Gå til innhold

Trumf-idioti! Emnetittel-idioti også


Dragavon

Anbefalte innlegg

Med andre ord, dama slapp deg forbi slik at du kunne betale og så stjal du pengene mens ho holdt på med noe annet. Thumbs up for moral fiber sier jeg bare.

 

Kanskje du neste gang kan prøve å stikke av med pengene mens de ser vekk. Det er jo ganske idioti å kikke vekk fra pengene sine. Da er de jo absolutt up for grabs. Tenk bare på folka som går fra bilene sine? Herregud, så mye du kan få!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tyveri er straffbart. Håper de har deg på film.

 

Men er det egentlig tyveri da?

Har selv tatt, faktisk 40kr. Men da var det ingen kunder og han/hun som hadde glemt pengene hadde tydligvis gått. Jeg kunne jo ha gitt dem til den som sto bak disken, men enten hadde han stappa de i sin egen lomme, eller så hadde han lagt dem i kassa igjen, og 40kr butikken egentlig ikke skal ha, trenger de ikke heller. Hadde jeg sett personen som glemte pengene hadde jeg selvfølgelig sagt ifra.

 

Tyveri er en kriminell handling, som går ut på at en person tar noe som ikke tilhører ham og som er i noen andres besittelse, uten besitterens samtykke. Så ja, dette er tyveri.

Lenke til kommentar
Støtter trådstarter fullt ut. Hadde flere gjort som han, hadde kanskje enkelte lært hvor idiotisk det er å lagge masse styr for slike bagateller. Dama stjal tross alt flere minutter(?) av trådstarters tid, fordi hun nærmest på død og liv skulle ha de 1,60 kronene sine. Etter min mening er det lavmål...

 

Av de som har svart her så er faktisk du den eneste som har forstått litt av poenget :thumbup:

Lenke til kommentar

Du vil meine 40 kroner er ein bagatell, medan andre folk vil meine noko anna. Kanskje ho er minstepensjonist og treng dei 40 kronene for å få hjulet til å gå rundt?

 

Eg sit ting på spissen no, berre for å vise mitt poeng. Eg kunne aldri ha tillat meg sjølv å tatt 40 kroner rett foran nesa på ein annan person, uansett kor lenge eg måtte ha venta. Men, men.. Alle er forskjellige..

Lenke til kommentar

Prøv å jobbe i en av NorgesGruppen-butikkene, du. Gamlinger er helt rabiate på Trumf.

 

"Hei, jeg skal ha denne løken til kr 1,50 OGSÅ HAR JEG TRUMFKORT! :D:D" Samtidig er kombinasjonen minstepensjonist og elektroniske kort en djevelsk en. Stripen til venstre, takk. Nei, det er høyre. Stripen nedover, ja. Ned i leseren. Ja, også trekker du kortet enkelt nedover. Nei, ikke hakkete og helst ikke halvveis ned og så opp og så ned igjen. Ikke så hardt. Du brakk kortet ditt, ja? Lite jeg får gjort med det. Nei, det ble ikke registrert, nei...

Lenke til kommentar
Du vil meine 40 kroner er ein bagatell, medan andre folk vil meine noko anna. Kanskje ho er minstepensjonist og treng dei 40 kronene for å få hjulet til å gå rundt?

 

Eg sit ting på spissen no, berre for å vise mitt poeng. Eg kunne aldri ha tillat meg sjølv å tatt 40 kroner rett foran nesa på ein annan person, uansett kor lenge eg måtte ha venta. Men, men.. Alle er forskjellige..

 

Men ho fikk jo kr 1,60 på Trumf-kortet sitt. Det var jo det ho var opptatt av.......

Lenke til kommentar
Du vil meine 40 kroner er ein bagatell, medan andre folk vil meine noko anna. Kanskje ho er minstepensjonist og treng dei 40 kronene for å få hjulet til å gå rundt?

 

Eg sit ting på spissen no, berre for å vise mitt poeng. Eg kunne aldri ha tillat meg sjølv å tatt 40 kroner rett foran nesa på ein annan person, uansett kor lenge eg måtte ha venta. Men, men.. Alle er forskjellige..

 

Men ho fikk jo kr 1,60 på Trumf-kortet sitt. Det var jo det ho var opptatt av.......

 

Hvis man samler opp en god stund kommer man sikkert godt ut av det. Sålenge ikke snørrvalper stjeler fra deg selvfølgelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Å øvre krefter for ein moral altså. Om du finn pengar på gata, ser rundt deg, ingen der som ser ut som om dei leitar etter noko, er det då tjuveri på lik linje med å stele pengar rett foran nesa på ei eldre kvinne?

 

Eg var faktisk innom ein festival i helga. Eg og ein kompis gjekk sånn 10 meter bak ein random fyr. Plutseleg tar fyren opp mobilen sin, samstundes fell det ut 450 kr frå lomma hans. Eg kunne glatt ha tatt opp pengane og putta dei i eiga lomme, utan at nokon som helst ville ha merka noko.

 

Sjølvsagt sprang eg fram å leverte pengane på flekken. Fyren gav meg eit handshake, og vi fortsette opp mot campen. Er det i det heile tatt nokon som ville ha gjort det same?

Lenke til kommentar
Er det i det heile tatt nokon som ville ha gjort det same?

 

Hvis jeg kan gjøre noe og samtidig komme unna med det ser jeg ingen grunn til å ikke gjøre det. Jeg hadde antageligvis aldri sett 450-kronersmannen igjen, så jeg ser absolutt ingen grunn til å la være. Jeg skjønner ikke hvorfor du på liv og død skal være så moralsk.

Lenke til kommentar

Ja, eg veit eg aldri ville ha sett mannen igjen, og pengane ville ha gjort kvelden min ein god del "våtare". Eg er vel berre oppdratt til å vere moralsk. Om eg hadde plukka opp pengane og gått min veg ville eg hadd eit spyd av dårleg samvittighet stikkande i meg, i mange veker framover. Då vel eg heller det andre alternativet, og får litt ros i same slengen.

Lenke til kommentar
Ja, eg veit eg aldri ville ha sett mannen igjen, og pengane ville ha gjort kvelden min ein god del "våtare". Eg er vel berre oppdratt til å vere moralsk. Om eg hadde plukka opp pengane og gått min veg ville eg hadd eit spyd av dårleg samvittighet stikkande i meg, i mange veker framover. Då vel eg heller det andre alternativet, og får litt ros i same slengen.

 

Helt enig med deg. Jeg hadde ikke klart å ta de pengene, jeg hadde følt meg forpliktet til å prøve å levere pengene tilbake. Ikke så mye for at jeg ikke godt hadde hatt bruk for 450 kroner ekstra om jeg hadde vært på festival, men mest for at jeg hadde kommet til å tenkt på hvordan det må føles å miste 450 kroner. Jeg tror det kalles samvittighet.

Lenke til kommentar

Jeg hadde tatt pengene, slått ned han i kassa, pissa på gamle dama, tatt veska hennes, tatt mikrofonen og sakt: Gammel dame stjeler penger, kasse 2, og til slutt løpt som en liten unge som akkuratt har tatt penger, slått ned en fyr, pissa på en gammel dame, tatt en veske og ropt noe i en mikrofon!

Lenke til kommentar
Hvis jeg kan gjøre noe og samtidig komme unna med det ser jeg ingen grunn til å ikke gjøre det. Jeg hadde antageligvis aldri sett 450-kronersmannen igjen, så jeg ser absolutt ingen grunn til å la være. Jeg skjønner ikke hvorfor du på liv og død skal være så moralsk.

Det er sikkert noe av det samme som hindrer folk i å banke opp deg når du oppfører deg som en idiot på byen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...