Gå til innhold

Hva synes du om classic/platinum/best buy etc. utgaver av spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er litt kjedelig at spill kommer ut som classic/platinum/best buy etc. etter at de originale opplagene med originale covere er solgt ut. Jeg får liksom følelsen av at jeg har kjøpt en "mindreverdig" utgave av et spill og det blir ikke like flott å samle på som den utgaven med det vanlige originalcoveret. Jeg kjøpte meg akkurat Saints Row til Xbox og regna med at jeg kom til å få orignalutgaven siden classic aldri stod nevnt i annonsen, men jeg endte fortsatt opp med classic utgaven. Litt skuffet selvfølgelig, og jeg synes det er synd at de ikke kan trykke flere av de originale coverne siden de gjerne ser best ut også. Men hva er alle andres mening om dette? Er billig-utgaven av et spill akkurat like flott som den originale utgaven, eller er det flere som meg som synes det er en mindreverdig utgave av spillet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var motstander av dette før, akkurat som at jeg var motstander av å kjøpe cd'er av band jeg likte billig.

Men nå har jeg tatt til vettet og forstått at det er spillet som er viktig, ikke coveret og bildet på cd'en. Dessuten er det fortsatt et cover i hylla, og er det et spill jeg vil ha orginalcoveret til sørger jeg for å skaffe meg det.

Skrevet

Helt greit. Det er jo for innmaten jeg kjøper spillet. Cover, manualer etc. bruker jeg lite tid på. Men så er også jeg av den typen som ikke bryr meg om Limited Edition/Special Edition-utgaver heller.

Skrevet
Jeg synes det er litt kjedelig at spill kommer ut som classic/platinum/best buy etc. etter at de originale opplagene med originale covere er solgt ut. Jeg får liksom følelsen av at jeg har kjøpt en "mindreverdig" utgave av et spill og det blir ikke like flott å samle på som den utgaven med det vanlige originalcoveret.

Det er jo akkurat det motsatte. Du får som regel samme spill, ofte med litt mer i tillegg: patchet versjon, ekstra baner/våpen/osv.

Bare for å ta et tilfeldig eksempel, Best Buy-versjon av Thief 3 er allerede patchet til 1.1.

Så hvis jeg ser et spill som jeg har lyst på både i "vanlig" og Classic-versjon tviler jeg ikke et øyeblikk og velger sistnevnte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...