Gå til innhold

Bekymret for priskrig


Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke en krig vil føre til ene og alene dårligere produkter, det har vært vindstille lenge og vi trenger noen friske pust. Som jeg sier på forrige side.

Jeg har dog ikke merket noe særlig til "priskrigen" MSI frykter, jeg synes mønsteret har vært likt hele veien. Man lager mange prikklike kort som koster 2000+ så lager man en haug uten fancy navn som koster 1500,- så kommer resten av røkkelet nedover.

De som er mest opptatt av kvalitet kjøper produkter over 1000,-. De som ikke er så opptatt av det kjøper produktene under 1000,- og du har de som går etter utgåtte kvalitetsprodukter under 1000,-. Kjøper man kort rundt 2000,- og oppover til PC bruk blir man nesten betegnet som "idiot".

 

Jeg synes også det er en dårlig trend at nye gode produkter alltid skal ligge på rundt 2000,- ved lansering, og det presses inn så mye unødvendig utstyr at man nesten skulle tro det var for å heve prisen istedet for å møte behovene.

 

Jeg ønsker meg bedre funksjonelle og praktiske skiller mellom produktene. I dag flyter det for mye med ubetydelige skiller.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes også det er en dårlig trend at nye gode produkter alltid skal ligge på rundt 2000,- ved lansering, og det presses inn så mye unødvendig utstyr at man nesten skulle tro det var for å heve prisen istedet for å møte behovene.

 

Dessuten foregår alt i turbo-fart. Jeg mener, "i gamle dager" fikk i det minste et hovedkort liksom satt seg og bli modent, -i ettertid omtaler vi de som klassikere/legendariske :) Nå derimot er et hk knapt stuevarmt, før toget går videre og alt er glemt.

 

Men, hjelper vel ikke å mimre eller ergre seg. Ser ut som hele kjøret i bransjen blir drevet videre av en indre dynamikk som ingen har kontroll på.

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...