Gå til innhold

Språkproblemer i forbindelse med drosje

Deleted__-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over denne i språkdelen..

Mange har diskutert om det heter pirattaxi eller privattaxi. Privattaxi er det mest logiske, men mange bruker pirattaxi, deriblant meg selv. Hva er egentlig det riktige?

Jeg slår meg selv med noe hardt nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Selv sier jeg aldri "piratkopi", jeg sier alltid "privatkopi" fordi det er jo strengt tatt det det er ;)

Haha. Først var tråden så som så. Ikke så morsomt gullkorn kanskje... Men så kommer du og får meg til å glise bredt. :D

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er veldig interessert i sjørøvere, og da seilte de ikke Piratskip, de seilte Privatskip. (fordi de var jo eid av kapteinene selv!)

• 2 uker senere...
Skrevet
Jeg er veldig interessert i sjørøvere, og da seilte de ikke Piratskip, de seilte Privatskip. (fordi de var jo eid av kapteinene selv!)

Hørt om privateers? :hmm:

Skrevet

Jaja, da landet jeg i gullkorn-delen jeg også, dog et ikke så morsomt gullkorn :blush: Jeg skjønner egentlig ikke hva som er så galt. Jeg har lenge vært sikker på at det heter pirattaxi, men flere kompiser har vært fast bestemte på at det er pirattaxi. Det er derfor jeg spurte.

Skrevet

Dette begynner å bli riktig så pinlig :blush: Den logiske grunnen er at de bruker sin private bil til å kjøre taxi. Dette fant jeg logisk helt til en kar i tråden poengterte at alle taxiselskaper er private.

Skrevet
Jaja, da landet jeg i gullkorn-delen jeg også, dog et ikke så morsomt gullkorn :blush: Jeg skjønner egentlig ikke hva som er så galt. Jeg har lenge vært sikker på at det heter pirattaxi, men flere kompiser har vært fast bestemte på at det er pirattaxi. Det er derfor jeg spurte.

Han gjør det igjen :tease:

Skrevet (endret)
Selv sier jeg aldri "piratkopi", jeg sier alltid "privatkopi" fordi det er jo strengt tatt det det er ;)

DETTE var den beste jeg har lest!! :dribble:

Les en bok ... eller baksiden på en melkekartong.

Endret av Jan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...