Gå til innhold

BK: Lupinus polyphyllus,blomsterbilete, utprøving av ny teknikk


Anbefalte innlegg

Er ei stund sidan eg satte mine bein i kritikken, så nå var det jaggu det på tide. Dagens bilde er hovudsakeleg ei utprøving av ein teknikk som var beskrevet i eit ~20 år gammelt foto-blad (fotografi, for den som måtte lure). Teknikken gjekk ut på å ta ei dobbelteksponering av filmen der det eine bilete er i fokus og det andre er ute av fokus, kombinert vart det ei fin drøymande effekt av desse to eksponeringane. Sidan det for augneblinken frista meir å bruke digitalkameraet framfor ein gammal analog pentax, vart det til at eg tok dei to enkeltbileta og la dei inn i to forskjellige layers i PS, og skrudde ned opacity-en på det øverste laget.

 

Kritikk takk :)

 

post-106508-1213709247_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan vel ikke forklares enklere enn i det første innlegget hans...
OK, skal prøve å studere den nærmere....har ikke drevet med så mye etterbehandling i layers.

Eksponeringene behøver ikke komme i rask rekkefølge etter hverandre da...for man må altså gjøre en ny instilling og "ufokusere" bilde to...

RandiA

Lenke til kommentar
Det kan vel ikke forklares enklere enn i det første innlegget hans...
OK, skal prøve å studere den nærmere....har ikke drevet med så mye etterbehandling i layers.

Eksponeringene behøver ikke komme i rask rekkefølge etter hverandre da...for man må altså gjøre en ny instilling og "ufokusere" bilde to...

RandiA

Jeg tror nok kjernen i trickset er stativ.

 

Tom

Lenke til kommentar

dobbelpost

 

Jeg syns det er innt. å lese. Resultatet syns jeg var morsomt å se. og det gir også meg lyst å prøve. Men kanskje på noe annet enn blomstet og trær.

Exactly. Men da må detaljene stemme. Dette er ikke en effekt som bør brukes til å dekke over et kjedelig bilde.

Exactly my point, men med mer action i.

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...