Gå til innhold

Utstyr til enkelt hjemmestudio


Anbefalte innlegg

Jeg er i ferd med å kjøpe utstyr til et enkelt hjemmestudio. Bakgrunnstativ og bakgrunner er på vei. Som lyskilde vil jeg foreløpig benytte de blitsene jeg allerede har. Til disse vil jeg trenge stativer og paraplyer/softbokser, men jeg har problemer med å finne noe til en fornuftig pris. Er det noen som har anbefalinger på slikt utstyr. Jeg vil tro at det ikke er nødvendig å kjøpe dyrt på et enkelt lysstativ, derfor har jeg forsøkt å finne noe på ebay, uten resultat sålangt. Jeg kunne såklart kjøpt et billig kamerastativ, men det hadde vært kjekt å ha mulighet for en paraplyholder på stativet, noe jeg ikke vil ha mulighet til på et vanlig kamerastativ.

 

Et annet spørsmål er om paraply eller softboks er å foretrekke?

 

Inspirasjon til studioet har jeg fått fra:

A poor man's studio with 3 wireless flashes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har shoppet litt rundt på ebay, men jeg tror prisen på dette settet ikke ligger mye tilbake for det jeg har betalt:

 

http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iID=3145470

 

De har også et enda enklere sett. Nå ser det ikke ut til at det følger med paraplyholder her, men det er lett og rimelig å finne på ebay.

 

Softboks med studioblits er bedre.

 

Men som du sier er de langt dyrere, tar mer plass, og det er ikke så enkelt å rigge opp. I tillegg krever softbox mer lys, så jeg har aldri sett noen bruke stor softboks på vanlige blitzer.

 

Det finnes også paraplyer med softbokseffekt, men det blir ikke like bra som softboks. Sjekk kaffebrus.com, så har de noen der.

 

Selv bruker jeg hvite paraplyer, der jeg kan ta av et svart yttertrekk (med blank innside) og skyte blitzen gjennom paraplyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...