret funker, og ikke funker. Vi er stappa fulle med propaganda om hvor fantastisk utstyr og trening de amerikanske soldatene har. De fremstår som feilfrie og uovervinnelige. Generation Kill gir vel heller inntrykket av at alt er relativt. Hvis alle episodene stemmer sånn nesten med hva som egentlig skjedde, så burde amerikanerne virkelig gjennomgå sine egne rutiner. De har tydligvis alvorlige feil med moralen, disiplinen og kommunikasjonen. Noe som har felt mang en hær ;)

Lenke til kommentar

Vel. Invasjonen av Irak var vel litt kaotisk i forhold til Afganistan. Noen av veteranene i serien savner oppdragene de fikk der. Men de kom jo seg gjennom Irak uten større tap. Moralen til de i serien er jo dårlig hovedsaklig for de ikke har fått et skikkelig oppdrag.

 

Forrige episode var den beste så langt i serien. Masse svart humor og action.

Lenke til kommentar

Jepps, blir bare bedre og bedre for hver episode:)

 

Noen som vet om radio-praten på slutten er skuespill eller opptak fra ekte kampsituasjoner? Har ikke hørt så nøye etter..

 

Håper også det kommer en slags epilog-del på slutten av episode 7, blir alltid så rørt av å høre hvordan alle har kommet ut av det (ble i alle fall det når jeg leste boka og av BoB).

 

HBO FTW!

Lenke til kommentar

Mye interessant som sto i credits denne gangen, "Iceman" er svensk og dette er en av de første amerikanske produksjonene han har vært i(sykt bra accent), serien er spilt inn i Sør Afrika, og her er den ekte artikkelen som reporteren skrev for Rolling Stones Magazine, som han senere skrev bok av.:

 

http://www.rollingstone.com/news/story/593...e_killer_elite/

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Når jeg fikk høre om en serie som var på nogenlunde samme nivå som 'Over there' var det ikke bare bare!

Leita bra etter å finne ut hva for en serie som begynte, og plutselig snubla jeg over en artikkel om han Svenske som spiller i serien på Dagbladet.no.

 

Har kost oss lenge med de timeslange episodene! Håper nå ikke at denne serien blir cancelled som 'Over There' ble. :/

Endret av prixmyo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...