Gå til innhold

retur hos netshop, hva er mine rettigheter?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte i desember i fjor et 8800gts 640mb skjermkort fra netshop.no til 3395kr.

Kortet fungerte helt fint til for ca en uke siden da det ikke lenger ga bilde fra seg.

Jeg tok da kontakt med nesthop, som ba meg sende inn kortet. Jeg fikk et returnummer, og sendte det inn, 3 dager etterpå hadde de sett på kortet og funnet ut at det var defekt.

 

Jeg spurte så om jeg kunne få tilbake pengene, og han sa at jeg bare kunne få det kortet var verdt i dag (1995kr), eller få et nytt kort til samme pris.

 

Har jeg virkelig ikke krav på å få hele kjøpesummen når kortet er under et år gammelt?

kortet kostet jo trossalt 3395kr nytt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du får 1995,- så får du veldig mye mer enn det er verd idag, bytt til et HD4870 og du har et kort som yter veldig mye bedre. Var jeg deg ville jeg ventet på posten med et tilfreds smil om munnen...

 

et 4870 er allerede på vei, ville bare høre om jeg hadde rett på pengene, for da ville jeg naturligvis tatt de istede.

Men er meget fornøyd med et 4870 som erstatning :D

 

Er også mektig imponert over servicen til netshop, kun et time etter de hadde tatt imot kortet hadde de sett på det :thumbup:

Lenke til kommentar

Du har rett på nytt kort av samme type, men ikke nødvendigvis kjøpssummen. De kan velge å gi deg det dersom de ikke kan fremskaffe tilsvarende vare som det du hadde.

 

At du får så mye som 2000 tilbake for kortet ditt er en god deal. 4870 kortet vil blåse ditt gamle kort ut av vannet, så du har i praksis bare fått en stor gratis oppgradering. Det kan man ikke være lei seg for :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Du har rett på nytt kort av samme type, men ikke nødvendigvis kjøpssummen. De kan velge å gi deg det dersom de ikke kan fremskaffe tilsvarende vare som det du hadde.

 

At du får så mye som 2000 tilbake for kortet ditt er en god deal. 4870 kortet vil blåse ditt gamle kort ut av vannet, så du har i praksis bare fått en stor gratis oppgradering. Det kan man ikke være lei seg for :)

 

-Stigma

 

Nei, jeg er ikke lei meg, gleder meg som bare det til å få nytt kort.

Håper bare de får det på lager snart.

Bør da fungere bra med resten av oppsettet mitt? (signatur)

Lenke til kommentar
Jeg spurte så om jeg kunne få tilbake pengene, og han sa at jeg bare kunne få det kortet var verdt i dag (1995kr), eller få et nytt kort til samme pris.

 

Har jeg virkelig ikke krav på å få hele kjøpesummen når kortet er under et år gammelt?

kortet kostet jo trossalt 3395kr nytt!

En fiffig liten skru fra Netshop vil jeg si.

 

Dersom Netshop sier ja til heving, så kan de ikke uten videre "avspise" kunden med 1995 kroner. Jeg vil da gjerne se det regnestykket som er brukt for å få en slik avskriving av nytteverdi for et grafikkort.

 

Siden de kan tilby kunden et nytt kort til samme pris, vil kunden i realiteten kunne velge å få tilbake den summen han betalte, eventuelt (pris-avskriving)+renter fra kjøpsdato.

 

Netshop ønsker ikke å ta tapet som det å følge loven vil kreve, derfor gir de deg et tilbud de regner med at du vil akseptere istedet. I tillegg vil de altså at du skal vente på at kortet de tilbyr kommer på lager?

Lenke til kommentar
Netshop ønsker ikke å ta tapet som det å følge loven vil kreve, derfor gir de deg et tilbud de regner med at du vil akseptere istedet. I tillegg vil de altså at du skal vente på at kortet de tilbyr kommer på lager?

 

Hver gang min misnøye med Netshop sine rutiner går over og jeg er klar til å bestille utstyr, så kommer det sånne saker som gjør at jeg bestiller det jeg trenger en annen plass i steden.

Lenke til kommentar
Jeg spurte så om jeg kunne få tilbake pengene, og han sa at jeg bare kunne få det kortet var verdt i dag (1995kr), eller få et nytt kort til samme pris.

 

Har jeg virkelig ikke krav på å få hele kjøpesummen når kortet er under et år gammelt?

kortet kostet jo trossalt 3395kr nytt!

En fiffig liten skru fra Netshop vil jeg si.

 

Dersom Netshop sier ja til heving, så kan de ikke uten videre "avspise" kunden med 1995 kroner. Jeg vil da gjerne se det regnestykket som er brukt for å få en slik avskriving av nytteverdi for et grafikkort.

 

Siden de kan tilby kunden et nytt kort til samme pris, vil kunden i realiteten kunne velge å få tilbake den summen han betalte, eventuelt (pris-avskriving)+renter fra kjøpsdato.

 

Netshop ønsker ikke å ta tapet som det å følge loven vil kreve, derfor gir de deg et tilbud de regner med at du vil akseptere istedet. I tillegg vil de altså at du skal vente på at kortet de tilbyr kommer på lager?

Ser du på hva du selv skriver? Du skriver at han burde takke nei til et bedre kort? Egentlig er det jo latterlig at han i det hele tatt får 4870 som er mye bedre enn hans gamle.

 

Dataverden kan ikke kobles i den grad som du sier med lov og orden. Det går bare ikke. Noen ganger er sunn forunuft eneste løsningen.

Lenke til kommentar
Jeg spurte så om jeg kunne få tilbake pengene, og han sa at jeg bare kunne få det kortet var verdt i dag (1995kr), eller få et nytt kort til samme pris.

 

Har jeg virkelig ikke krav på å få hele kjøpesummen når kortet er under et år gammelt?

kortet kostet jo trossalt 3395kr nytt!

En fiffig liten skru fra Netshop vil jeg si.

 

Dersom Netshop sier ja til heving, så kan de ikke uten videre "avspise" kunden med 1995 kroner. Jeg vil da gjerne se det regnestykket som er brukt for å få en slik avskriving av nytteverdi for et grafikkort.

 

Siden de kan tilby kunden et nytt kort til samme pris, vil kunden i realiteten kunne velge å få tilbake den summen han betalte, eventuelt (pris-avskriving)+renter fra kjøpsdato.

 

Netshop ønsker ikke å ta tapet som det å følge loven vil kreve, derfor gir de deg et tilbud de regner med at du vil akseptere istedet. I tillegg vil de altså at du skal vente på at kortet de tilbyr kommer på lager?

Kunden har kun krav på et nytt tilsvarende kort, og NetShop kunne derfor ha gitt han et kort til 1500 kroner om de ville. Det du nå gjør er flisespikking av måten de uttalte seg på. De er kule mot kunden og sier at han kan velge et kort opptil 1995 kr i pris. Dette er langt bedre enn å ta rimligste alternativ og si "Her har du.".

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se at kunden har blitt "lurt" av Netshop i dette tilfellet.

Geforce 8800 GTS(320/640) var faktisk et "gammeldags" kort allerede i desember i fjor.

I prisguiden koster det samme kortet i dag 1895 kroner.

 

Etter den tid har Nvidia kommet med både 8800 GTS 512MB og 9800GTx, som yter mye bedre enn det trådstarter hadde, og koster mye mindre i dag.

 

Innen datakomponenter kan en ikke regne vanlig avskrivning som en ville gjort, og gjør med biler o.l(10% på et år?)

 

Jeg skal selv kjøpe et 4870, og regner det som et VELDIG mye bedre kort enn mitt 8800 GTS som jeg kjøpte i fjor på denne tiden.

Lenke til kommentar

Enig med 9hdoksaet4. Kunden får en akseptabel deal da et kort i dag til ca 2000 kr er bedre eller tilsvarende det du hadde. Men kan også si det sånn at jeg fikk full pris tilbake på et 2 år gammelt defekt/døende kort hos komplett.no. Det samme gjorde en kamerat av meg. Nytt og mye bedre skjermkort og penger til overs :cool:

Lenke til kommentar
Syns det var en grei deal at man fikk et radeon 4870 i stedet! Som tidligere nevnt, kan netshop bare sende et tilsvarende kort tilbake... noe som er mye dårligere enn et radeon 4870. Derfor er det egentlig ikke noe å syte over :)

 

Som jeg har sagt tidligere, så er jeg meget fornøyd med å få et HD4870 som erstatning!

Jeg skjønner bare ikke hvorfor netshop har en annen løsning enn mange andre nettbutikker, har tatt RMA både hos mpx og komplett før, og fått hele kjøpesummen tilbake, no questions asked.

Lenke til kommentar
Kunden har kun krav på et nytt tilsvarende kort, og NetShop kunne derfor ha gitt han et kort til 1500 kroner om de ville. Det du nå gjør er flisespikking av måten de uttalte seg på. De er kule mot kunden og sier at han kan velge et kort opptil 1995 kr i pris. Dette er langt bedre enn å ta rimligste alternativ og si "Her har du.".

Det de sier er at han kan få 1995,- eller et kort til den prisen. Ved heving kan de faktisk ikke avspise kunden med 1995,- i refusjon for noe som kostet over 3000 for under ett år siden. Det er ikke flisespikking.

 

Jeg har ikke sagt at han ikke har fått et bedre kort, men han spurte om han faktisk ikke hadde krav på mere penger tilbake enn de tilbød. Og med mindre Netshop opererer med 50% avskriving på under ett år, har han faktisk krav på mer dersom de sier han kan få heve kjøpet.

Lenke til kommentar

Jeg vet også at han ved heving av kjøp har krav på hele kjøpssummen tilbake, og at det derfor er rart at de kom frem til 1995 kr. På en annen side hadde jeg aldri giddet og kranglet på det, og vært ufattelig fornøyd med HD4870. Krangler han på summen vil de bare si at de sender deg et tilsvarende kort - og du ender kanskje opp med HD4850 istedenfor HD4870.

 

Ja, summen er ikke ikke korrekt, men resultatet for kjøper er uansett veldig bra.

Lenke til kommentar
Jeg vet også at han ved heving av kjøp har krav på hele kjøpssummen tilbake, og at det derfor er rart at de kom frem til 1995 kr. På en annen side hadde jeg aldri giddet og kranglet på det, og vært ufattelig fornøyd med HD4870. Krangler han på summen vil de bare si at de sender deg et tilsvarende kort - og du ender kanskje opp med HD4850 istedenfor HD4870.

 

Ja, summen er ikke ikke korrekt, men resultatet for kjøper er uansett veldig bra.

Hadde nok ikke kranglet på det selv heller :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...