Gå til innhold

Leter etter liknende musikk, noen forslag? (Nightwish - The Islander)


Huginn

Anbefalte innlegg

Kom over Nightwish sin nye plate etter anbefaling fra en kamerat, og fant kjapt ut at sangen The Islander var en knall-låt. Nå har jeg lett over hele verdsveven etter liknende musikk, men jeg aner rett og slett ikke hva jeg egentlig leter etter. Vil vel anta at dette kanskje kan kategoriseres som folk-rock? Eller.. folk metal. Et eller annet sånt. Det første jeg tenker når jeg hører sangen er noe irsk folkemusikk.

 

Nå merker jeg at jeg begynner å nærme meg stadiet hvor jeg har hørt sangen i hjel, og leter dermed desperat etter litt avløsning i samme sjanger. Er det noen som har noen hint, kanskje en artist/band eller en sang som er ned samme gate som The Islander? Setter veldig stor pris på alle svar!

 

Sangen kan høres her (med musikkvideo):

..og den er lastet opp av bandet, hvis det finnes copyright-politi her i gården. ; )

 

Håper ikke dette skulle postes noe annet sted, leste igjennom reglene og retningslinjene for musikk-forumet og kom frem til at jeg ikke gjør noe alt for galt. :)

 

 

- mrhenrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hører en del på Nightwish selv og denne sangen minner meg om litt sånn celtisk musikk. Kan væere jeg er helt på viddene her, men du burde sjekke ut Clannad, det er celtisk(iallefall det siste albumet som heter The Best of Clannad, Celtic themes) Synes iallefall dette minner om hverandre ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei.

 

Jeg har fjernet følgende innlegg av deg:

 

anbefaler immunforsvarsykdommen AIDS

 

du kan lese mer om den her: http://en.wikipedia.org/wiki/Aids

 

Slike usaklige innlegg er som spam å regne og medfører ikke noe konstruktiv til diskusjonen utenom å provosere og lage dårlig stemning. Jeg gjør oppmerksom på at gjentatt posting av spam/trolling vil medføre reaksjoner.

 

Samtidig vil jeg oppfordre deg til å lese og gjøre deg forstått med retningslinjene og nettikette.

 

 

Med vennlig hilsen

Skagen

Brukermoderator

 

takk

 

innlegget var en helt 7.1 spøk der intensjonen var å sammenlikne møkkabandet nightwish med noe grusomt, og på ingen måte uttrykke et ønske om at trådstarteren ble smittet av sykdommen

 

uenig med slettingen av innlegget, men aksepterer at det kan ha vært lett å tolke innlegget på en uheldig måte

 

mvh,

 

Kant

 

beklager dersom noen feiltolket innlegget mitt

 

(står selvsagt fast på at nightwish er et voldsomt overgrep mot menneskeheten)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Jasså, du Kant. Svar meg, har tråden noe å gjøre med hva du syntes om nightwish? Selv om jeg ikke er noe fan av det selv, respekterer jeg at andre liker det.

 

mrhenrik: Er Lacuna Coil noe for deg? :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jasså, du Kant. Svar meg, har tråden noe å gjøre med hva du syntes om nightwish? Selv om jeg ikke er noe fan av det selv, respekterer jeg at andre liker det.

 

mrhenrik: Er Lacuna Coil noe for deg? :)

 

Høres ikke så ille ut, skal undersøke dem videre. Takk! :)

Når det er sagt var det ikke helt den type musikk jeg ser etter; Nightwish sin The Islander er veldig forskjellig fra resten av musikken deres.

 

Immanuel Kant: Herregud da mann. Om du ikke har noen anbefalinger til en Nightwish-fan kan du da bare holde deg langt faen unna denne tråden?

nei

 

Flott. Siden vi først har en av disse med bedrevitende musikksmak her, kunne du vel ikke tenke deg å gi meg et forslag til en sang som likner The Islander? Det at du ikke liker Nightwish bryr jeg meg pent lite om. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...