Gå til innhold

Test: Lian Li PC-P60


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til dere som ler av at dette kabinettet er "stilrent" Jeg er for så vidt enig i at dette kabinettet er det minst stilrene hittil utgitt fra Lian Li,men til sammenligning til de andre gamer kabinettene,så er da dette langt mer stilrent enn de andre.

 

Dessuten er Lian Li det absolutt beste innen kabinett,og kvalitet tvers igjennom,noe du ikke kan si om noen av de andre konkurrentene(Alt annet utenom Lian Li er å blir søppel)

 

Jeg har sverget til Lian Li i 3 år nå,og kommer aldri til å røre noen av de andre konkurrentene noensinne. Jeg har prøvd enn del forskjellige merker opp igjennom årene,og Lian Li er å blir det absolutt beste. Jeg får bare ikke sagt det ofte nok.

Lenke til kommentar
Til dere som ler av at dette kabinettet er "stilrent" Jeg er for så vidt enig i at dette kabinettet er det minst stilrene hittil utgitt fra Lian Li,men til sammenligning til de andre gamer kabinettene,så er da dette langt mer stilrent enn de andre.

 

Dessuten er Lian Li det absolutt beste innen kabinett,og kvalitet tvers igjennom,noe du ikke kan si om noen av de andre konkurrentene(Alt annet utenom Lian Li er å blir søppel)

 

Jeg har sverget til Lian Li i 3 år nå,og kommer aldri til å røre noen av de andre konkurrentene noensinne. Jeg har prøvd enn del forskjellige merker opp igjennom årene,og Lian Li er å blir det absolutt beste. Jeg får bare ikke sagt det ofte nok.

 

Tja, masse utstikkere og glorete ls vil jeg ikke kalle særlig stilrent kontra andre kabinetter, gaming eller ikke, selv om det finnes enda værre eksempler.

 

Forøvrig er påstanden din om Lian li ganske unyansert, de er dårlig på støy, bla pga de insisterer på å bruke tynn pinglete aluminium, og luftgjennomstrømingen er variabel, og kommer ikke opp mot feks Antec.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, du har selvfølgelig rett i at en del ting kan måles objektivt, som lydnivå, pris og kjøleegenskaper. Men når "folk" begynner å skrive at "alt annet enn Lian Li er søppel" eller om hva som er best av alle Lian Li's kabinetter og Stacker-serien, osv., så er det ikke objektive faktorer det siktes til - da er det smak.

Lenke til kommentar

Er det ikke bare bra de tør å "slå ut håret" en gang i mellom? Over tid forandrer smaken seg hos potensielle kjøpegrupper, så man bør ha noe "nytt" å by på i tillegg til det velkjente.

 

Et annet eksempel på frisk satsning (og samme chassis) er vel Armoursuit AMD/ATI Spider Edition

 

post-10740-1214243733_thumb.jpg

 

Toweret var visstnok i utgangspunktet kun ment som "show case" på Cebit-messen i våres, men p.g.a. stor interesse/oppmerksomhet bestemte man seg for å sette det i regulær produksjon, og er nå i salg. Det viser at de også lytter til hva som rører seg der ute, og kan ta raske avgjørelser.

Lenke til kommentar
Hehe, ser "Lian Li vs. alle andre" diskusjonen er i gang. Bare å gi opp folkens - kabinett er totalt smaksak, og det noen elsker, hater andre.

 

Kabinett har da mange objektive kriterier som kan måles? Jeg ser ihvertfall ikke på det som noen "total smakssak"

 

AtW

Det han kanskje burde si er vel det som ble demonstrert i det forrige innlegget du svarte på. Altså at LianLi er et merke med en herskare av totale fanboys som gjerne innrømmer at de har så stor grad av overbevisning (skylapper) at de aldri vil prøve noe annet igjen noen sinne. Da ligger det litt i kortene at det ikke nødvendigvis er objetive kriterier som ligger til grunn.

Men ja, det er jo også en smakssak, og jeg er i grunn ening med den som nevnte at design egentlig ikke bør gis karakter i en slik test. Gi karakter på egenskapene, også får det bli opp til den enkelte om man liker det eller ikke, og eventuelt om design, eller merket er viktigere enn egenskapene. :)

Lenke til kommentar

Tja, masse utstikkere og glorete ls vil jeg ikke kalle særlig stilrent kontra andre kabinetter, gaming eller ikke, selv om det finnes enda værre eksempler.

 

Forøvrig er påstanden din om Lian li ganske unyansert, de er dårlig på støy, bla pga de insisterer på å bruke tynn pinglete aluminium, og luftgjennomstrømingen er variabel, og kommer ikke opp mot feks Antec.

 

AtW

 

Nå sa jeg ikke at det var stilrent,men i forhold til andre kabinett i gamer klassen,så vil jeg påstå at dette har ett litt mindre glorete design. Vedrørende støy,og luftgjennomstrømingen er min erfaring med Lian Li meget god,men så har jeg aldri testet noen av de billigere kabinettene til Lian Li.

Endret av Lortsamler
Lenke til kommentar
Nå sa jeg ikke at det var stilrent,men i forhold til andre kabinett i gamer klassen,så vil jeg påstå at dette har ett litt mindre glorete design. Vedrørende støy,og luftgjennomstrømingen er min erfaring med Lian Li meget god,men så har jeg aldri testet noen av de billigere kabinettene til Lian Li.

 

Du sa det var langt mer stilrent enn andre gamingkabinetter, jeg sa at jeg ikke syntes det var særlig stilrent kontra andre gamingkabinetter. Mao så er jeg uenig i din påstanden om at det er stilrent i forhold til andre gamingkabinetter. Mao har jeg aldri sagt du sa det var stilrent, jeg tok direkte for meg påstanden du kom med.

 

Har du testet noen andre kabinetter enn Lian Li da? Jeg har et Lian Li kabinett til over 2k, det har de samme tynne kjipe alupltene som alle andre Lian-li-kabinett, og er ikke særlig bra med tanke på lyd. Luftgjennomstørmingen er variabel, men på mitt kabinett helt grei. Men de er sjelden i forkant med innovative løsninger på den fronten, som feks antec ofte er.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nå sa jeg ikke at det var stilrent,men i forhold til andre kabinett i gamer klassen,så vil jeg påstå at dette har ett litt mindre glorete design. Vedrørende støy,og luftgjennomstrømingen er min erfaring med Lian Li meget god,men så har jeg aldri testet noen av de billigere kabinettene til Lian Li.

 

Du sa det var langt mer stilrent enn andre gamingkabinetter, jeg sa at jeg ikke syntes det var særlig stilrent kontra andre gamingkabinetter. Mao så er jeg uenig i din påstanden om at det er stilrent i forhold til andre gamingkabinetter. Mao har jeg aldri sagt du sa det var stilrent, jeg tok direkte for meg påstanden du kom med.

 

Har du testet noen andre kabinetter enn Lian Li da? Jeg har et Lian Li kabinett til over 2k, det har de samme tynne kjipe alupltene som alle andre Lian-li-kabinett, og er ikke særlig bra med tanke på lyd. Luftgjennomstørmingen er variabel, men på mitt kabinett helt grei. Men de er sjelden i forkant med innovative løsninger på den fronten, som feks antec ofte er.

 

AtW

 

Ja,jeg har prøvd en del andre merker,blandt annet Coolermaster Wavemaster,og Stacker(sistnevnte var ganske bra) Chieftec, og en rekke andre merker(beklager,husker ikke flere i farta) Men jeg har faktisk aldri prøvd Antec må jeg innrømme,og ja,jeg syns Antec p182(tror jeg det het) virker veldig intr. At Lian Li har tynne sidevegger er riktig(og kan være litt irriterende vis subwoofer står alt for nærmt denne sideveggen) men bortsett fra det,har jeg ingenting å klage på vedrørende kjøling,støy,og ikke minst romslighet.

Lenke til kommentar

Lianli er bra kabinett stilrene men meget dyr. Har ekstremt fine løsninger på toppmodeller men alt er i aliminimum så det skrangler. De har aldri hatt noe bra vifte men då hadde de jo vore best på det meste :) Foretrekker chieftech kabinett for ingen rasling men liker antec sin gaming serie for kjøling har 1200 i fra antec og den kjøler bra. Men ser ikke ut, liker lian li mye bedre på design. Og chieftec er konge tjukke plater .

Lenke til kommentar

Nå er det vel designet som har vært Lian Li's store varemerke, og det er vel nettopp derfor så mange reagerer negativt på dette kabinettet siden det skiller seg voldsomt ut fra hva Lian Li tradisjonelt har pleid å lage.

 

Jeg synes de også skinner igjennom på byggekvalitet, og jeg har ennå ikke sett et Lian Li kabinett som ikke var gjennomført på det punktet. Eneste må være noe tynn aluminium i sidedørene på noen av de billige modellene, som også noen andre her nevner. Dette gjelder ikke for de dyrere modellene jeg har sett fordet. Jeg har i hvertfall aldri fått noen "billig" fornemmelse når jeg har hatt med Lian Li og gjøre, noe jeg fint har klart med diverse andre merker (bla P182).

 

Men jeg er helt enig i at Lian Li henger noe etter i hvertfall Antec på kjøleløsninger, og layout-messig så har Lian Li gjort noen merkelige ting på en del av kabinettene sine (bla mitt hvor det er veldig trangt rundt CPU-sokkelen!).

 

Jeg mener at man får det man betaler for design- og byggekvalitetsmessig (that's not even a word!) med Lian Li, men at hvis man er ute etter kjøling og god layout, så finnes det mange andre vel så gode (og billigere) merker på markedet.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Hehe, jeg er nok en av de eneste, men jeg likte kabinettet. Noen som veit om det finnes et nesten lignende kabinett uten dør?

Samme om det er lys eller ikke i det.

Må heller ikke være vindu. Kan ikke fordra vinduer siden jeg aldri orker å rydde opp i PCen.

Endret av privinius
Lenke til kommentar
Hehe, jeg er nok en av de eneste, men jeg likte kabinettet.

Det er ingen skam det, jeg er helt sikker på at du ikke er den eneste. Jeg nøyer meg bare med å konstatere at det er hva jeg oppfatter som mindre stilrent enn det jeg vanligvis forbinder med LianLi. Som jo forøvrig vanligvis grenser opp til kjedelig.

Smaken er som kjent forskjellig, og Simon Aldra er nok allerede godt igang med å spise opp sitt Chieftec Dragon miditower nå! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...