EldarH Skrevet 6. juli 2008 Skrevet 6. juli 2008 Hei! Trenger litt hjelp til dette. Hvor mye luft skal jeg ha i mine dekk 235 /35 R19? Bilen er en 2000 mod Audi A4 1,6. På oversiktene på bensinstasjoner står ikke min størrelse oppført. Bare det orginale. Håper noen kan gi et kjapt svar på dette På forhånd takk.
eab Skrevet 6. juli 2008 Skrevet 6. juli 2008 nærmere 2,8bar vil jeg si. Lett å slå istykker felger med såpass lite trykk som 2,1bar
EldarH Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Skrevet 6. juli 2008 (endret) Hmmm blir litt usikker her, Er vel litt forskjell på #tipper" 2,1 og "nærmere" 2,8.. HeHe :-) Er det ikke noen som vet mer nøyaktig hva jeg skal ha? Eller bekrefte at jeg skal ha ca 2,1 eller 2,8 :-) Endret 6. juli 2008 av EldarH
Pluggen Skrevet 6. juli 2008 Skrevet 6. juli 2008 Der ville jeg hatt 40 psi (pund), kanskje litt ekstra hvis du føler det ikke blir for ukomfortabelt
EldarH Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Skrevet 6. juli 2008 Der ville jeg hatt 40 psi (pund), kanskje litt ekstra hvis du føler det ikke blir for ukomfortabelt Hvor mye er det i bar?
mongojarle Skrevet 6. juli 2008 Skrevet 6. juli 2008 (endret) ca. 2.75 http://www.google.com/search?client=opera&...-8&oe=utf-8 Endret 6. juli 2008 av jale
EldarH Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Skrevet 7. juli 2008 (endret) Verkstedet som så på spissinga mi i dag mente på at 2,5 bar forann og 2,4 bar bak va passe. Tevo dekk (Ålesund) som skifta dekk mente på 2,9 men når e sjekka etterpå var det ca 3 bar, vertfall ifølge Statoil sin måle Alle sier forskjellige tall så er fryktelig vanskelig å vite hva man skal gjøre. Endret 7. juli 2008 av EldarH
eab Skrevet 7. juli 2008 Skrevet 7. juli 2008 Kjør med det du syns er best. Følg så med hvordan dekkene blir slitt. Men igjen, lavt trykk i lavprofildekk gjør at det skal mindre til for å bulke felgen
Leomax Skrevet 31. juli 2008 Skrevet 31. juli 2008 Fyll det som står oppgitt av dekktrykk i tanklokket. Selv om din dimensjon muligens ikke er oppgitt der er det mest gunstige å bruke det som er oppgitt av dekktrykk på standar dimensjon.
Pluggen Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 Det er nok ikke noe særlig å kjøre med 32 PSi på 235/35-19.. Slites feil i tillegg til at du ikke har noe beskyttelse av felgen om du treffer et hull (noe som ikke er et ukjent fenomen på norske veier) eller en stein, kant, osv, osv..
SilverCRX Skrevet 1. august 2008 Skrevet 1. august 2008 Spørs veldig hva slags dekk det er. Er det snakk om billige og harde dekk, kan man mer enn gjerne ha i 3.0 bar (44psi). Mykere dekk varierer veldig, noen av de har veldig lett for å slite midten uansett trykk, rett og slett fordi de er svært myke (meget vanlig bl.a ved piggfrie vinterdekk av den gode typen). Så man blir nødt til å kompensere for allerede ujevn slitasje ved å ha i mindre luft enn anbefalt. Det er ikke alltid enkelt å slite lavprofildekk jevnt.
Pluggen Skrevet 3. august 2008 Skrevet 3. august 2008 Har aldri hørt at myke dekk sliter mer i midten.. Tvert imot, de vil slite der tyngden er nærmest, altså ytterkant innvendig og utvendig.. Har heller aldri hørt at dyrere vinterdekk sliter mer i midt ved vanlig lufttrykk, tvert imot der også.. Dette er noe jeg av erfaring med egne dekk (Blant annet Conti WinterVikingContact 3 og Nokian Hakkapelitta RSi) kan si er helt sikkert..
SilverCRX Skrevet 3. august 2008 Skrevet 3. august 2008 Har aldri hørt at myke dekk sliter mer i midten..Tvert imot, de vil slite der tyngden er nærmest, altså ytterkant innvendig og utvendig.. Har heller aldri hørt at dyrere vinterdekk sliter mer i midt ved vanlig lufttrykk, tvert imot der også.. Dette er noe jeg av erfaring med egne dekk (Blant annet Conti WinterVikingContact 3 og Nokian Hakkapelitta RSi) kan si er helt sikkert.. Mulig du har andre erfaringer enn meg, spørs litt hva slags vinterforhold du snakker om. Men på det vi kaller vanlig norsk vinter her (mest våte veier, svært sjelden det er vinterføre på hovedveiene), vil gode vinterdekk i 205 og oppover slites meget fort på midten av banen. Dette gjelder både ContiVikingContact3 og Hakka RSi, samt Blizzak. De andre "gode" piggfrie, som Michelin og Dunlop, er ikke like ille. Gjelder forøvrig det samme for piggdekkene. Problemet er kreftene som påvirker dekket i hastighet, midten av banen slynges mot veien og det slites fort. Du er nok også klar over at begrepet vinterluft ikke gjelder for slike dekk, nettopp pga. av voldsom slitasje. Dette er ihvertfall min erfaring, basert på noen tusen vinterdekk i året.
Kent Touch This Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 235/45/17 på min E39, den har jeg hatt 3 bar i hele sesongen og det er ikke blitt slitt noe skjevt her.
Marvil Skrevet 24. august 2008 Skrevet 24. august 2008 Kjører også 3bar på Audien, dette ble også anbefalt av dekkselgern.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå