Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tror jeg liker ei som er veldig mye mindre en meg=/


Gjest Anyonym

Anbefalte innlegg

Men okay, sett at jenta er 16 og fyren 24.

Er det mer greit enn om hu er 15 og han er 20 eller 23?

 

For å tilfredsstille Melisma så er jo da jenta over 16 og har lov til å ha sex :p

 

 

Ja, da er ungen dessverre ved lov, fri til å ligge med hvem som helst. Men om det noen gang skjer med en av mine unger, da tar jeg loven i egne hender ;)

 

Det er bare noe veldig galt med en mann som vil være sammen med en som fortsatt går på ungdomsskolen, og som trenger lapp fra mamma og pappa for å slippe unna gymmen..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, mener jeg og resten av samfunnet generelt. Hvorfor eksisterer den loven tror du? Og dessverrre så kan man bare tøye grensa til 16 år, for ellers hadde det blitt veldig mange anmeldelser fra foreldre. I og med at de ikke kan forfølge saken rettslig etter fylte 16 år.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

En gjennomgående epic fail i denne tråden, er tankegangen om at en 15-årig gutt og en 15-årig jente er like modne. Alle som er ferdig på ungdomsskolen vet at jenter generelt modnes mye fortere enn gutter.

 

For øvrig ser jeg heller ikke noe galt i at en som går på ungdomsskolen henger med, er sammen med eller ligger med en som er ferdig på videregående. Spør dere selv, hadde dere "tatt en alvorlig prat med" eller "banka vett i skallen på" en dame som var sammen med sønnen din på 15?

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest litt i denne tråden, og jeg må si jeg blir litt sjokkert..

Uansett hvor mye dere vrir og vender på det, så er det etter MIN mening helt feil at ei jente i tenårene blir sammen med en 20 åring.

Det handler ikke om at "mine foreldre var sammen siden de var 16" eller " pappa og mamma har 13 års forskjell" o.l. Det skjedde for LENGE siden, da mor var på kjøkkenet (les: husmor, ikke utdanning) og far jobbet på gården(for å sette det på spissen). Det var kanskje mer for å finne seg en "passende" partner, og hvem som var god nok til å overta godset/gården osv... Men nå, i 2008 er det ikke slik lenger, og man venter gjerne etter utdannelse og jobb før man etablerer seg.

Uansett, ei på 15 og en på 21 er på to helt forskjellige steder i livet, og den dagen hun kan handle sprit på polet er gutten på vei mot 30. Hun har nettopp startet livet, mens han kanskje er ferdig med "ungdomstia" med festing og tøys, og ønsker å entre en mer seriøs epoke.

Og kall det hva du vil, men alle skjønner hva en pedofil er. Og jeg hadde klikka mongo om min datter hadde datet en som var så mye eldre. Han har INGENTING med henne å gjøre siden hun nettopp er blitt konfirmert! Det er helt motbydelig syns jeg. Stakkart fjortissjentene vet ikke bedre og blir sjarmert, men i mine øyne er det noe feil et sted med gutten. Hadde han vært "opplagt" hadde han aldri gått etter ei jente på ungdomsskolen.

 

Om man finner seg kjæreste som er 6 år eldre i voksen alder er en annen sak, og det kan ikke sammenlignes..

Lenke til kommentar
En gjennomgående epic fail i denne tråden, er tankegangen om at en 15-årig gutt og en 15-årig jente er like modne. Alle som er ferdig på ungdomsskolen vet at jenter generelt modnes mye fortere enn gutter.

 

For øvrig ser jeg heller ikke noe galt i at en som går på ungdomsskolen henger med, er sammen med eller ligger med en som er ferdig på videregående. Spør dere selv, hadde dere "tatt en alvorlig prat med" eller "banka vett i skallen på" en dame som var sammen med sønnen din på 15?

Det blir helt feil å argumentere med at jenter på ungdomsskolen er mer modne enn guttene. En person over 20 år regnes som voksen og skal kunne ta ansvar og ikke rote seg bort i ett barn. Uavhengig av kjønn! Er man 15 så er man 15, det spiller ingen rolle hvor moden personen virker.

Lenke til kommentar

Ånei. Så folk var mer modne i yngre år før? Forskning strider direkte imot det du sier, da folk kommer tidligere i puberteten nå enn hva de gjorde for 20 år siden.

 

Så du mener bare at siden vi har kommet til 2008, så skal vi være litt mer konservative? Argumentasjonen din holder ikke mål, Lise.

 

Hvem er du til å si hvor i livet en 15-åring og en 21-åring er? Utdanning og skole? Ja, det er en ting. Mentalt? Det er noe heeelt annet.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Dere trenger ikke fremstille det som om mannen i utgangspunktet tuslet inn i skolegården og valgte seg ut en tilfeldig jente! Det skjønner jo alle at blir helt feil, for da er jo mannen i utgangspunktet ute etter en langt yngre jente, nettopp fordi hun er yngre. Det trådstarter trenger råd om er en situasjon der hvor han har truffet en hyggelig jente (merk: IKKE JAKTET HENNE NED PÅ DEN LOKALE UNGDOMSSKOLEN) og er redd for at aldersforskjellen kan bli problematisk.

 

Nå får dere slutte med å vri og vrenge på hva folk sier her bare for å fremstille det på en syk måte!

 

Forøvrig enig i at alderforskjellen mellom en 16- og en 22-åring ikke er sammenliknbar med aldersforskjellen mellom en 46- og en 52-åring. :)

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
En gjennomgående epic fail i denne tråden, er tankegangen om at en 15-årig gutt og en 15-årig jente er like modne. Alle som er ferdig på ungdomsskolen vet at jenter generelt modnes mye fortere enn gutter.

 

For øvrig ser jeg heller ikke noe galt i at en som går på ungdomsskolen henger med, er sammen med eller ligger med en som er ferdig på videregående. Spør dere selv, hadde dere "tatt en alvorlig prat med" eller "banka vett i skallen på" en dame som var sammen med sønnen din på 15?

Det blir helt feil å argumentere med at jenter på ungdomsskolen er mer modne enn guttene. En person over 20 år regnes som voksen og skal kunne ta ansvar og ikke rote seg bort i ett barn. Uavhengig av kjønn! Er man 15 så er man 15, det spiller ingen rolle hvor moden personen virker.

 

Hvorfor blir det helt feil? Det er jo ikke nok modne gutter på ungdomsskolen til alle jentene! :p Gutter er umodne i mange år etter jentene. At modne jenter er tiltrukket av modne gutter, ser jeg ikke noe galt i.

 

Men som jeg sa, om en 15-årig gutt er sammen med en 22-årig jente, hvordan reagerer dere på det?

Lenke til kommentar
Hvorfor blir det helt feil? Det er jo ikke nok modne gutter på ungdomsskolen til alle jentene! :p Gutter er umodne i mange år etter jentene. At modne jenter er tiltrukket av modne gutter, ser jeg ikke noe galt i.

 

Men som jeg sa, om en 15-årig gutt er sammen med en 22-årig jente, hvordan reagerer dere på det?

Ser i profilen din at du er født i 91. Det skal ikke se vekk i fra at du tenker annerledes når du blir eldre og ser hvor ung og naiv man egentlig er i den alderen.

 

Som jeg svarte, dette avhenger ikke av kjønn. Langt i fra.

Lenke til kommentar

Ser noen her for eksempel sier at "Jammen jenten jeg ble sammen med på 15 år var like moden som meg, selv om jeg er 23"

 

Seriøst. Hvis man er 23 år, å har mer til felles med 15 åringer enn med folk på sin egen alder bør man kanskje sette seg ned å se hva man gjør galt. I mine øyne er man da rimelig sosialt tilbakestående........

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Hvorfor blir det helt feil? Det er jo ikke nok modne gutter på ungdomsskolen til alle jentene! :p Gutter er umodne i mange år etter jentene. At modne jenter er tiltrukket av modne gutter, ser jeg ikke noe galt i.

 

Men som jeg sa, om en 15-årig gutt er sammen med en 22-årig jente, hvordan reagerer dere på det?

Ser i profilen din at du er født i 91. Det skal ikke se vekk i fra at du tenker annerledes når du blir eldre og ser hvor ung og naiv man egentlig er i den alderen.

 

Som jeg svarte, dette avhenger ikke av kjønn. Langt i fra.

 

 

Hehe, nei, det ser jeg ikke bort ifra. Ser jo allerede tilbake på hvor ung og dum jeg var da jeg var 14. Nå er jeg 17, for de som er dårlige i matte.

 

Nå må ingen her inne misforstå meg. Jeg har sett eldre menn bevisst utnytte yngre mennesker til å inngå "kjærlighetsforhold" og bruke omvendt psykologi for å få sex. Fordi en tenåring oftest er langt mer seksuelt eksperimentell og uvitende om hva som er vanlig osv, er det kjempelett for eldre å utnytte yngre. Det synes jeg er direkte kvalmt og forkastelig!

 

Men! Det jeg prøver å si i denne tråden er at jeg i utgangspunktet ikke ser på aldersforskjellen mellom en 15- og en 22-åring som problematisk på andre måter enn at den ene forholder seg til lekser og innetider mens den andre lever "fritt".

 

Men etter å ha lest i denne tråden blir jeg heller kvalm av å se folk svartmale trådstarter og stemple ham som både kåt og pedofil! Situasjonen hans er på ingen måte sammenliknbar med en situasjon hvor en slesk 20-åring har funnet seg en yngre jente. Trådstarter har truffet en yngre jente og begynt å få følelser for henne, men får pga. de som svartmaler han som pedo dårlig samvittighet for følelsene sine. At dere får det til å høres ut som at han går etter yngre jenter for et enkelt ligg og sier at dere ikke ville latt deres egen datter gå ut med en fem år eldre mann fordi dere nekter å tro at han kan ha noe annet enn skumle hensikter, hjelper han nok ikke i det hele tatt. :( 

Lenke til kommentar

Manfred: Du forlovet deg jo med din kjøreste da hun var 16 (?) da, og det sier jo litt.. Ikke for å være uhyggelig eller noe, og jeg sier ikke at det "aaaaaldri" kan gå bra, men JEG mener det feil å gå etter såpass unge jenter. Hadde jeg vært faren til din forlovede da du var 23 og hun 16 og dere forlovet dere, skulle du gjort myyye for å overbevise meg om at hensiktene dine var på rett sted ;) SElvfølgelig kan man skifte mening etter hvert, men i utganskpunktet vil jeg stille meg veldig skeptisk til en så stor aldersforskjell i den alderen. Og jeg syns det er pedofili, at en "voksen" tenner på et "barn". SElv om intensjonene hans ikke er sex, er det i allefall noe mer enn vennskap.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Manfred: Du forlovet deg jo med din kjøreste da hun var 16 (?) da, og det sier jo litt.. Ikke for å være uhyggelig eller noe, og jeg sier ikke at det "aaaaaldri" kan gå bra, men JEG mener det feil å gå etter såpass unge jenter. Hadde jeg vært faren til din forlovede da du var 23 og hun 16 og dere forlovet dere, skulle du gjort myyye for å overbevise meg om at hensiktene dine var på rett sted ;) SElvfølgelig kan man skifte mening etter hvert, men i utganskpunktet vil jeg stille meg veldig skeptisk til en så stor aldersforskjell i den alderen. Og jeg syns det er pedofili, at en "voksen" tenner på et "barn". SElv om intensjonene hans ikke er sex, er det i allefall noe mer enn vennskap.

 

Nå gjør du det igjen! Du fremstiller det som om Manfred bevisst gikk etter en 16-åring! Manfred kan selv få svare på om alderen var et kriterie da han fant sin kjære. Værsågod, Manfred.

 

Jeg synes ikke det er pedofili at en "voksen" tenner på et "barn". En som er pedofil tenner på barn som ikke er ferdige med eller ikke er kommet i puberteten. En 15-årig jente kan absolutt være moden både fysisk og psykisk, og en 20-årig gutt er det så å si alltid. Men med mindre gutten bevisst oppsøker mindreårige jenter fordi han liker småjenter, ser jeg ikke noe pedofilt i det i det hele tatt.

 

Og når du skriver "tenner på et barn", så understreker det at du ikke tror at noen gutter tenker på noe annet enn sex når de blir noe mer enn venner med en jente.

Lenke til kommentar
Manfred: Du forlovet deg jo med din kjøreste da hun var 16 (?) da, og det sier jo litt.. Ikke for å være uhyggelig eller noe, og jeg sier ikke at det "aaaaaldri" kan gå bra, men JEG mener det feil å gå etter såpass unge jenter. Hadde jeg vært faren til din forlovede da du var 23 og hun 16 og dere forlovet dere, skulle du gjort myyye for å overbevise meg om at hensiktene dine var på rett sted ;) SElvfølgelig kan man skifte mening etter hvert, men i utganskpunktet vil jeg stille meg veldig skeptisk til en så stor aldersforskjell i den alderen. Og jeg syns det er pedofili, at en "voksen" tenner på et "barn". SElv om intensjonene hans ikke er sex, er det i allefall noe mer enn vennskap.

Det heter hebefili hvis man utelukkende tenner på personer i starten av puberteten. Pedofili er å utelukkende tenne på prepubertale.

 

Men en annen ting: Hvem sa at jeg forlovet meg med ei ung jente? ;)

 

For å svare på det Yoshi skrev da jeg skrev :p

 

Alder har ALDRI vært et kriterie for min del. Jeg har vært sammen med personer som er både eldre og yngre enn meg.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Yoshi: Det er helt på sin plass at han får dårlig samvittighet for følelsene sine, og at han forhåpentligvis velger å backe unna. Hva mener du han burdte gjøre a?

Jeg mener han ikke burde la aldersforskjellen i seg selv være en hindring om han og jenta virkelig er glade i hverandre. Forskjellen i livssituasjonene deres kan godt ødelegge forholdet mellom dem, men om de er virkelig glade i hverandre så klarer de seg uansett.

 

Jeg kjenner to som er sammen, den ene er 17, den andre over 30. De har vært sammen lenge og er glade i hverandre nå som tidligere, men det gikk i ordentlig bra før den eldste møtte familien til den yngre og ble godtatt hos dem. Før den tid gjorde familien til den yngste alt de kunne for å hindre dem i å møtes, men de forsto jo straks at de var virkelig glade i hverandre selv om aldersforskjellen var 15-16 år.

Lenke til kommentar

Okei, sorry. Blei litt for ivrig her og antok. Og Yoshi, beklager. Ordla meg litt feil der ser jeg.. For ivrig..

Prøver bare å si at JEG syns det er feil.. Fordi jeg syns ikke de har noe meg hverandre å gjøre. Hun må få leve litt og finne ut hva hun virkelig vil, og om det er noe annet enn "kult" å være med denne eldre fyren. Drar litt med kammen her, men de fjortissene jeg kjenner tenker i allefall sånn. Jeg som forelder ville sittet og bekymret meg for datra mi, og om hun ble tvunget med på ting hun egentlig ellers ikke ville gjort, bare fordi han som er så "kul" spør om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...