Gå til innhold

Ufine kunder på resturant!


Anbefalte innlegg

Jeg sprekker av sinne!

 

Med mine over 10 års erfaringer i "restaurant" som både kasserer og servitør, har jeg møtt på mange ufine, problemfulle og kresne restaurantkunder.

 

Nylig stakk en kunde fra regningen. Kunden kom inn, satt seg, bestilte og spiste. Idet jeg snudde meg vekk stakk kunden så fort at ingen la merke til det. 80kr. Er man så ufattelig fattig at man ikke engang kan betale 80kr?!

 

Et par uker siden var det to kunder som tydeligvis var gode venninner. De satt seg ned, bestilte det samme og spiste. Etter en stund betalte den ene kunden og sa at maten var nydelig, men den andre klagte og sa at maten var dårlig og nektet å betale. Kunden hadde bare tatt et par biter. Det endte at kunden nektet å betale og gikk. Jeg skjønner ingenting! Begge to spiste jo det samme!

 

Et par måneder siden var det også noe lignende som skjedde, og det endte med politi og anmeldelse. Men saken ble lagt ned fordi de ikke kunne finne noe straffbart. Ikke straffbart?! De nektet å betale!

 

Ellers så har det skjedd rampegutter som har prøvd å rane med en liten kniv, men stakk av fordi de fant ut at kjøkkenkniven som kokken kom ut med var større.

 

Hvofor gjør folk sånt?! Er man virkelig så ufattelig lutfattig at man må stikke av fra regningen?

Er det sånn at hvis man ikke liker maten fordi din smaksans suger, så skal du ikke betale?

 

Det er ikke lett å lage mat som passer alles smak. Vi har alle har forskjellige smak på ting. Noen liker ikke cola mens andre elsker cola.

Derfor om maten er god eller ikke skal ikke dømmes utifra av én persons smak.

 

Noen liker sterkt krydret mat og vil derfor kanskje mene at maten ikke smaker noe fordi de spiser sterkt krydret mat til vanlig. Andre har kanskje en følsom smaksans og derfor synes at maten smaker sterkt.

Det betyr ikke at maten er dårlig fordi DU ikke liker maten! For det er andre som liker maten! Alle har sin måte å lage mat på og lager det utifra deres egen smak. Spesielt når det gjelder mat fra en annen kultur. Du kan ikke påstå at maten er dårlig når du selv ikke liker maten deres når du selv har en annen kultur.

Det handler om å respektere andres kulturer. Du kan da ikke forvente at all mat skal smake som kjøttkaker og pizza.

 

Om maten virkelig var dårlig, så skal det være bakterie i maten og man blir syk!

 

Hater drittkundene der ute!

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere anmeldte en kunde fordi hun ikke likte maten og ikke ville betale?

 

Jeg har ikke opplevd mat jeg ikke har likt på restaurant, men jeg vil tro at dersom jeg finner maten så fæl at jeg ikke klarer å spise den, vil jeg be om å slippe å betale. Og kanskje gå så langt å diskutere/krangle om det. Men jeg vil ikke gå fra regningen.

Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg har vel også opplevd at maten har smakt dynge. Men jeg er så høflig at jeg spiser opp uten å klage og betaler før jeg går. Men hver gang jeg er ute og spiser, får jeg lyst til å stikke av fra regninga, uansett hvordan det smaker. Men hadde selvsagt aldri hatt samvittighet til det.

Lenke til kommentar
Dere anmeldte en kunde fordi hun ikke likte maten og ikke ville betale?

 

Vel, det var politiets ide om det. De som ba oss anmelde dem. Politiet selv kunne ikke finne noe galt med maten de heller.

 

Hmm.. Jeg har vel også opplevd at maten har smakt dynge. Men jeg er så høflig at jeg spiser opp uten å klage og betaler før jeg går. Men hver gang jeg er ute og spiser, får jeg lyst til å stikke av fra regninga, uansett hvordan det smaker. Men hadde selvsagt aldri hatt samvittighet til det.

 

Man skal si ifra og se om å få laget ny mat til deg. Men når TO kunder spiser det samme og den ene var fornøyd og betalte, mens den andre klagte og stakk. DET er uakseltabelt.

Lenke til kommentar

Det jeg hater er folk som jobber i restaurantbransjen og ikke kan jobben sin.

 

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har bestilt biff, medium minus stekt for så å få en ihjelbanket pannekake som er helt gjennomstekt. Så ja, det har hendt at jeg har gitt klar beskjed til betjeningen om at dette ikke var det jeg bestilte for så å reise meg og forlate restauranten. Det er flere plasser her i byen som jeg aldri kommer til å sette min fot igjen, så dette går begge veier min venn.

Lenke til kommentar
Det jeg hater er folk som jobber i restaurantbransjen og ikke kan jobben sin.

 

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har bestilt biff, medium minus stekt for så å få en ihjelbanket pannekake som er helt gjennomstekt. Så ja, det har hendt at jeg har gitt klar beskjed til betjeningen om at dette ikke var det jeg bestilte for så å reise meg og forlate restauranten. Det er flere plasser her i byen som jeg aldri kommer til å sette min fot igjen, så dette går begge veier min venn.

 

Kanskje meningen biffen deres skal være sånn?

Endret av Valvildi
Lenke til kommentar
Det jeg hater er folk som jobber i restaurantbransjen og ikke kan jobben sin.

 

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har bestilt biff, medium minus stekt for så å få en ihjelbanket pannekake som er helt gjennomstekt. Så ja, det har hendt at jeg har gitt klar beskjed til betjeningen om at dette ikke var det jeg bestilte for så å reise meg og forlate restauranten. Det er flere plasser her i byen som jeg aldri kommer til å sette min fot igjen, så dette går begge veier min venn.

 

Kanskje meningen biffen deres skal være sånn?

 

Latterligste jeg har hørt i hele mitt liv. Biffen skal være slik kunden bestiller den. Vet du ikke hvordan du lager en medium minus biff så får du finne deg en annen hobby enn å steke biff - så enkelt er det. Du kan i det minste si: "Nei, her får du biffen banket i fillebiter og svidd, for det er sånn vi liker den. Ødelegge god mat på den måten.

Lenke til kommentar
Det jeg hater er folk som jobber i restaurantbransjen og ikke kan jobben sin.

 

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har bestilt biff, medium minus stekt for så å få en ihjelbanket pannekake som er helt gjennomstekt. Så ja, det har hendt at jeg har gitt klar beskjed til betjeningen om at dette ikke var det jeg bestilte for så å reise meg og forlate restauranten. Det er flere plasser her i byen som jeg aldri kommer til å sette min fot igjen, så dette går begge veier min venn.

 

Kanskje meningen biffen deres skal være sånn?

 

Latterligste jeg har hørt i hele mitt liv. Biffen skal være slik kunden bestiller den. Vet du ikke hvordan du lager en medium minus biff så får du finne deg en annen hobby enn å steke biff - så enkelt er det. Du kan i det minste si: "Nei, her får du biffen banket i fillebiter og svidd, for det er sånn vi liker den. Ødelegge god mat på den måten.

 

Naja, da er det kokken deres som ikke kan lage mat. Du har rett til å få ny mat.

Du snakker om norsk/europeisk mat, mat som du har kjennskap til og VET at den er dårlig. Men hos oss er det en annen kultur, hvor de fleste IKKE kjenner til maten.

Lenke til kommentar
Man går jo på resturant på eget ansvar, så man skal betale uansett smak..

Du har faktisk rettigheter, selv på restaurant. Om det ikke smaker som du har grunn til å forvente kan du reklamere på det. Personlig ville jeg synes det er smålig, men er det noe jeg har lært i løpet av årene på HW-forumene så er det at enkelte har alt for lite å finne på i hverdagen ;)

Lenke til kommentar
Naja, da er det kokken deres som ikke kan lage mat. Du har rett til å få ny mat.

Du snakker om norsk/europeisk mat, mat som du har kjennskap til og VET at den er dårlig. Men hos oss er det en annen kultur, hvor de fleste IKKE kjenner til maten.

 

Tør jeg spørre hvilken kultur det er snakk om og hvor dette eventuelt er, siden det er så eksotisk at de fleste ikke kjenner maten?

Lenke til kommentar
Naja, da er det kokken deres som ikke kan lage mat. Du har rett til å få ny mat.

Du snakker om norsk/europeisk mat, mat som du har kjennskap til og VET at den er dårlig. Men hos oss er det en annen kultur, hvor de fleste IKKE kjenner til maten.

 

Tør jeg spørre hvilken kultur det er snakk om og hvor dette eventuelt er, siden det er så eksotisk at de fleste ikke kjenner maten?

 

Greit, mange kjenner til maten, men uansett...ikke en del av deres egen kultur.

 

Det jeg opplever, la oss ta pizza som eksempel på en bestemt kultur, PIZZA er godt! Det vet alle. MEN, det finnes mange typer pizzaer i seg selv. De fleste ser på grandiosa som den originale, og deretter sammenligner dere grandiosa med f.eks. Big One. Selv om grandiosa og big one er pizza begge to, så har de hver sin smak og utseende.

Men de fleste kan mene at big one er dårlig fordi den ikke er som grandiosa. Big One er ikke dårlig fordi den ikke er som grandiosa og smaker annerledes! Både grandis og big one har sin måte å lage pizza på, derfor skal man ikke klage på sånt! Det er jo to forskjellige merker! Og forskjellige folk som lager dem og deres egne smak. Fordi du ikke liker big one betyr ikke at den er dårlig?!

Lenke til kommentar
Hater drittkundene der ute!

 

Gjør det ganske enkelt når jeg spiser ute;

 

Enten bestiller jeg kun mat jeg kjenner til, og er den ikke noe god på den resturanten spiser jeg noe annet neste gang eller lar være å dra dit igjen

Ellers så når jeg bestemmer meg for å prøve noe nytt og det ikke faller i smak presser jeg i meg så mye jeg "tåler" :p

 

Stikker aldri fra regninga og gir beskjed til personellet om hva jeg mener om mat/service :)

 

 

(lo bra godt om det med ungene da xD)

Lenke til kommentar
Hater drittkundene der ute!

 

Gjør det ganske enkelt når jeg spiser ute;

 

Enten bestiller jeg kun mat jeg kjenner til, og er den ikke noe god på den resturanten spiser jeg noe annet neste gang eller lar være å dra dit igjen

Ellers så når jeg bestemmer meg for å prøve noe nytt og det ikke faller i smak presser jeg i meg så mye jeg "tåler" :p

 

Stikker aldri fra regninga og gir beskjed til personellet om hva jeg mener om mat/service :)

 

 

(lo bra godt om det med ungene da xD)

 

Du virker som en fin restaurantkunde.

 

Naja...drittunger...så uvitende...sånt skjer.

 

Jada...det var ikke det verste... har hatt mye kamper med fyllikere, tyver og sånt. Har skjedd morsomme hendelser og, hvor en edru fyllik bestiller "iskremburger" med ekstra sjokolade.

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over å få uferdig/halvfrossen mat når jeg er ute å spiser.

Kelneren putter fingern i maten min for å sjekke om den virkelig er kald, og sender den tilbake til kjøkkenet. Også får jeg faen meg tilbake den samme kyllingen som kelnern har putta fingern sin oppi.

Da jeg sier fra om dette, og sier jeg vil gå, får jeg plutselig regningen i hånda, som de forventet at jeg skulle betale. Men jeg bare gikk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...