Gå til innhold

spørsmål angående DIABLO SERIEN?


Anbefalte innlegg

1.Diablo 1 er mye dårligere enn Diablo 2. Dårligere grafikk, kan ikke løpe, ingen som spiller det online.

 

2. Diablo 2 Lord Of Destruction

 

3. Du kan spille single player, men du får ikke samma feelingen som online. På tallent treet kan du velge tallents som hjelper andre tallents med damage osv bare på online gaming. Mye enklere å skaffe items online siden items ikke blir soulbound og da kan du trade ALLE items!

 

4. På wow er items soulbound når du har brukt dem og noen er bind when picked up, så du kanke trade items, mens på diablo 2 så kan du trade så mye du vil og det er det som er så koselig. Du slipper også å spille 10 timer i døgnet for å få gear. Holder med et par timer på diablo 2.

 

5. Multiplayer, på grunn av trading siden det er så koselig og enklere å skaffe gear siden folk trenger ting du finner og du trenger ting dem finner, men det er en ting som er litt dårlig med multiplayer og det er at mappet endres for hvert game du joiner, men på single player så har du et map som du explorer på characteren du spiller på, på multiplayer resettes den og du får et helt annerledes map.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Angående siste brettet i Diablo og hvorfor det ble for dumt:

Her har jeg gått ned i kirken, denget løs på alt som bevegeg seg og endelig kommet frem til selveste Diablo, og hva møter jeg? Advokater? (advocates, riktignok, men hallo.) Ble jeg nettopp saksøkt av Djevelen? :lol:

"Advocate" betyr ikke nødvendigvis "advokat" i bostavelig forstand. Det kan også brukes om noen som taler i favør av noens sak i en ikke-rettslig forstand. I dette tilfellet kan de altså ses på som Diablos talsmenn.

 

M.t.p. Blizzards kjente sans for humor er det nok helt med vilje at de kallte dem nettopp det ;)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Satte meg i dag til å spille Diablo 1. Syntes der er morsomt , men jeg lurer på hva alle de forskjellige attributes betyr for noe

 

Strengt

Dexertsi

Magic

Vitality

 

Jeg har begynnt å spille sorcerer og lurer da på hva alle disse forskjellige skillsene forbedrer og hva jeg skal fokusere på

 

Noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar
Satte meg i dag til å spille Diablo 1. Syntes der er morsomt , men jeg lurer på hva alle de forskjellige attributes betyr for noe

 

Strengt

Dexertsi

Magic

Vitality

 

Jeg har begynnt å spille sorcerer og lurer da på hva alle disse forskjellige skillsene forbedrer og hva jeg skal fokusere på

 

Noen som kan hjelpe??

 

hm etter som jeg husker, strenght =nok til og bruke gear dex=urørt vitality = 100 eller deromkring resten i magic for manshield...tatt fra hukommelsen :p så ta det med ei klype salt :)

Lenke til kommentar

Strength: Dette er atributten som er viktigast for krigaren. Jo meir styrke du har, jo meir skade gjer du med nærkampvåpen. Den er og kritisk når det gjeld kva utstyr ein kan bruke.

 

Dexterity = Dette er atributten som er viktigast for ein som spelar Rogue. Jo meir Dexterity du har, jo meir Armor får du, det påvirkar og Chance to hit, i tillegg til at den er kritisk for å kunne bruke utstyr (spesielt bogar).

 

Vitality = Som Sorceror treng ikkje du denne atributten. Berre "hold ut" til du får formelen Mana Shield (denne gjer at skade går på Mana, og ikkje på Health), so ordnar resten seg sjølv;) Vitality påverkar kor mykje helse du har (hit points)

 

Magic= Som Sorceror er det her du bør ha 90% av attributtane dine. Jo meir Magic du har, jo meir mana får du. Den er og viktig med tanke på at ein treng høg Magic for å lese bøker for å få mektigare formlar. I tillegg treng ein ofte Magic for å bruke stavar.

Lenke til kommentar

Jeg starta å spille diablo 2 for første gang for tre dager siden. Spiller over battlenet sammen med en kompis og broren hans, fullførte vel alle acts på normal vanskelighetsgrad iløpet av 3 dager (ca 5 timer hver dag spilt :p)

 

Veldig morsomt spill! Anbefales spesielt om du har noen å spille sammen med, enda bedre om de har spilt det før og kan hjelpe deg i gang

Lenke til kommentar

Når det gjelder stats er det bare å tenke logisk.

 

Strength = Styrke. Det betyr hvor sterk du er (hvor hardt du slår), hvor mye juling du tåler, hvor tung rustning du kan ha osv.

 

Dexterity = Smidighet. Du er ikke så sterk, så du slår svakere, tåler mindre juling, blir fort sliten av å bære rustning og så videre. Men nettopp fordi du ikke har så tung rustning beveger du deg mye raskere, så du kan lettere dukke unna slagene til fiendene, angripe svake punkt og så videre. I tillegg er det viktig å huske på at amazonen må kunne løfte buen og skyte presist svært raskt, så det er svært viktig for henne å ha høy Dex om du i hovedsak bruker pil og bue. Styrke er lite viktig med mindre du heller går for spyd. (logisk, siden du fysisk kaster spydene).

 

Magic = Magi. Sier seg vel selv. Jo høyere tall, jo mer magi kan du bruke.

 

Vitality = Helse. Jo mer helse, jo mer tåler du.

 

Som en liten oppsummering:

 

* Går du ofte i nærkamp med sverd, øks osv (barbar, paladin osv) bør du gå for ren styrke og helse. Husk også at en paladin trenger mye mer magi enn for eksempel en barbar, skjønt det avhenger litt av hvilke skills du bruker. En god del kan også "rettes opp" med diverse utstyr. Jeg hadde for eksempel en barbar med svært lite magi og brukte opp alt sammen med to av de virvelvind greiene. Det morsomme var at jeg hadde to økser som begge gav meg magi tilbake for hver fiende jeg drepte, så de fylte opp magien nesten hele tiden.

 

* Er du en amazone med pil og bue bør du satse mye på smidighet (dex), og sate sekundært på helse og magi. Magi er normalt viktigst da du trenger den for å bruke skills, og med litt taktikk blir du ikke så ofte skadet av vanlige fiender. Likevel er helse svært viktig da det senere i spillet kommer farlige fiender, i tillegg til bossene så klart.

 

* Bruker du oftest magi (sorceress, necro osv) er magi det absolutt viktigste, men ikke glem helse og smidighet i den rekkefølgen.

 

I Diablo 1 har vi bare tre klasser, men systemet er det samme. Jo mer armor du har, jo tregere beveger du deg og jo mindre smidighet trenger du.

 

Håper det hjelper. Og for øvrig vil jeg anbefale å lese Diablo: The Sin War trilogien om du vil lære å kjenne Diablo-universet. Bøkene foregår tre tusen år før selve spillene, så det er klart det er en god del forskjeller. Dette igjen gjør at de er mer "frittstående" enn bøker basert direkte på spill og føles mer som en egen historie som tilfeldigvis er satt i Diablo-universet. Selv leste jeg den første boken mer eller mindre i strekk og har bestilt de to neste. :)

Lenke til kommentar
man kan spille singleplayer, så derretter joine multiplayer, og fortsette akkurat der du slapp i SP.. og motsatt. :)

 

Shit. Det kunne ikke jeg, etter en del forsøk både før og etter jeg begynte. Derfor begynte jeg rett på multiplayer på grunnlag av tips fra en venn.

 

For D2:

 

Single player characters kan spilles på "open battle net", på lan, eller direkte med venner over tcp/ip.

 

Multiplayer only er delt opp i ladder og non-ladder og kan ikke spilles i single-player. Characters på ladder blir flytta til non-ladder ved "ladder reset". Man kan ikke flytte fra non-ladder til ladder.

 

Du kan fint lage det et game med passord på ladder eller non-ladder og spille gjennom single player alene, så spille med andre etterhvert som man føler for det.

Endret av humblegar
Lenke til kommentar
Drop Hellfire. Går ikkje glipp av noko, etter mi meining.

 

Historie messig går man ikke glipp av noen verdens ting, om jeg ikke husker helt feil får man 2 ekstra levler, en etter 5-6 level og en 10-11? I tillegg får man noen ekstra items som jeg mener å huske var greie å ha.

 

Ettersom Diablo er et relativt kort spill, synes jeg det var morro med noen ekstra bosser.

 

Men smaken er som baken....

 

En ting til ehhh, er det noen som har spilt Diablo 1 med Hellfire expansion pakken, skal jeg begynne å spille spillet med denne installert eller ikke, altså hvis jeg spiller hellfire så får jeg oppleve alt i diablo 1 ++ quests eller?

 

Du kan bare starte med Hellfire ekspansjonpacken, trenger ikke runde D1 først uten.

 

Hvor fikk du tak i hellfire btw?

Lenke til kommentar
Angående siste brettet i Diablo og hvorfor det ble for dumt:

Her har jeg gått ned i kirken, denget løs på alt som bevegeg seg og endelig kommet frem til selveste Diablo, og hva møter jeg? Advokater? (advocates, riktignok, men hallo.) Ble jeg nettopp saksøkt av Djevelen? :lol:

Kan jo være greit å slå opp begreper man ikke forstår før man bestemmer seg for at noe er for dumt :) Som noen allerede har nevnt så har ordet flere betydninger. Det betyr ikke kun advokat som i yrket advokat. Forøvrig er det noe som heter advocatus diaboli, the devils advocate eller djevelens advokat. Og da er det ikke stor-herlig straff (tor-erling staff) det er snakk om.

Lenke til kommentar
snip

Jeg ville ha glemt alt denne personen har skrevet når det gjelder å bygge en figur i D2LoD

Strength (styrke): vanlig praksis er å gi figuren din så mye styrke til å utstyre ham/hun med den tyngste delen av utstyret, eneste untaket er titan barbarians.

Dexterity (smidighet/presisjon): noe utstyr har dexterity minste krav for å bruke det, men mest vanlig er nok for maksimum block, et unntak er glass cannon amazons.

Vitality (liv): her er de mest vanlig å legge resten av stat poengene

mana (?): De fleste spanderer ikke et eneste stat poeng her, eneste unntak er ES sorceress som bruker mana som en form for liv.

 

hvis det er en spesiell "build" du lurer på så burde du registrere deg på Dii.net og lese noen guides der.

 

ps. for unnskylde for den elendige Norsken)

 

- D.J.

 

Pressekonferanse på WWI imorgen og slik det ser ut til så vil de annonsere et nytt spill.

Endret av DjSlayer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...