Gå til innhold

BK: Min pene lillesøster


_ART_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pen modell. Vet ikke om jeg likte lyset.

Tredje bilde var best etter min mening, dog kunne det vært litt mer dramatisk lyssetting.

Jeg tok meg friheten til å prøve litt selv med curves + en liten crop, håper det er ok med deg. Si fra hvis du vil jeg skal ta bort bildet.

 

post-87902-1214336336_thumb.jpg

Lenke til kommentar

hei!

 

greie bilder du har tatt. fin komp., men ikke topp lysoppsett.

har derfor også tatt meg friheten til å fixe litt på bildet ditt, med en teknikk (gaussian blur som overlay+diffuse glow) som mange synes er oppbrukt. men valgte den likevel til bildet.

 

så her er det;post-161157-1214338374_thumb.jpg

 

og også bare si i fra viss jeg skal fjerne bildet eller hele innlegget.

Lenke til kommentar

Hvis du åpner alle 3 versjonene; din, min og heggstad sin ved siden av hverandre vil du se forskjell.

Dog syns jeg ikke hun burde hatt overlay effekt i ansiktet. Det tok bort mye av øynene, som etter min mening er det som gjør bildet bra. Ellers kunne den effekten passet. Effekten ser jo grei ut på skjorte-tingen hennes.

 

Ang. lyset.

Første bilde blir for mørkt i ansiktet. Andre blir for lyst over alt, bortsett fra ansiktet. Tredje får bakgrunnen mye oppmerksomhet pga utsnittet, da blir det for lyst i bakgrunnen. Fjerde bilde ser egentlig greiest ut selvom bakgrunnen er for fremtredende, men det er verken fugl eller fisk når det kommer til motivet. Det blir vanskelig å sette ord på det, men det at hun ser rett opp, og når det åpenbart er et portrett mister man kontakten med henne.

Kanskje en slags overlay glow effekt hadde passet bedre i det bilde, for å gi det en slags "dreamy" effekt...jeg vet ikke. Men slik det er nå blir det litt uinteressant.

 

Jeg tror bare det er snakk om å plassere lysene bedre.

 

Ellers setter jeg pris på bildene dine. Jeg lærer av det også..

Lenke til kommentar

Tror kanskje at du ser litt annerledes på bildene enn det jeg gjør. Det første bildet skal være preget av den store skyggen i ansiktet hennes. Lysglimtet i all skyggen er ikke planlagt, men jeg liker at den er der. Det samme gjelder det grønne bladet.

 

I bilde to ville jeg ha blitslyset til å imitere en dus kveldssol. Jeg prøvde meg frem for å belyse ansiktet hennes, men det ble kunstig at lyset kom fra "feil" side

Lenke til kommentar

Dere kunne godt spandert på å stryke bunadskjorta. Den har en del skjemmende skrukker.

 

Mulig ddet er min skjerm, men jeg synes kontrastene er i største laget her. Deler av skjorta er utbrent, eller på grensa til utbrent (har ikke giddet å sjekke), samtidig som bakgrunnen blir i mørkeste laget.

 

Så jeg får en følesle av at du har dradd ganske hardt i spakene. Det gjør det vanskelig å si noe vettug om lyssettinga.

Lenke til kommentar

Jess, prøver meg på nytt. Dog ikke en av eksponeringene som er presentert over, men tatt i samme setting. Hensikten er å vise lys/skyggespillet i ansiktet hennes. Jeg ser at de tidligere bildene var redigert for hardt og toner det ned flere hakk.

 

Sånn på siden: Jeg kjenner at jeg får stadig mer lyst på en kalibrert skjerm når jeg nå dypper tærne på grenseland mellom lys og skygge. Det skal ikke mye til før uttrykket i bildet blir dramatisk forandret.

post-90411-1214422115_thumb.jpg

Endret av _ART_
Lenke til kommentar

Tror ikke jeg skal gå veldig inn i poseringer osv. Siden det er ganske enkelt slik det er nå, og forsåvidt greit.

 

Men du nevner at du vil ha en kveldsol - kanskje litt mere varme i bildene ville ha hjulpet?

 

Ønsker meg også mere lys i ansiktet, vil du ha kveldsol er det beste å vente til den kommer, så kan du evt. bruke blitz med lang lukker. så får du kveldstonene + kontroll over lyset ?

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg skal gå veldig inn i poseringer osv. Siden det er ganske enkelt slik det er nå, og forsåvidt greit.

 

Men du nevner at du vil ha en kveldsol - kanskje litt mere varme i bildene ville ha hjulpet?

 

Ønsker meg også mere lys i ansiktet, vil du ha kveldsol er det beste å vente til den kommer, så kan du evt. bruke blitz med lang lukker. så får du kveldstonene + kontroll over lyset ?

 

Det har seg slik at jeg bor i Nord Norge. Dersom jeg må vente på sola blir det nok lite fotografering i tiden fremover :whistle:

 

Hvordan ville du som en relativt erfaren portrettfotograf ha løst denne settingen? Tenker på både positur, lys og etterbehandling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...