Gå til innhold

Innovatek HD-O-Matic


Anbefalte innlegg

Noe Espen nevnte i testen, men kanskje ikke fikk klart nok fram, er at harddiskene på grunn av denne kjølingen kan støydempes skikkelig. De er ikke lenger avhengig av noen luftsirkulasjon, så man kan tette til både diskene og omkringliggende viftehull uten å risikere overopphetede disker. Med støydemping som en stadig stigende prioritet er dette en betydelig fordel.

 

OOoooåååå Men tett nå ikke til de små hullene !!! :woot::woot::woot:

Jommen skal man ha tenkt seg om før man bruker tastaturet!!! :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noe Espen nevnte i testen, men kanskje ikke fikk klart nok fram, er at harddiskene på grunn av denne kjølingen kan støydempes skikkelig. De er ikke lenger avhengig av noen luftsirkulasjon, så man kan tette til både diskene og omkringliggende viftehull uten å risikere overopphetede disker. Med støydemping som en stadig stigende prioritet er dette en betydelig fordel.

 

OOoooåååå Men tett nå ikke til de små hullene !!! :woot::woot::woot:

Jommen skal man ha tenkt seg om før man bruker tastaturet!!! :lol::lol::lol:

 

Hvilke små hull ??

Lenke til kommentar
Noe Espen nevnte i testen, men kanskje ikke fikk klart nok fram, er at harddiskene på grunn av denne kjølingen kan støydempes skikkelig. De er ikke lenger avhengig av noen luftsirkulasjon, så man kan tette til både diskene og omkringliggende viftehull uten å risikere overopphetede disker. Med støydemping som en stadig stigende prioritet er dette en betydelig fordel.

 

OOoooåååå Men tett nå ikke til de små hullene !!! :woot::woot::woot:

Jommen skal man ha tenkt seg om før man bruker tastaturet!!! :lol::lol::lol:

 

Hvilke små hull ??

De små hullene på hardisken hvor det står "DO NOT COVER THIS HOLE" :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar

Er det noen termofysikere her? Jeg prøvde å regne litt på det i går, men fant ut at det var gått i glemmeboken. (Hondaen skulle vært her).

 

Er det noen som kan finne ut hvor mange Watt en hd produserer, og hvor varm den vil bli i 5'C lufttemperatur i forhold til hvor varm den vil bli vannkjølt med 400l/h 20'C vann.

Lenke til kommentar

Jeg så jo da at det i testen var skrevet at dere brukte en digital doc5, det skal jo sies at ikke alle har midler til å skaffe seg en slik. Jeg skulle formulert spørsmålet mitt annerledes så det ble klart at jeg egentlig ville ha et tips til hvordan jeg kan måle hdd temp.

Det må da finnes et program eller noe slikt som kan ta temp?

Regner ikke med å måtte bruke et termometer :>

Lenke til kommentar

btw. jeg har tre seagate barracuda IV/V nå i pc'n alle tre blir kjølt av en meget stille vifte og de holder 30c. IBM 120GXP disken som jeg ikke har kjøling på holder 40-45c (målt med S.M.A.R.T. temperaturer)

I denne testen ble temperaturen målt på utsiden av disken (har oppdatert artikkelen med den informasjonen). De innebygde sensorene viser alltid lave temperaturer og jeg mener det ikke blir riktig å bruke de dataene.

Lenke til kommentar

de målte temperaturen på sidene (ved vannblokkene???), ikke inne i disken (der hvor det er relevant å vite temperaturen.

 

Personlig så vil jeg gjerne vite om temperaturen ble målt rett ved der hvor vannet gikk forbi (siden det er der disken blir kaldest).

 

Sånn sett ville jeg målt tempen på toppen av disken (ikke rett over, men litt ut mot siden) for å få frem et mer korrekt bilde av temperaturen, but hey, that's just me!

Lenke til kommentar
sveinsel har mottatt en advarsel for spamming av forumet, og vil bli utestengt dersom det gjentar seg. Dette gjelder for alle andre som "har det moro" på forumet og spammer i vei. Husk på retningslinjene!

Hr. Daglig leder / student !!!

Dette tar jeg meget alvorlig, siden retningslinjene ender opp med søksmål og utestengelse fra nettet. Daglig leder MÅ kjenne retningslinjene sine selv, villfarne debatanter får man heller holde unnskyldt. Jeg vet ikke hvorfor dette utspillet kommer, men"synser" at siden inlegget ditt rett før var ganske "normalt", så var det BEVISET (skulle tro ar jeg stod i en standrett) på at det er uhedig å dekke til hardiskene som får begeret til å flyte over.

Hvis det derimot er at jeg svarer på mine egne innlegg som er motivet, så er det tillatt så lenge man tilfører saken noe. Og det er BEVIST (siden allt skal bevises her).

At "testen" som dette oppstyret bunner seg i -- ikke har noe med overklokkng å gjøre kan jeg også "BEVISE" : Det er ikke tatt en eneste fattigslig YTELSETEST hverken før eller etter monteting av angjeldende utstyr (kun desse tvilsomme tempraturmålingene og lytteprøvene).

Hvis du syns at jeg skravler for mye i FORUMET så vi jeg påpeke at jeg har 0.06 innlegg pr. dag, mens vi andre har måttet komme oss forbi dine 4,4 i over et år nå (så er det også BEVIST hvem som spammer) (så, det er ikke ofte jeg reagerer).

 

Jeg tar advarselene dine som ren MOBBING som du også har bedrevet i flere av dine 1867 inlegg. Jeg gidder ikke å kopiere over fra utsagnene dine for å BEVISE det også. Du bør se på dem selv!

Man vet at andre steder så er tonen ("har det moro") til daglig leder utslagsgivende for alle de andre.

 

Så vil jeg ha en uskyldning for mobbingen med CapsLock nede.!!!

Ingen flere etterslenger, og vel møtt (noe roligere) i andre strenger.

 

Denne gangen klistrer jeg ikke opp et eneste gult fjes --for sikkerhets skyld--.

Lenke til kommentar

Pisspreik!!!! Ja der var det sagt.....

 

Det er kanskje en grunn til at du kun har 49 inlegg(?), ikke at jeg har tid til å skjekke hvor seriøs dine andre innlegg har vært, men ut i fra det inntrykk jeg akkurat har fått av deg så er de sikkert ikke mye bedre.

 

Ang. retningslinjene er jeg enig:

 

utdrag:

 

§1. "Brukeren av forumet bes om å holde en høflig tone (...)"

 

§2. "Hold dere til temaet i tråden. (...) Frekvent feilposting fra samme bruker kan føre til utestengelse."

 

§8. "Respekter dine moderatorer.(...)"

 

§10. "Moderatorer kan stenge tråder og utestenge brukere for grunner som ikke står i retningslinjene, forutsatt at tilfellet er grovt og minst to moderatorer er enige. I slike tilfeller gis en begrunnelse for stengningen av moderatoren som foretar denne."

 

§11. "(...)Gjentatte brudd på retningslinjene, samt spesielle enkelttilfeller, kan medføre permanent utestenging.(...)"

 

Dine innlegg er ikke særlig imponerende, det må jeg si. Dårlig språk og rotete. De viser også tegn på litt "barnehage-mentalitet" spør du meg (but hey that's just me!)

 

Du har også bidratt til at denne tråden har sporet av flere ganger og ikke gitt noe konstruktivt til den.

 

Er ikke det USERIØST så vet ikke jeg - slikt burde ført til bruk av §12. (men jeg regner med at moderatorene ikke gjør som jeg sier akkurat der)

Lenke til kommentar
Pisspreik!!!! Ja der var det sagt.....

 

Det er kanskje en grunn til at du kun har 49 inlegg(?), ikke at jeg har tid til å skjekke hvor seriøs dine andre innlegg har vært, men ut i fra det inntrykk jeg akkurat har fått av deg så er de sikkert ikke mye bedre.

Dine innlegg er ikke særlig imponerende, det må jeg si. Dårlig språk og rotete. De viser også tegn på litt "barnehage-mentalitet" spør du meg (but hey that's just me!)

Ang. retningslinjene er jeg enig:

utdrag:

§1. "Brukeren av forumet bes om å holde en høflig tone (...)"

§2. "Hold dere til temaet i tråden. (...) Frekvent feilposting fra samme bruker kan føre til utestengelse."

Hvor er moderatorene nå da? Når det MOBBES, og når det haseleres med retningslinjene fra en som oppgir sånn trivlig bosted ??.

Skulle hatt en link til retningslinjer for moderatorer!

Ordtak: Det hjertet er fyllt av, renner munnen over av!

Lenke til kommentar

Sveinsel; Du strir tydeligvis med ett eller annet problem. Hvilket skal jeg ikke våge meg på å definere, men det aner meg at ett eller annet er litt "skjevt"?

 

Jeg synes du skal roe deg ned litt nå. Det fører ingensteds hen å nærmest skyte vilt rundt seg, som du langt påvei gjør.

Og fortsetter du slik, så vet du jo utmerket godt hvordan det ender!

 

Fremsatt i et fattig forsøk på å gyte olje på sjøen.

 

Og kan jo avslutte med et passende ordtak;

"Vær mot andre, som du selv ønsker at de er mot deg".............

 

Tenk over det, neste gang du føler trang til å "lade kanonen".

Lenke til kommentar

La merke til det med temperaturforskjellene på IV og V. Jeg vet ikke hvordan barracuda IV ser ut, men på min V så er den delen av disken du fester disken med, ikke i direkte kontakt med resten av disken (gummibelagt for å dempe støy). Vil ikke dette dermed påvirke en kjøleløsning som kun kjøler på sidene i negativ grad? Dermed gjør jo ikke plansliping fra eller til alt for mye.

Lenke til kommentar
Sveinsel; Du strir tydeligvis med ett eller annet problem. Hvilket skal jeg ikke våge meg på å definere, men det aner meg at ett eller annet er litt "skjevt"?

 

Jeg synes du skal roe deg ned litt nå. Det fører ingensteds hen å nærmest skyte vilt rundt seg, som du langt påvei gjør.

Og fortsetter du slik, så vet du jo utmerket godt hvordan det ender!

 

Fremsatt i et fattig forsøk på å gyte olje på sjøen.

 

Og kan jo avslutte med et passende ordtak;  

"Vær mot andre, som du selv ønsker at de er mot deg".............  

 

Tenk over det, neste gang du føler trang til å "lade kanonen".

 

"Du skal gjøre mot andre, som du vil at andre skal gjøre mot deg", det er hvertfall den gyldne regel, om jeg ikke husker feil :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...