Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Utrolig treg diskdefragmentasjon i vista!


Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte ny pc for noen dager siden, og driver å tester ut funksjoner osv siden jeg ikke har brukt vista tidligere.

Men en ting jeg har lagt merke til er at defragmentering av harddisker går usansynlig sakte! Skal ikke det gå raskt når det er minimalt med ting på pcn? Det står to stk 320gig harddisker i maskinen og begge går like sakte. Etter å ha hatt på programmet over en time så er det ikke kommet lenger enn til 5% ! På den tiden ville den andre maskinen min med xp vært ferdig sikkert 5ganger. (Det sitter en stk 120gig i den andre). Skal det virkelig gå så sakte!?

 

Har prøvd med andre defragmentasjonsprogrammer enn det som er innebygget også. (Piriform Defragger)

Der går det akkurat like sakte.

 

Noen som har noen anelse om hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipsene, har kommet fram til at det kun er en av diskene som går treigt. Den disken som jeg har Windows på går raskt, men den andre går sakte, på den disken som går treigt kan defragmentasjonsprogrammet stå å holde på med en enkelt fil i flere sekunder, mens på systemdisken så går det som normalt.

 

Har sjekket det som jeg ble tipset om i forrige post, men alt stemte og ting ble ikke bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Sjekk chipsetdriverne... Ja vet at det er ny maskin, men det koster ikke noe å sjekke....

Er diskene optimalisert for performance writing eller sletting????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...