Gå til innhold

Ufine kunder på resturant!


Anbefalte innlegg

Nei, jeg har en ganske god hukommelse. Jeg bryr meg absolutt ikke om du kommer tilbake eller ikke. Men det er folk som kommer tilbake. Jeg bryr meg ikke! Men jeg husker at de har vært her før og kommer tilbake. So what?

Du har ikke vurdert å skifte jobb til noe du kanskje har en mer kompatibel innstilling til?

 

Nah...får jo jævlig mye drinks. :p

 

Joda...har signert kontrakt med kommunen. Skal jobbe som vikar. :) I tillegg til restauranten.

 

Kanskje like greit. I kommunen trenger du kanskje ikke forholde deg direkte til kundene, noe som etter postene dine å dømme er å foretrekke.

 

Joda faktisk.. skal stå i skranken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis maten ble laget dagen før, så er det faktisk ikke umulig at retten ikke smakte henne. Jeg kjenner fort om noe er laget dagen før for så å bli varmet opp. Det er mange tegn på akkurat det. Grønnsakene er ikke lenger crispy, kjøttet blir seigt osv. Hvis du forventer fersk mat og får mat som er laget dagen før så kan jeg faktisk forstå at man reagerer også, men det er uansett ingen unnskyldning for å oppføre seg sånn. Briter er jo vanligvis veldig høflige, men du har drittsekker over alt. I dette tilfellet så virker det nesten som at hun faktisk ikke var sulten, noe hun også sa(?), men ikke forsto hvor lite sulten hun egentlig var.

 

Det er ikke ferdig mat. Altså ikke kokt. Småretten ble satt sammen dagen før, men ikke kokt. Åltså...f.eks. du lager deigen nå, og lager kaken i morgen. Sånn...Ikke sånn varme opp mat. Nope! Aldri! Never! Helt 100% ferskt!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takker for alle svar og diskusjon.

 

Har lært meg "how to handle" ufine kunder. Gi et stort uskyldig smil eller vis store og litt tårevåte øyner, det funker alltid...på meg iallfall. 8D

 

Har et meget stort ønske til moderatorer: Kan dere rett og slett slette tråden?

På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar

Vi andre har jo bidratt med 95% av tråden, du kan ikke forvente at den skal slettes da...

Jeg sprekker av sinne!

 

Med mine over 10 års erfaringer i "restaurant" som både kasserer og servitør, har jeg møtt på mange ufine, problemfulle og kresne restaurantkunder.

 

Nylig stakk en kunde fra regningen. Kunden kom inn, satt seg, bestilte og spiste. Idet jeg snudde meg vekk stakk kunden så fort at ingen la merke til det. 80kr. Er man så ufattelig fattig at man ikke engang kan betale 80kr?!

 

Et par uker siden var det to kunder som tydeligvis var gode venninner. De satt seg ned, bestilte det samme og spiste. Etter en stund betalte den ene kunden og sa at maten var nydelig, men den andre klagte og sa at maten var dårlig og nektet å betale. Kunden hadde bare tatt et par biter. Det endte at kunden nektet å betale og gikk. Jeg skjønner ingenting! Begge to spiste jo det samme!

 

Et par måneder siden var det også noe lignende som skjedde, og det endte med politi og anmeldelse. Men saken ble lagt ned fordi de ikke kunne finne noe straffbart. Ikke straffbart?! De nektet å betale!

 

Ellers så har det skjedd rampegutter som har prøvd å rane med en liten kniv, men stakk av fordi de fant ut at kjøkkenkniven som kokken kom ut med var større.

 

Hvofor gjør folk sånt?! Er man virkelig så ufattelig lutfattig at man må stikke av fra regningen?

Er det sånn at hvis man ikke liker maten fordi din smaksans suger, så skal du ikke betale?

 

Det er ikke lett å lage mat som passer alles smak. Vi har alle har forskjellige smak på ting. Noen liker ikke cola mens andre elsker cola.

Derfor om maten er god eller ikke skal ikke dømmes utifra av én persons smak.

 

Noen liker sterkt krydret mat og vil derfor kanskje mene at maten ikke smaker noe fordi de spiser sterkt krydret mat til vanlig. Andre har kanskje en følsom smaksans og derfor synes at maten smaker sterkt.

Det betyr ikke at maten er dårlig fordi DU ikke liker maten! For det er andre som liker maten! Alle har sin måte å lage mat på og lager det utifra deres egen smak. Spesielt når det gjelder mat fra en annen kultur. Du kan ikke påstå at maten er dårlig når du selv ikke liker maten deres når du selv har en annen kultur.

Det handler om å respektere andres kulturer. Du kan da ikke forvente at all mat skal smake som kjøttkaker og pizza.

 

Om maten virkelig var dårlig, så skal det være bakterie i maten og man blir syk!

 

Hater drittkundene der ute!

Lenke til kommentar

Jeg gjør det! Det er og det var mitt problem!

 

Mitt problemstilling, dere gir råd. Problemet løst, takk for svar og hadet bra!

 

Mesteparten har vært unyttig shit helt til helt på slutten. Spytting i mat, gammel mat, skitten mat, hår i mat, drinks...helt totalt ikke hva jeg ville vite!

 

Jeg forventer som trådstarter i det minste at tråden stenges!

Lenke til kommentar

Mesteparten har vært unyttig shit helt til helt på slutten. Spytting i mat, gammel mat, skitten mat, hår i mat, drinks...helt totalt ikke hva jeg ville vite!

Har lest igjennom tråden.... nøye, at du påstår at det meste har vært unyttig shit er vel heller at du er en person som har vanskelig for å ta til seg kritikk for tilbakemeldingene du har fått har vært ganske logiske, ihvertfall med tanke på hva du selv skriver.

 

Husk at dette er ett diskusjonsforum med mange forskjellige typer medlemmer og her diskuteres det mye, folk som kommer her og tror de skal få betingelsesløs sympati og medhold av andre brukere må nok tro om igjen.

 

Så før man poster noe så er det kanskje lurt å tenke seg om, kanskje saken faktisk har en annen side enn den du ser selv når du står ved siden av uhøflig/sur kunde.

 

Å "ha rett" og "få rett" er ikke alltid det samme, det at kunden alltid har rett betyr ikke at det ikke finnes uhøflige kunder. Det som menes er at alle skal uansett behandles likt og på en måte som skaper minst mulig forstyrrelser til de andre kundene. Det vil si at selv om de ikke "har rett" skal de "få rett"....

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

-.- hvorfor så jævlig vanskelig å forstå at jeg vil har tråden slettet eller stengt?!

 

Kanskje jeg er en person som har vanskelig for å ta til seg kritikk for tilbakemeldingene!

og har en annen oppfatning av ting.

 

 

Jeg vil ikke diskutere mer om dette.

 

Drittkunder sier jeg bare!

Lenke til kommentar

Det er ikkje tillatt å fjerne sine innlegg, dette står i retningslinjene:

Ved å skrive innlegg på forumet gir du Hardware Online AS og/eller søsternettsteder en evigvarende rett til å bruke innlegget slik de ønsker på sine sider/søstersider, så lenge det blir angitt opphavsperson og opphavssted til innlegget. Du kan ikke redigere innlegg på en måte som ødelegger konteksten i en tråd, dette inkluderer å redigere bort hele innlegget.

Sidan tråden handler så mykje om trådstarter skal eg stenge tråden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...