Gå til innhold

Problemer med ny Samsung skjerm


fizzled

Anbefalte innlegg

Hei

 

Hentet en ny skjerm jeg har bestilt fra komplett på postkontoret i dag, men har et problem med den.

 

Litt vanskelig å forklare, men det ser ut som alt av svart farge (utenom tekst) er forsvunnet, byttet ut med forskjellige nyanser av rød farge. (Fra en blanding av svak rød og grått der det skal være en lys gråfarge, til en dyp rødbrun / burgunder farge der det skulle vært helt svart.)

Jeg har prøvd å endre på alt av fargeinstillinger både på monitoren, Nvidia kontrollsenteret, og de to instillings programmene som fulgte med, men med liten forandring, alt svart er kornete og "hakkete", og gjennomtrengt av denne rødfargen.

 

Hvis jeg tar et screenshot og sender bildet til noen ser de et normalt bilde med normale farger, noe som tyder på at problemet ligger i selve skjermen, men når maskinen kjører i DOS før windows har startet opp er det ikke noen som helst problemer med den svarte fargen...

 

Skjermkortet mitt er et Nvidia Geforce 7600 gs.

Både driverene til skjermen og skjermkortet er oppdatert.

Jeg har forsøkt med både VGA og DVI kabel, sørget for at de sitter ordentlig i, med det er ingen forskjell.

 

Hadde vært veldig fint om noen vet hva dette kan være, og eventuelt om det kan fikses! takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...