Gå til innhold

Venninne prøver å påvirke.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Joda... Men når man har vitenskapelige bevis på at det ikke brenner?

 

Du kan motbevise Gud? Vær så god, prøv!

 

One word: Dinosaurs!

 

(BH) ;)

 

Den kan til og med jeg - ett av de største ateistene her inne svare på.

Det skal liksom ha vært gud som skapte alt på jord, innkludert dinosaurene.

For alt skal liksom ha blitt skapt av gud.

 

Men forskere sier jo at mennesker ikke var her da dinosaurene var her, altså det gamle testamentet er feil. =D

Lenke til kommentar
"Det skal liksom ha vært gud som skapte alt på jord..." (står i GT)

"...altså det gamle testamentet er feil."

 

Hmmmmmmmmmmmmmmmm..... Ikke overbevist!

 

Er du kristen?

 

Er det noen kristne som klarer å prate om dinosaurer? Jeg er alltid spent på å høre hva de har å si om dem.

 

M.a.o. nei.

Lenke til kommentar
"Det skal liksom ha vært gud som skapte alt på jord..." (står i GT)

"...altså det gamle testamentet er feil."

 

Hmmmmmmmmmmmmmmmm..... Ikke overbevist!

 

Er du kristen?

 

Er det noen kristne som klarer å prate om dinosaurer? Jeg er alltid spent på å høre hva de har å si om dem.

 

M.a.o. nei.

 

Hehe, godt sagt. xP

Men jeg mener at det er en liten del av ett bevis for at bibelen ikke stemmer. Altså det med at menneskene ikke var her da dinosaurene var.

Lenke til kommentar
OT: Gladkristne er i alle fall mye hyggeligere enn ateister.

 

Enig, men jeg kjenner noen hyggelige ateister også. Viktig å ikke putte folk i bås her :-) Men de fleste ateister er slitsomme kverulanter, ja.

Da kan ikke du ha møtt mange ateister. De fleste ateister og agnostikere jeg kjenner har ingen intresse av å diskutere om guder eller religioner. Men kan si meg enig i at mange av de som liker å diskutere religion ofte er kverulanter (det gjelder både blant ateister og religiøse). Men jeg ser ikke helt hvorfor det nødvendig skal bli sett på som negativt? :hmm:

 

 

 

Og nei, dette er ikke en random gladkristen, men en venn jeg trodde respekterte min tro.

 

Som ateist tror du jo ikke på noen ting. Eller?

Det der er en vanlig misforståelse av hva det innebærer å være ateist. Ateister har i prinsippet kun èn ting felles, de har fravær av tro på guder. Det finnes ateister som er spirituelle, eller f.eks. tror på overnaturlige fenomen som spøkelser og reinkarnasjon. Ellers kan jeg si at jeg tror jeg eksisterer, jeg tror på den vitenskalige metode, jeg tror at jeg har blitt forsøkt indoktrinert i den romersk katolske tro, jeg tror at Real Madrid er verdens beste fotballag og at Iker Casillas er verdens beste fotballkeeper. :)

Lenke til kommentar
Den kan til og med jeg - ett av de største ateistene her inne svare på.

Det skal liksom ha vært gud som skapte alt på jord, innkludert dinosaurene.

For alt skal liksom ha blitt skapt av gud.

 

Men forskere sier jo at mennesker ikke var her da dinosaurene var her, altså det gamle testamentet er feil. =D

 

Per sier at nusse er bedre enn tusse til å hoppe.

 

Pål sier at tusse er bedre enn nusse å hoppe, derav, per har feil...

Lenke til kommentar

Konverter henne tilbake! :)

 

Sett deg ned med henne og gå igjennom stoff som beviser evolusjon. Blir hun fornærmet eller støtt kan du si at du blir det samme med hennes ville frelsing av deg.

 

 

Vet dere hva? Jeg er så glad det er lov til å tenke selv jeg. Det er ikke så mange årene siden så hadde vi ateister blitt kastet i fengsel fordi de kristne "brydde" seg så voldsomt om oss og ville "redde" oss hvis vi ikke trodde på det samme de gjorde. Tenk hvor heldige vi er som kan si til kristne at vi ikke tror på noen gud, at vi foretrekker å tro på godt underbygget og beviselige ting som evolusjon isteden for sludderet "skapelsen" de åpenbart må være ånsveike for å tro på! Er dere ikke litt enige?

 

De tror altså på noe som står i en bok som har så mange BEVISTE huller og mangler at skylappene de bruker for å tro på dette må være på størrelse med østfold fylke og så tror de at ateister faller for dette? Jøss sier jeg! Ignoranse på dette nivået skulle være straffbart og det er godt at flere og flere velger ateisme og dropper hemskoen som har ridd oss som en mare i to tusen år! For en hemsko er det, en trenger bare å lese innleggene over her med "jeg var ateist før, men jeg har det mye bedre som kristen nå...!" også videre, for de er så ignorante at de ikke engang VET hva ateisme er for noe engang! De tror at ateisme bare er en ny tro av et eller annet slag der guden deres meget fornærmelig er utelatt.... :no:

 

Hadde noen av mine venner, (har gudskjelov ingen venner som er kristne, kun min svigermor og hennes venner... ) forsøkt å snakke denne dritten over på meg så skulle de fått svar også, tro meg! Jeg er forlengst over den missoppfattelsen om at religion er helligere enn andre ting og ville svart deretter også. Konvertere meg til kristendom? For meg er kristendom og all gudetro likestillet med å tro på nisser, troll, tannfeer, brama, tor og odin eller harry potter, det ligger på samme planet da heller ikke nisser og troll eller den nevnte harry potter eller all verdens av andre religiøse overbevisninger har filla av bevis eller annet som underbygger det annet enn gamle, og nye, bøker.

 

Så ta venninna di fatt og fortell henne at hvis hun ikke nå gir seg med tullet vil du svare med samme mynt og prakke ateisme og virkelighets forståelse på henne OG hvis hun heller ikke nå gir seg vil du gå offentlig ut og si at du syntes hun er forferdelig dum som tror på dette eventyret. (Da juger du jo ikke akkurat heller.... : )

En ting de troende har til felles er at på alle andre plan er de som normale mennesker, de har kritisk sans og er i stand til å ha egne meninger, men så fort tro kommer på banen er det slutt på å tenke selv og den kritiske sansen kaster de ut av vinduet og de må for min del lulle seg inn i dette tullet og tro på det, men ikke kom å tro at jeg faller for dette, for det gjør jeg ikke...

 

Det er nemlig, som en klok sjel sa det tidligere i tråden, vitenskapelig bevist at det ikke brenner... Så kristne er bare perverse brannelskende pyromane som gjerne vil tenne på alt de ser uten å ha bevis for at det skal brennes....

 

:)

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...