Gå til innhold

IGN om 2.40


G25

Anbefalte innlegg

Chris Roper's Take

 

What Sony showed us of 2.40 looks awesome. I never really missed custom soundtracks, but the Trophy stuff is fantastic. I'm a big fan of the 360's Achievement system, not for overall points, but rather to show how much I've done in a single game. Sony's version looks to cater to my tastes better than a somewhat random number scheme, which is great.

 

Also, the Level system is brilliant. My Xbox 360 GamerScore is somewhere close to 17,000 right now. If I get an Achievement worth 10 points, that doesn't mean a whole lot at this point. But on the PS3, if I'm at Level 12, I know that every Bronze Trophy brings me one step closer to Level 13. In the scheme of things, it still doesn't mean anything in the overall betterment of my life (getting to Level 50 won't earn me a pay raise at work or a free dinner), but it is one more little thing for me to obsess over and will start getting me to prefer playing the PS3 version of a game rather than its all-things-equal 360 counterpart.

 

Greg Miller's Take

 

Once this Trophy thing gets going, I'm done with Achievements.

 

With one morning meeting, Sony has made me ready to buy every cross-platform title on the PlayStation 3 instead of its Microsoft-bred competitor. Sure, points are nice, but now I'm Leveling up? You mean to tell me that Sony's turned my gaming into an RPG of its own? You mean that everyone's going to be starting from square one and have an equal chance at being king of Trophies?

 

Sign me up.

 

Seriously, everything I saw during our eyes-on with 2.40 impressed me. The ability to play custom music looks like it'll be fun, the in-game XMB works just like you think it should, and Sony honestly seems like it's ready to improve the feature as it goes. Sure, it's weird that calling the XMB up doesn't automatically pause the game and I'd like to see the Levels of my friends when I glance at the who's online section, but during our session, Sony was already talking about Phase Two and Phase Three additions and plans.

 

It's nice to know that it's committed.

 

Sadly, it's going to suck waiting for developers to get Trophies in their games, but the promise of Stardust and every major first-party, 2008 release being ready to roll with the system is a nice silver lining. Plus, they're working on a Warhawk Trophy patch, so I'll be set once that hits.

 

I'm excited. Really, really excited. Since the PS3 launched, I've been waiting for Sony to say "This is why you should play games on our system." The independent, original award system 2.40 is implementing is a great first step towards an answer to that question.

 

The PSN is about to become a community.

 

Hele artikkelen finner du her

IGN

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PS3 har til no vert eit gudsforlatt sted for online gaming

Dummeste jeg har hørt. Har spilt mye mer online på PS3-en min kontra 360.

 

Men nå faller ting på plass. Trodde nå PS3 var like god som 360 sitt system, men det ser faktisk ut til at PS3 sitt system er enda mer elskbart. Endelig skal det bli lettere å kommunisere med venner midt i spill. :) Har vært utrolig frustrert til tider over systemet sånn som det er nå.

Lenke til kommentar

Når man er vandt med online delen til 360( og er villig til å ofre ein 50 lapp i mnd) er det kvient å kjøpe spill for nettopp det formålet på PS3 :) No kan eg selvfølgelig ikkje snakke for alle, men det forstår du sikkert.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Eg tvilar at Sony er ferdig med det første på programvaresida av konsollen. Dei har vel eigentleg gått ut ganske tidleg og sagt at dei vil heile tida gjere PS3 betre og betre! Og det er vel først no ein byrjar så smått å sjå dei gode fruktene dette haustar :)

Endret av zelluz
Lenke til kommentar
Håper 2.40 kommer etter klokken 12 i natt, har lyst til og spille gran turismo 5 prologue med min egen musikk :p

Mener å ha lest at egen musikk ikke vil bli tilgjengelig med en gang 2.40 lanseres.

Ja de må vist slippe patcher til de eldre spillene, mens støtte for de nyere spillene kan legges til om utviklerne velger det :) Blir jo det samme med trophies.

Endret av master_al
Lenke til kommentar
Håper 2.40 kommer etter klokken 12 i natt, har lyst til og spille gran turismo 5 prologue med min egen musikk :p

Mener å ha lest at egen musikk ikke vil bli tilgjengelig med en gang 2.40 lanseres.

 

Tror GT5p kommer til og få det med en gang, han fyrn som viser oppdateringen i videoen spille GT5p mens han spiller av musikk.

Lenke til kommentar
Håper 2.40 kommer etter klokken 12 i natt, har lyst til og spille gran turismo 5 prologue med min egen musikk :p

Mener å ha lest at egen musikk ikke vil bli tilgjengelig med en gang 2.40 lanseres.

 

Tror GT5p kommer til og få det med en gang, han fyrn som viser oppdateringen i videoen spille GT5p mens han spiller av musikk.

Nei, han spiller gt5p for så av og vise kordan det e å lese meldinger, hvor han så bytter til Pixel Junk Monsters og det e der han viser musikken :)

Lenke til kommentar
Håper 2.40 kommer etter klokken 12 i natt, har lyst til og spille gran turismo 5 prologue med min egen musikk :p

Mener å ha lest at egen musikk ikke vil bli tilgjengelig med en gang 2.40 lanseres.

 

Tror GT5p kommer til og få det med en gang, han fyrn som viser oppdateringen i videoen spille GT5p mens han spiller av musikk.

Nei, han spiller gt5p for så av og vise kordan det e å lese meldinger, hvor han så bytter til Pixel Junk Monsters og det e der han viser musikken :)

 

eg tror det går ann på¨alle spill, det hadde vært rimlig sløkke om det ikke gikk ann (bortsett fra på SingStar da) :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...