Gå til innhold

4850 - mangler 6-pin dingsbums i PSU


Anbefalte innlegg

Hei folkens. Jeg plukka opp radeon 4850-kortet mitt hos posten i dag og var supergira på å installere osv, men så viser det seg at jeg har gått i fella totalt.

 

Jeg har ikke den 6-pins kabelen i PSU'en min. Antec Truepower 480 tror jeg den heter.

 

Finnes det en overgang fra en av de standard-koblingene jeg har til overs, og i så fall, er dette å anbefale? Hvis ikke får jeg dra på datakjeden elns og kjøpe ny PSU.

 

Mange takk for råd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, skjermkortet mitt krever en 6-pins plugg for å funke.

 

Sånn:

O-O-O

O-O-O

 

 

Det jeg lurer på er om jeg virkelig må kjøpe ny PSU når jeg mangler denne, eller om noen vet om det finnes en overgang fra vanlige strømplugger? jeg har ledige plugger til ATA-disker osv.

Lenke til kommentar

På de fleste skjermkort med 6-pin så skal de nok følge med en sånn ja.

 

Bilde

Hvis du ikke hadde den med i skjermkortesken, så er det bare å bestille den fra komplett, som er linket til over

 

EDIT: det trodde jeg oså MrLee, men så så jeg Package content på 4850 kortet på techpowerup og der ser det ikke sånn ut

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

Det hadde vært pokker så praktisk hvis det lå med en sånn overgang ja, men det gjør det ikke.

 

Jeg stikker på datakjeden i morgen tidlig. hvis de ikke har en overgang, så blir det komplett. HVIS jeg ikke bare gir beng og kjøper nye PSU da.

 

Tak for tipsene! :D

Lenke til kommentar

Bare for å få avsluttet tråden:

 

De hadde overgang fra molex til den 6-pins pluggen på Digital Impuls. Den krever altså 2x molex til en 6-pins. Kun 3 av pinsene som kobles til molexene leder.

 

Skjermkortet fungerer utmerket! COD4 & Bioshock går på alt absolutt maxa uten merkbare dips i FPS overhode. Age of Conan er fremdeles hungrig på krafter, men det er mulig min 4400+ CPU og 2GB minne er litt magert ;)

 

Venter på Crysis og Mass Effect nå, som skal komme i posten i nær overskuelig fremtid.

 

jeg kan altså hjertelig anbefale ATI Radeon 4850, spesielt til prisen, 1350 spenn på pcutstyr.no

 

God helg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...