Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Greit at man kan velge hvem man spiller med, men likevel så synes jeg fordelingen var mer rettferdig i D2 der den som dreper får mest XP.

En fordel her er jo at support-klasser blir mer attraktive. Mengden skade enkeltmedlemmer kan gjøre er ikke alltid viktigst i en sammensveiset gruppe.

 

Er ikke spesielt fan av wowløsningen, der enkelte bare står og healer hele tiden. Diablo er et spill der ting skal skje, og alle som spiller skal inn i kampen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja. Både og. Hvis de fortsetter med det at man må fullføre spesifikke quests og være en spesifik lvl for å ta en quest (ancients) så er det i prinsippet ikke noe problem. Jeg liker å leeche selv så jeg driter i det sånn sett. Men jeg må si at det hørtes litt for enkelt ut at man kan surfe seg igjennom mesteparten av spillet uten å gjøre noe, eller bare "late som" du gjør noe og få nøyaktig like mye igjen for det som de som faktisk jobber. Greit at man kan velge hvem man spiller med, men likevel så synes jeg fordelingen var mer rettferdig i D2 der den som dreper får mest XP. At det er separate loots er jeg dog litt splittet om. På en side er du sikker på at når du dreper noen kan ingen stjele lootet ditt, mens på den andre siden så er et av de store spenningsmomentene i D2 å se hva som dropper og om å gjøre og plukke det opp først foran trynet på andre (public games) uansett om man drepte eller så på.

 

Det er ein quote der ute der det eg trur er Jay Wilson kommenterar det at ein kan teleportere seg direkte til ein spelar ved hjelp av banneren, og korleis dette vil påverke boosting. I bunn og grunn seier han at det er greit, viss det er så viktig å spele med kompisar, men eg tolkar det slik at du ikkje vil få noko xp frå monster med mykje høgare level enn deg, slik at det ikkje vil bli effektiv å booste på denne måten. At alle får like mykje XP synes eg er rettferdig, då det ikkje alltid er det som bestemmer kor viktig du er for gruppa, men det åpnar jo for større moglegheit for å booste også her. Viss ein lvl 60 kan springe ved sidan av 3 lvl 10 og drepe alt raskt for desse, kan ein jo i prinsippet berre surfe gjennom spelet som du seier. Håpar der er eit system der alle i prinsippet får samme xp, men som blir modifisert ved å ta høgde for skilnaden i level på deg og monsteret, i tillegg til skilnaden i level til personane i gruppa slik som i D2.

 

Separat loot er eg veldig positiv til. At alle i gruppa må rushe fram mot bossen når han har 1 % igjen og spamklikke på musa for å håpe å få noko av gevinsten er på ingen måte god spelmekanikk, sjølv om det nye systemet ikkje er perfekt det heller.

 

Er ikke spesielt fan av wowløsningen, der enkelte bare står og healer hele tiden. Diablo er et spill der ting skal skje, og alle som spiller skal inn i kampen

 

Heilt einig, alle skal vere ein del av kampen, men det er ikkje dermed sagt at alle tar like mykje skade. Ikkje at eg påstår at du seier det.

Lenke til kommentar

Greit at man kan velge hvem man spiller med, men likevel så synes jeg fordelingen var mer rettferdig i D2 der den som dreper får mest XP.

En fordel her er jo at support-klasser blir mer attraktive. Mengden skade enkeltmedlemmer kan gjøre er ikke alltid viktigst i en sammensveiset gruppe.

 

Er ikke spesielt fan av wowløsningen, der enkelte bare står og healer hele tiden. Diablo er et spill der ting skal skje, og alle som spiller skal inn i kampen

Ser ikke for meg at det blir noen dedikerte healere i D3.

 

Tror han tenkte på f.eks Paladin i D2 som kjører Conviction auraen. Den hjelper utrolig mye for Sorceress, mer enn den hjelper paladinen. I D2 så vil en slik Paladin få en mindre del av XP-en enn han burde. Dette er rettet på i D3. ;)

Lenke til kommentar
1: Det må vel være omtrent det dummeste jeg har hørt til nå. Det skal LITT mer til en en enkel browserexploit for å stjele alt du eier og har. Hvis det faktisk var så enkelt som du beskriver, hvorfor er vi ikke alle fattige og blakke da? Kontoen min står hvertfall meget urørt.

 

Alt du trenger er en alvorlig utdatert OS, browser, eller JAVA plattform.

Lenke til kommentar

Greit at man kan velge hvem man spiller med, men likevel så synes jeg fordelingen var mer rettferdig i D2 der den som dreper får mest XP.

En fordel her er jo at support-klasser blir mer attraktive. Mengden skade enkeltmedlemmer kan gjøre er ikke alltid viktigst i en sammensveiset gruppe.

 

Ja, bedre for support-klasser, det oppfordrer til bedre spilling, og man får ikke latterlig løping mot loot, fordelen med systemet er ganske store i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er ikke spesielt fan av wowløsningen, der enkelte bare står og healer hele tiden. Diablo er et spill der ting skal skje, og alle som spiller skal inn i kampen

 

Heilt einig, alle skal vere ein del av kampen, men det er ikkje dermed sagt at alle tar like mykje skade. Ikkje at eg påstår at du seier det.

 

May I? I may. :p Har ikke spilt WoW så mye, men "alle" sammenligner det med LotRO, noe jeg spilte ganske lenge. Favoritten min var Minstrel, aka healeren. Det er lett å si at alt jeg gjorde var å stå og heale, men i realiteten var det den klassen jeg fikk mest variasjon med. Ingen liker å dø fordi healeren brukte opp all power/magic/energy/whatever på forskjellig tull, så healing var førsteprioriteten min. Men når vi har fem andre på laget som løper som tullinger over alt og en drøss farlige fiender ble det fort hektisk likevel. Jeg kunne ikke heale folk om de ikke var innen rekkevidde eller løp bak noe så jeg ikke så hvor de var (og det skjedde ofte), så jeg ble nødt til å løpe rundt omkring for å finne de som trengte healing. Men selv enklere kamper ble hektiske siden jeg ikke gadd stå i ro og vente, så jeg gjorde en del andre ting også som buffs, debuffs og sloss tilbake selv. Da var jeg aktiv i kampene, og måtte passe på å holde meg i live, holde et øye med de andre og holde et øye med hvor mye power jeg brukte for ikke å slippe opp med et uhell. Når jeg gjorde det bra gjorde det utfordrende kamper mye lettere, men gjorde jeg en tabbe kunne det gjøre relativt enkle kamper en del vanskeligere. Med andre ord er det lett å "stå å heale", men er du smart utnytter du klassen for alt den er verdt. Da kan selv en kjedelig klasse bli morsom å spille. ;)

Lenke til kommentar

Joda, men her er vel det største poenget at det ikkje eksisterar ein slik klasse i D3 :) Har sjølv spelt priest i wow (og ikkje minst medic i return to castle wolfenstein :p), og det er kjekt å fylle ei såpass viktig rolle, så det er ikkje for å trashtalke healeren. Har vanskeleg for å tru at sjølv Wizarden vil kunne stå dønn stille og fyre av meteor i dei store bosskampane i D3.

Lenke til kommentar

Joda, men her er vel det største poenget at det ikkje eksisterar ein slik klasse i D3 :) Har sjølv spelt priest i wow (og ikkje minst medic i return to castle wolfenstein :p), og det er kjekt å fylle ei såpass viktig rolle, så det er ikkje for å trashtalke healeren. Har vanskeleg for å tru at sjølv Wizarden vil kunne stå dønn stille og fyre av meteor i dei store bosskampane i D3.

 

Det er så, men poenget var noe med at alle klassene er morsomme å spille om du utnytter de sterke sidene og tenker litt utenfor boksen. (sorry, hadde akkurat våkna på sofaen foran dataen og var litt trøtt.) :p "Selv wizard" blir morsom å spille om du spiller den som du selv vil i stedet for sånn alle andre vil du skal spille den.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
1: Det må vel være omtrent det dummeste jeg har hørt til nå. Det skal LITT mer til en en enkel browserexploit for å stjele alt du eier og har. Hvis det faktisk var så enkelt som du beskriver, hvorfor er vi ikke alle fattige og blakke da? Kontoen min står hvertfall meget urørt.

 

Alt du trenger er en alvorlig utdatert OS, browser, eller JAVA plattform.

 

Uten å dra det noe lenger nå: Det er uansett ikke noe som har med hvorvidt D3 er offline eller ikke, det skjer utenfor spillet og har ingenting med saken å gjøre.

 

Og det jeg snakket om leeching og boosting. Det er fullt mulig i dagens D2 å surfe til lvl 99 uten å gjøre en dritt, men det går mildt sagt jævelig trått etter lvl 85 hvis du ikke selv er deltakende og får noen final hits.

 

Men, hvis Blizzard legger opp til dette, så kan vi jo håpe de har klart å lage noen passive skills som er morsomme å bruke og som faktisk krever litt innsats.

Lenke til kommentar

 

Det er så, men poenget var noe med at alle klassene er morsomme å spille om du utnytter de sterke sidene og tenker litt utenfor boksen. (sorry, hadde akkurat våkna på sofaen foran dataen og var litt trøtt.) :p "Selv wizard" blir morsom å spille om du spiller den som du selv vil i stedet for sånn alle andre vil du skal spille den.

 

Daa er vi to, det eg meinte med siste setninga var at kampane i D3 sikkert blir saa hektiske at ein ikkje ville kunne staatt i ro for aa heale uansett. Wizard skal eg spele foerst! :)

 

Slitsomt aa skrive naar det norske tastaturet plutseleg forsvann :p

Lenke til kommentar

Tror dere vi får 4 vanskelighetsgrader denne gangen, eller at Nightmare er byttet ut? Det har jo kommet en ny grad inn i bildet, "Inferno". Hva tror dere om den? Blir det en ekstremt vanskelig måte å klare spillet på, er det avtakeren til NM eller noe annet? Kanskje det blir i Inferno at vi først får se en secret level?

 

http://us.blizzard.com/en-us/company/events/diablo3-announcement/index.html#beta:d3-interview

 

http://www.d3sanc.com/diablo-3/will-diablo-iii-have-four-difficulties-kevin-martens-might-have-let-something-slip/

Endret av Grreven
Lenke til kommentar

Flux på Diii.net spekulerer i om inferno kan være en slags ekstra-act i tillegg til NM og Hell. Ikke en fullverdig act, bare vanskeligere, men med forskjellige utfordringer du kan bedrive etter du har rundet de tre første. Enten i form av superbosser, ekstra harde monstre eller noe ala über-Tristram i D2.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Det er så, men poenget var noe med at alle klassene er morsomme å spille om du utnytter de sterke sidene og tenker litt utenfor boksen. (sorry, hadde akkurat våkna på sofaen foran dataen og var litt trøtt.) :p "Selv wizard" blir morsom å spille om du spiller den som du selv vil i stedet for sånn alle andre vil du skal spille den.

 

Daa er vi to, det eg meinte med siste setninga var at kampane i D3 sikkert blir saa hektiske at ein ikkje ville kunne staatt i ro for aa heale uansett. Wizard skal eg spele foerst! :)

 

Slitsomt aa skrive naar det norske tastaturet plutseleg forsvann :p

 

Aner ikke helt hva jeg skal spille først. Jeg likte ikke barbaren i D2, så blir neppe å prøve den i reprise før jeg er gått lei de andre. Monk høres heller ikke ut som noe for meg, så blir vel Witch Doctor eller Demon Hunter. Wizard er på tredjeplass foreløpig, men det kan fort endre seg når jeg har spillet i hånda. :p

 

Men når det er sagt kommer jeg nok til å ha minst to av hver klasse (inkludert barbar og monk om jeg kan). Jeg vet vi kan bytte runer og det der som vi vil, men jeg vil spesialisere folkene mine og se hvor forskjellige to, tre stk av samme klasse egentlig blir. ;)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Skal ikke bestemme meg før jeg sitter med character select screen foran meg, så blir det å velge etter magefølelsen :p

 

Noen teorier om inferno difficulty fra div. forum:

 

-Komplett randomness i et avgrenset område med ting fra alle forskjellige acts og superdrøye monstre

-Wavebasert (omtrent som zombiemode i CoD) med økende vanskelighetsgrad der du bare fortsetter og fortsetter intill du dør

-At du har en lavastrøm som følger deg, og at du må spille igjennom en act før lavaen tar deg igjen.

-At det er en egen diff lik som de forrige, men at alle monstre er så høy lvl som mulig og teoretisk har sjansen til å droppe alt

 

Edit: Og Bashiok sa i dag at de føler seg i rute med Beta og håper å kjøre den live iløpet av September (altså innen utløpet av tredje kvartal).

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Var 100% sikker på å velge Witch Doctor først helt til jeg så hvor "barnslige" spells han\hun har.

 

- Zombiene som hopper på skuldrene til hverandre for å så deise i bakken. spesielt

 

men

- Zombie Bear

og

- Gargantuan ser også temmelig teit ut

 

Forhåpentligvis går det an å spill WD uten disse spells'a ;)

Lenke til kommentar

Var 100% sikker på å velge Witch Doctor først helt til jeg så hvor "barnslige" spells han\hun har.

 

- Zombiene som hopper på skuldrene til hverandre for å så deise i bakken. spesielt

 

men

- Zombie Bear

og

- Gargantuan ser også temmelig teit ut

 

Forhåpentligvis går det an å spill WD uten disse spells'a ;)

 

Ikke glem at man har runes som modifiserer utseendet og funksjonen til spells. Zombiene som går opp på skuldrene til hverandre er en bi-effect av en rune, den originale spellen ser helt annerledes ut.

Lenke til kommentar

Skal ikke bestemme meg før jeg sitter med character select screen foran meg, så blir det å velge etter magefølelsen :p

 

Noen teorier om inferno difficulty fra div. forum:

 

-Komplett randomness i et avgrenset område med ting fra alle forskjellige acts og superdrøye monstre

-Wavebasert (omtrent som zombiemode i CoD) med økende vanskelighetsgrad der du bare fortsetter og fortsetter intill du dør

-At du har en lavastrøm som følger deg, og at du må spille igjennom en act før lavaen tar deg igjen.

-At det er en egen diff lik som de forrige, men at alle monstre er så høy lvl som mulig og teoretisk har sjansen til å droppe alt

 

Edit: Og Bashiok sa i dag at de føler seg i rute med Beta og håper å kjøre den live iløpet av September (altså innen utløpet av tredje kvartal).

 

Det var ikke så altfor vanskelig å gå gjennom Hell i Diablo 2 om man gadd bli høyt nok level og var mange nok, og det var nok folk av begge deler. Jeg synes den tredje teorienom Inferno (lavastrøm) er ganske teit, og den andre (survival) høres tvilsom ut. Diablo har alltid handlet om loot, ikke om overlevelse. Den første er også litt tvilsom, da folk bare vil spille den hele tiden. Ingen gidder gå gjennom Diablo flere ganger pga historien, og når vi har bossene samlet på ett sted blir det for kjedelig i lengden. Jeg vil tippe Inferno er en ny vanskelighetsgrad som er vanskeligere enn Hell og beregnet på en full gruppe på max level (eventuelt en lang raid). De har jo allerede sagt at Diablo 3 er inspirert av MMORPGer, så hvorfor ikke ta med litt endgame? ;)

 

Var 100% sikker på å velge Witch Doctor først helt til jeg så hvor "barnslige" spells han\hun har.

 

Som en mini-spoiler vil jeg gjerne spille Witch Docotr etter å ha sett Sanctuary sesong 2. :p (hint: Big Bertha...) :p

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...